بادکش گذاری چیست و چه خواص درمانی دارد

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/11/15
بادکش گذاری چیست و چه خواص درمانی دارد

بادکش درمانی چیست؟


بادکش درمانی یا حجامت خشک روشی است که در آن تعدادی فنجان یا لیوان که می‌تواند شیشه‌ای یا از جنس دیگر مثل چوب بامبو یا سفالی باشد، برای ایجاد مکش روی پوست بیمار گذاشته می‌شود. این مکش جریان خون را بهبود بخشیده و چینی‌ها درباره‌ی آن معتقد هستند که جریان «چی» (qi، یک کلمه‌ی چینی به‌معنای جریان زندگی) را هم در بدن تقویت می‌کند.

این روش درمانی درواقع با جمع کردن خون در ناحیه‌ای که فنجان‌ها روی پوست قرار داده می‌شوند، تنش عضلانی را کاهش داده، جریان خون کل بدن را بهبود می‌بخشد و به ترمیم سلول‌ها در بدن کمک می‌کند. این امر به شکل‌گیری بافت‌های اتصال‌دهنده‌ و ایجاد عروق خونی تازه هم کمک می‌کند. بنابراین افراد زیادی از این نوع روش درمانی به‌عنوان طب مکمل بهره می‌برند.

انواع بادکش درمانی


بادکش درمانی ابتدا به‌صورت سنتی و با شاخ حیوانات انجام می‌شد. بعد‌ها از فنجان‌هایی از جنس چوب بامبو و سرامیک استفاده شد که با استفاده از حرارت اکسیژن داخل فنجان از بین می‌رفت و خلأ درون ظرف موجب مکش پوست در نواحی موردنظر می‌شد. فنجان‌ها با آتش گرم شده و روی پوست قرار می‌گرفتند تا زمانی که خنک و از پوست برداشته شوند. امروزه، در روش مدرن، از شیشه‌های گردی شبیه توپ که یک طرف آن باز است و به‌همین‌منظور ساخته شده، استفاده می‌شود.

بادکش درمانی خشک که همان روش سنتی است و تنها با مکش مناطقی از پوست صورت می‌گیرد؛ بادکش درمانی تر که شامل بادکش درمانی و انجام توامان آن با حجامت است (همان‌طور که می‌دانید برای حجامت، مناطقی از پوست ابتدا وکیوم یا بادکش شده سپس با ایجاد خون‌ریزی‌های کنترل‌شده در این نواحی، درمان انجام می‌شود.)

تشخیص نوع بادکش درمانی یا به‌اصطلاح خودمان اینکه حجامت هم به همراه بادکش درمانی لازم است یا بادکش درمانی به‌تنهایی کافی است با پزشک یا متخصص طب مکمل است و بستگی به شرایط بدنی فرد بیمار دارد.

بادکش درمانی سم زدایی :


کاپینگ چینی به سم زدایی بدن کمک کند.این روش تمام سموم بدن را از بین می برد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شما میشود.


بادکش درمانی کاهش التهاب :


کاپوچینگ یا کاپینگ چینی همچنین یکی از درمان هایی است که برای کاهش اثر التهاب موثر است. بنابراین، این روش مناسب درمان التهاب پوست است. علاوه بر این، به کاهش درد و جلوگیری از احتمال آکنه و بیماری های پوست مانند اگزما کمک میکند.

بادکش درمانی گردش خون :


کاپینگ تراپی همچنین یک روش برای کمک به گردش خون بهتر است و باعث تحریک سلول های بدن و بازسازی سلول های خون می شودو می تواند سلول های سالمی تولید کند. این همان مزایای دستبند مغناطیسی برای کنترل فشار خون است که به کاهش گردش خون نیز کمک می کند.

بادکش درمانی بهینه سازی عملکرد کلیه :


یکی دیگر از خواص درمان طب چینی بهینه سازی کلیه است. درواقع دفع سموم توسط کاپینگ تراپی کار کلیه را راحت می کند و کار دستگاه ادراری و کلیه را آسان تر می کند.

بادکش درمانی تحریک جریان خون :


کاپینگ درمانی می تواند برای تحریک جریان خون مفید باشد.این روش از لخته شدن خون جلوگیری می کندو گردش خون را افزایش میدهد.

بادکش درمانی بهبود عملکرد قلب و عروق :


یکی دیگر از خواص استفاده از ماساژ درمانی، کنترل سطح کلسترول خون است. بنابراین، این امر به اجتناب از احتمال حمله قلبی و یا علائم سکته مغزی جلوگیری می کند. این همان منافع سلامتی سیب و هویج وسیر است که می تواند به حفظ سلامت قلبی و عروقی نیز کمک کند.

بادکش درمانی جلوگیری از بیماری دیابت :


این درمان همچنین می تواند برای جلوگیری از علائم دیابت مفید باشد. کاپینگ چینی قند خون را کنترل می کند. بنابراین، به حفظ سطح قند خون کمک می کند.

بادکش درمانی کاهش درد :


درمان به روش طب چینی می تواند هر گونه درد ناشی از التهاب یا بیماری های مختلف را کاهش دهد. بنابراین، این روش یکی از راه ها برای از بین بردن احساس ناراحتی و درد است.
advertising