مصرف زیاد چای سیاه خطرناک است

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/08/28
مصرف زیاد چای سیاه خطرناک استبه علت اگزالات موجود در آن، اين نوشيدني باعث ايجاد سنگ کليه مي شود. مصرف زياد اگزالات روي سلامت کليه ها تاثير مي گذارد.

اين نوشيدني سرشار از تانن است و مصرف منظم آن در سيستم گوارشي اختلال ايجاد مي کند و منجر به ناراحتي هايي مانند اسهال، يبوست و ... مي شود.

مصرف بالاي چاي که حاوي آلومينيوم است، مي تواند يکي از علت هاي بروز آلزايمر باشد.

مصرف زياد چاي، مانع از دفع فلورايد مي شود. يکي از تاثيرات سوء افزايش فلورايد، افزايش شکستگي استخوان است. فلورين باعث ضعيف شدن استخوان مي شود و در نتيجه احتمال شکستگي استخوان در فرد افزايش مي يابد.

يکي ديگر از مضرات چاي، بروز لکه هاي قهوه اي روي دندان و آسيب ديدگي لثه است.

اختلال در سيستم ادراري از ديگر مضرات مصرف زياد چاي است. در اين شرايط مثانه سنگين مي شود و فرد مرتب نياز به تخليه مثانه پيدا مي کند.

يکي از مهم ترين عوارض جانبي اين نوشيدني، کندي در لخته شدن خون است.

خطر بروز سرطان مري با مصرف زياد چاي افزايش مي يابد. کانالي که معده را به دهان ربط مي دهد به تغيير ناگهاني دما حساس است.

یکی از آسیب‌های مواد کافئین دار، کم شدن آب بدن است. درواقع کافئین باعث دفع آب بدن و درنتیجه خشک و شکننده شدن پوست می‌شود. بنابراین بهتر است روزانه بیشتر از دو فنجان قهوه ننوشید.

به لطف میزان بالای تانن در چای سیاه مصرف‌کنندگان این نوشیدنی از لکه‌های پوستی در امان نیستند. بااین‌حال ترکیب شیر با چای قدری از اثرات منفی می‌کاهد، اما نباید فراموش کرد اضافه کردن لیمو به چای مینای دندان را از بین می‌برد.
advertising