درمان تاول با روش خانگی و طبیعی

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/14
درمان تاول با روش خانگی و طبیعی

دلایل ایجاد تاول


تاول پا، اغلب بولت های ناشی از اصطکاک و مالش زیاد پا با داخل کفش است و یا نوع دیگری از اصطکاک است ؛ این اصطکاک، باعث ایجاد یک برآمدگی نرم در پوست می شود، که از سرم و آب یا پلاسمایی شفاف پر شده، که در برابر عفونت زیر پوست محافظت می کند. این 15 درمان سریع برای بهبود تاول های پا هستند، اما بهبود همه تاول را شامل نمی شوند، موارد شدید ناشی از سوختگی، نیاز به مراقبت بهداشتی و درمان های پزشکی دارند.

درمان تاول



1. ژل دئودورانت جلوگیری از تاول پا:


یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از تاول پا، استفاده از ژل دئودورانت به همراه کفش های جدید یا مناسب است.

روش استفاده از ژل دئودورانت
قبل از پوشیدن جوراب و یا کفش، حتما پاهایتان را تمیز باشد.ژل دئودورانت را به پای خود بزنید.کفش هایتان را بپوشید.تاول ها در اثر رطوبت و اصطکاک، پدید می آیند.با استفاده از دئودورانت پاهایتان خشک می شود، و از تاول زدن جلوگیری می کند.

2.با چای سبز از شر تاول خلاص شوید:


شما همچنین می توانید با استفاده از چای سبز از دست تاول ها خلاص شوید.سه کیسه چای سبز را در یک چهارم لیتر آب در حال جوش، بجوشانید.یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید.اجازه دهید که چای سرد شود، سپس آن را در یک ظرف کم عمق ریخته، و چند تکه یخ اضافه کنید تا سریعتر خنک شود.پاهای تاول زده خود را به مدت 15تا 20دقیقه در ظرف نگه دارید.با خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی چای سبز، پاهایتان تسکین می یابند.

3. درمان خانگی تاول با سرکه سیب:


این یکی، کمی سوزش دارد، اما برای یک تاول ترکیده هیچ چیزی بهتر از سرکه سیب نمی تواند، از عفونت آن جلوگیری کند و بهبودش را سرعت ببخشد.یک تکه پنبه بردارید و سرکه سیب را روی تاول ها بمالید.این کار را 2 تا 3بار در روز تکرار کنید.سرکه سیب، دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث سرعت در بهبودی می شود، به خصوص اگر سرم های لنفاوی دیگر در زیر پوست نباشند.

4.بهبود تاول پا با روغن کرچک :


روغن کرچک ،یکی دیگر از عوامل بهبود دهنده تاول هاست.قبل از رفتن به رختخواب، روغن کرچک را به تاول های خود بزنید.آنها را با باند گاز بپوشانید.روغن کرچک، دارای عامل ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سه گانه است.به خشک کردن تاول ها کمک می کند، اما همچنان از آنها محافظت می کند.

5. خمیر دندان سفید کننده درمان تاول:


باور دارید یا نه، خمیر دندان سفید کننده به درمان تاول ها کمک می کند.با انگشت یا یک تکه پنبه، خمیر دندان را روی تاول خود بگذارید.ناحیه آسیب دیده را با خمیر بپوشانید و اجازه دهید به مدت 2ساعت بماند.سپس آن را با آب بشورید و روی آن روغن بزنید.چند بار در روز، این کار را انجام دهید تا زمانی که تاول از بین بروند.به دلیل ابنکه خمیر دندان، حاوی پراکسید هیدروژن، الکل، اندولول و جوش شیرین است، نه تنها کمک می کند که تاول ها خشک شوند، بلکه می تواند خارش را نیز بهبود بخشد.

6. وازلین درمان تاول :


به همان سادگی که به نظر می رسد، وازلین، یکی دیگر از راه های عالی برای درمان تاولها است.یک تکه پنبه را در ژله وازلین، قرار دهید.و پنبه را روی تاولها بمالید.برای نگه داشتن وازلین روی محل برای یک شب، آن را باند گاز بپوشانید.در صورت نیاز تکرار کنید.وازلین، یک مانع جلوی عناصر خارجی تولید می کند ،که به عدم تشدید بیشتر زخم کمک می کند.

7.زردچوبه داروی ضد التهاب :


اگر یک درمان بدون قرص و دوای ضد التهابی به همراه مقدار زیادی خواص ضد میکروبی برای بوت هایتان می خواهید، از زردچوبه استفاده کنید.می توانید یک خمیر را با مخلوط کردن 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه با کمی آب، عسل، روغن ویتامین E یا روغن نارگیل تهیه کنید.خمیر زردچوبه را بر تاول های خود بمالید و اجازه دهید برای چند ساعت بماند یا آنرا یک شب بپوشانید.خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده کورکومین، ماده ای فعال در زردچوبه، آن را به یکی از مؤثرترین درمان های خانگی برای تاولها تبدیل کرده است.

نکات ایمنی تاول


1.هرگز از شعله آتش برای ضدعفونی کردن سوزنی که می خواهید با آن تاول را بترکانید، استفاده نکنید. آتش، فلز سوزن (یا قیچی) را اکسید می کند و ذرات سیاه و دوده روی آن بر جای می گذارد که باعث عفونت تاول می شوند.

2. زخم تاول را مرتبا بشویید تا عفونت نکند.

3. اگر مقدار زیادی چرک از تاول بیرون آمد که بوی بدی می داد، احتمالا نشان می دهد که عفونت کرده است. پس نزد پزشک بروید.

4. اگر تاول پا خونی بود، نشان می دهد آسیب جدی است و برخی مویرگ های خونی پا را پاره کرده است. توجه داشته باشید که ترکاندن این نوع تاول، اغلب باعث عفونت آن می شود.

نکات احتیاطی تاول ها:


کفشی را که با آن نمی توانید راحت راه بروید، نپوشید، زیرا باعث تاول می شود مثل کفش تنگ یا خشک.
اگر می توانید بعد از پوشیدن کفش نو، مدتی آن را از پایتان در آورید، زیرا مدتی وقت می برد که کفش های نو با شکل پای شما جور شوند، یعنی کفش نو را مدت طولانی و پشت سر هم نپوشید.
پایتان را از کفش و جوراب در آورید و اجازه دهید خنک و خشک شود.

اگر می خواهید با کفش تان راه بروید، روی قسمتی را که در معرض زدن تاول است، با نوار چسب مخصوص پوست و یا بانداژ بپوشانید تا گرما و سایش آن قسمت کم شود.
advertising