با خواص گیاه بشقابی آشنا شویم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/10/19
با خواص گیاه بشقابی آشنا شویم

گیاه بشقابی موجب کاهش نگرانی


گیاه بشقابی راهی مشهور برای تعادل هورمون‌ها در بدن است زیرا باعث تحریک آزاد شدن اندورفین شده و در کل حالت روحی را متعادل می‌سازد. اگر احساس می‌کنید بی‌دلیل نگرانید یا مرتباً تنش دارید شاید تنها به یک لیوان چای ساده از این گیاه نیاز دارید.

گیاه بشقابی ضد درد


گیاه بشقابی دارای خواص ضد درد خاص است، یعنی مصرف آن می‌تواند به کاهش درد در بدن کمک کند، خصوصاً کاهش التهاب. شما می‌توانید خمیری از گیاه خشک‌شده تهیه کرده و آن را مستقیم روی نقاطی بگذارید که درد دارند. این کار می‌تواند درمانی عالی برای زخم‌ها باشد. همچنین خراش‌ها و کبودی‌های پوست نیز با کمک این خمیر سریع بهبود خواهند یافت.

آرام کردن سیستم عصبی با گیاه بشقابی


اگر از اختلالات عصبی رنج می‌برید شاید مشکل ناشی از عوارض جانبی اختلالی در سیستم عصبی شما باشد. چای گیاه بشقابی می‌تواند سیستم عصبی را آرام کرده و مانع درد شود. افزودن این گیاه به آب آشامیدنی روزانه نیز اثرات مثبتی همراه خواهد داشت.

گیاه بشقابی خاصیت مبارزه با سرطان:


تحقیقات نشان می دهد که خواص گیاه بشقابی چینی برای سلول های سرطانی مانند سلول های تومور مغزی، سلول های سرطانی پروستات و سلول های سرطانی سنگفرشی سر و گردن سمی است. دانشمندان اعتقاد دارند که عصاره مایع این گیاه می تواند از رشد لنفوم و میلیوم ( تومور استخوانی ) جلوگیری کند. اعتقاد بر این است که برخی از فلاونها، که آنتی اکسیدان های درون گیاه هستند، مسئول این اثرات ضد سرطانی می باشند. یکی از فلاونهای این گیاه به عنوان baicalein شناخته می شود. در یک مطالعه منتشر شده در بولتن علمی پکن، مشحص شد که baicalein هیچگونه جهش سلولی ایجاد نمی کند که بسیار رضایت بخش است چرا که مهم ترین مشکل داروهای ضد سرطانی همین جهش ها می باشند.

گیاه بشقابی کاهش التهاب:


گیاه بشفابی چینی دارای خواض فوق العاده قوی ضد التهابی است. بسیاری از افرادی که مبتلا به آرتریت و بیماری های التهابی روده می شوند، از این گیاه برای درمان خانگی استفاده می کنند. با توجه به تحقیقات مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering، خواص ضد التهابی گیاه بشفابی می تواند برای کسانی که بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون دارند مفید باشد.

گیاه بشقابی کمک به درمان بی خوابی:


همان طور که خواص گیاه بشفابی می تواند بر روی مهار اضطراب تاثیر بگذارد، همچنین می تواند به کسانی که بی خوابی و سایر مشکلات خواب مانند بی قراری، تنش عضلانی و دندان قروچه را تجربه می کنند کمک کند. مصرف یک لیوان چای یا دم کرده گیاه بشقابی قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا خوابی با کیفیت را تجربه کنید و از شر استرس و اضطراب خلاص شوید.

گیاه بشقابی کاهش تب:


بر اساس یک مطالعه که توسط موسسه تحقیقات غذایی کره در سال 2014 انجام شده است، خواص گیاه بشفابی ممکن است به کاهش تب کمک کند. آزمایش ها با استفاده از گیاهان دارویی بر روی افرادی که آلرژی غذایی داشتند انجام شد. درجه حرارت تحت نظارت قرار گرفت و نتایج نشان داد که گروهی که به آنها عصاره بشقابی داده شده بود، کاهش دمای بدن را تجربه کردند. مطالعات همچنین نشان می دهد که برخی از موارد شدید بیماری شامل تب ممکن است با بشقابی درمان شود. اگر این گیاه با دانه های زردآلو و غلات فرآوری نشده ترکیب شود، می تواند به کاهش تب، سرفه و تنگی نفس و کاهش ضربان قلب، اضطراب و تحریک قلب کمک کند.


درمان صرع و کاهش اسپاسم عضلانی با گیاه بشقابی:


تحقیقات نشان می دهد که تکنیک ها و درمان های آیورودا (یک طب باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه‌است) با استفاده از داروهای گیاهی، مانند بشقابی، ممکن است در درمان صرع مفید باشد. بومی های قاره آمریکا برای قرن ها از این روش برای درمان بیمارانی که به صرع مبتلا شوده بودند، استفاده می کردند. این روش درمانی به طور چشمگیری به کاهش لرزش، اسپاسم عضلانی، علائم مربوط به عصب و سردرد کمک می کند و در عوارض جانبی صرع را نیز کاهش می دهد. مطالعه حیوانی از دانشگاه لورنتیان کانادا نشان داد که خواص گیاه بشقابی می تواند خطر وقوع تشنج را کاهش دهد. موش هایی که دچار صرع بودند وقتی از عصاره این گیاه استفاده می کردند هیچ نشانه ای از تشنج نشان نمی دادند ولی به محض قطع کردن این گیاه، تشنج به وقوع می پیوست.
advertising