خواص درمانی کتیرا

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/11/10
خواص درمانی کتیراکتیرا ترشحات صمغی خشک شده حاصل از چندین گونهٔ گیاه گون است. گونه‌های مولد کتیرای گون گیاهان کوچکی ارتفاع یک متر و بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان هستند. ایران بزرگترین صادرکننده کتیرا در جهان می‌باشد. نوع ورقه ای و بیرنگ آن، بهترین، مرغوب‌ترین و گرانترین محصول کتیرا است.
توجه داشته باشید، ژل تهیه شده از کتیرا و آب ممکن است پس از مدتی خراب شود، بنابراین بهتر است آن را دور از گرما نگهداری کرده و همواره در زمان مصرف به صورت تازه تهیه کنید.
همه ما در مورد خواص کتیرا برای مو و پوست شنیده‌ایم؛ ولی خوردن این ماده شگفت انگیز هم فواید زیادی برای سلامتی دارد. آنچه به نام کتیرا بسیار طرفدار دارد در واقع شیره گیاهی به همین نام یعنی کتیرا است.

کتیرا درمان شوره


یکی از مهم‌ترین خواص کتیرا استفاده از آن به عنوان یک شوینده طبیعی و گیاهی برای موهاست. کتیرا به حالت دادن و نرم کردن موی سر و درمان شوره کمک می‌کند.

افزایش میل جنسی یکی دیگر از خواص کتیرا


صمغ کتیرا یکی از بهترین درمان‌ها برای افزایش میل جنسی آقایان است. این گیاه یک داروی مقوی برای مشکلات جنسی محسوب می‌شود و یک روش طبیعی برای درمان هر گونه مشکلات جنسی آقایان مؤثر است.

خواص کتیرا کمک به هضم غذا


کتیرا به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در کنترل اسهال مفید است. کتیرا می‌تواند مقدار زیادی آب جذب و از خروج آب بدن جلوگیری کند.

بزرگ شدن سایز سینه یکی از خواص کتیرا


کتیرا تأثیر به سزایی در بزرگ شدن سایز سینه دارد. مصرف دوز مشخصی از کتیرا به صورت روزانه به افزایش سایز سینه در زنان کمک می‌کند.

خواص کتیرا تقویت مغز استخوان های بدن


خواص کتیرا در طب سنتی چینی در تقویت مغز استخوان‌های بدن خلاصه می‌شود. مصرف کتیرا بدن انسان را از عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. درمان قوی برای یبوست یکی از خواص کتیرا کتیرا به دلیل خواص ملین بودن، یک درمان قوی برای یبوست به شمار می‌رود.

درمان بیماری قند یکی دیگر از خواص کتیرا


کمک به درمان بیماری قند و نفریت از دیگر خواص کتیرا در طب سنتی است.

کتیرا درمان گرمازدگی


یکی از مزیت‌های کتیرا این است که باعث خنک شدن بدن در گرمای تابستان و گرم شدن بدن در سرمای زمستان می‌شود. کتیرا برای گرمازدگی به عنوان یک خنک‌کننده حرفه‌ای عمل می‌کند و دمای بدن را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده آبریزش بینی کودکان در فصل گرم تابستان را نیز کنترل می‌کند. در فصل تابستان یک نوشیدنی حاوی کتیرا می‌تواند شما را از گرمازدگی نجات دهد. کمی آب به صمغ خشک آن اضافه کنید و بعد از نرم شدن آن، یک نوشیدنی با کتیرا تهیه کنید.

درمان بی اختیاری ادرار با کتیرا


صمغ کتیرا یک روش بسیار مؤثر برای درمان بی‌اختیاری ادرار است. همچنین این ماده به آرام شدن ماهیچه‌های ادراری کمک می‌کند تا از التهاب دستگاه ادرار و سنگ مثانه جلوگیری کند.

درمان یبوست با کتیرا


کتیرا به دلیل خواص ملین بودن، یک درمان قوی برای یبوست به شمار می‌رود.

مصارف سنتی کتیرا


برای تسکین سرفه، عوارض سرماخوردگی
تنظیم قند خون
استفاده به عنوان چسب دندان مصنوعی به دلیل خاصیت چسبندگی
درمان سوختگی
درمان اسهال و یبوست
سرکوب کردن تومورها و تحریک سیستم ایمنی
درمان زخم‌های دهانی
تنظیم ضربان قلب
کاهش دمای بدن
advertising