روش های خانگی برای از بین بردن لکه و جای سوختگی پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/02
روش های خانگی برای از بین بردن لکه و جای سوختگی پوستمیتوان گفت تقریباً همه ما برای یکبار هم که شده دست خودمان را حال چه به صورت سطحی یا پیشرفته سوزانده‌ایم. و تجربه این را داشته‌اند که بعد از سوختن پوست، جای سوختگی برای مدت طولانی یا همیشه می‌ماند. سوختگی اگر سطحی باشد، معمولاً لکه های تیره و قرمز روی پوست بجا می‌گذارد که این جای لک سوختگی و تیرگی آن برای تمام کسانی که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند، آزار دهنده است.

اگر شما هم زیاد دست خودتان را در آشپزی می‌ سوزانید، احتمالاً به دنبال پاسخ به سوالاتی از این قبیل هستید: آیا می توانیم برای از بین بردن جای سوختگی روی پوست درمان خانگی برای جای سوختگی وجود دارد؟چه کار کنیم که سوختگی پوست زودتر خوب شود و جای آن نماند؟ آیا می توانیم به صورت طبیعی و خانگی برا آن کاری کنیم؟

در مواجه با سوختگی اولین چیز و البته آسان ترین چیزی که به ذهنمان می رسد؛ راه های خانگی برای از بین بردن جای سوختگی روی پوست است. من هم به دنبال این راه ها بودم که با روش های زیر آشنا شدم.در ادامه این مطلب 9 روش خانگی برای از بین بردن لکه و جای سوختگی روی پوست از جمله حذف لکه سوختگی سطحی به شما معرفی می شود.

نکاتی که هنگام سوختن پوستتان باید رعایت شود


- برای درمان سریع تر سوختگی خود آب و مایعات زیاد بنوشید.
- وقتی پوست شما می سوزد،بعد از برطرف شدن التهاب آن سریع شروع به درمان لکه سوختگی از روی پوست خود کنید تا علاوه بر اینکه لکه سریع تر بهبود یابد، احتمال اینکه جا و تیرگی لکه سوختگی روی پوست بماند، کمتر شود.
- اگر در آفتاب قرار می‌گیرید؛ محل سوختگی را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.قرار گرفتن لک های سوختگی تازه در معرض آفتاب باعث می شود احتمال تیرگی جای سوختگی بالاتر رود.حتما از یک کرم ضد آفتاب با SPF 25 یا بالاتر استفاده کنید.
- ویتامین C با ایجاد کلاژن، پوست شما را بهبود می دهد.خوردن مواد غذایی دارای ویتامین C میتواند به درمان سریع تر جای سوختگی روی پوست کمک کند. ویتامین C بالا در مرکبات، کلم بروکلی و سیب زمینی وجود دارد.

از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست با مواد طبیعی در خانه



1- آب پیاز برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


آب پیاز باعث کاهش درد سوختگی و درمان سوختگی می شود.آب پیاز یکی از بهترین درمان ها و داروهای خانگی برای درمان لک های سوختگی است.آب پیاز را به یک پنبه آغشته کنید و روی پوست خود بکشید. این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

2- ماست برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


استفاده از ماست و جو یکی از بهترین روش های طبیعی برای حذف و از بین بردن جای سوختگی است . دو قاشق غذاخوری ماست با یک قاشق چای خوری پودر جو و یک قاشق زردچوبه مخلوط کنید. همچنین برای عملکرد بهتر می توانید مقداری آبلیمو نیز به این ترکیب اضافه کنید.برای از بین بردن جای سوختگی روی پوست خود از این ماسک ۱۵ روز به طور منظم استفاده کنید؛ تا زخم های سوختگی کاملاً حذف شود.

3- سیب زمینی برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


سیب زمینی هم می تواند برای از بین بردن جای سوختگی یاری رسان ما باشد. تنها کافی است سیب زمینی خام را دو نیم کنید و ۲ دقیقه روی پوست خود بکشید و اینکار را تا برطرف شدن و از بین رفتن کامل جای لک سوختگی هر روز تکرار کنید.

4- آب لیمو و گوجه فرنگی برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


آب لیمو و گوجه فرنگی هر دو می توانند به آرامی پوست مرده را از بین ببرد و به جوانسازی پوست کمک کنند.آب گوجه فرنگی تازه، یک عامل سفید کننده طبیعی است و می‌توان از آن برای درمان لکه سوختگی روی پوست استفاده کرد. لیمو دارای خواص اسیدی است که به طور طبیعی زخم را بهبود می‌بخشد.
روش انجام: پوست خودتان را با آب سرد بشویید.مقداری آب لیمو تازه یا آب گوجه را در جای سوختگی روی پوست خود بگذارید.۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوست خود را با آب سرد بشویید. اینکار را به طور منظم برای ۱۵ تا ۲۰ روز، روزی ۲ بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خودتان برسید.
توجه: می توانید آبلیمو را با شیر یا ماست مخلوط کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

5-روغن بادام برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


روغن بادام به حذف و درمان سلول های آسیب دیده و مرده کمک می‌کند و باعث جوان سازی پوست می شود. قبل از خواب روغن بادام خالص را روی محل آسیب دیده بمالید. این روش را هر روز تکرار کنید تا پوست شما درمان شود.

6- آلوئه ورا برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


این گیاه پرخاصیت کمک می کند تا سلول های مرده از پوست حذف شوند و به بازسازی پوست کمک می کند. آلوئه ورا بسیار مؤثر در کاهش و بهبود زخم های سوختگی است. علاوه بر آن آلوئه ورا خاصیت ضدعفونی کننده هم دارد.آلوئه ورا را برش بزنید و ژل آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. و هر روز تکرار کنید تا جای سوختگی روی دست یا صورت شما برود.

7- روغن اسطوخدوس برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


اسانس اسطوخدوس یک آنتی سپتیک است که درد ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد.اسانس اسطوخدوس هم در از بین بردن جای سوختگی روی پوست مفید است و باعث درمان لک سوختگی می‌شود.اگر دچار سوختگی شدید، برای درمان سریع سوختگی خود روغن اسطوخدوس را روی پوست خود بزنید اینکار درد ناشی از سوختگی را نیز کاهش می دهد.

8- عسل برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


عسل دارای خواص آرام بخش و ضد عفونی کننده است. زدن عسل خالص به طور مستقیم بر روی زخم یک درمان بسیار مؤثر برای لک های سوختگی است. مالیدن عسل بصورت روزانه بر روی لک های سوختگی، آن‌ها را از بین می‌برد. عسل همچنین یکی از بهترین مواد طبیعی برای حذف عوارض آفتاب سوختگی در صورت است.توجه کنید عسل باید خالص باشد تا اثر بخش باشد.

9- روغن نارگیل برای از بین بردن جای سوختگی و لکه سوختگی پوست


روغن نارگیل دارای خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند. همچنین به بهبود زخم سوختگی، کاهش درد و جلوگیری از تاول زدن پوست کمک می کند.روغن نارگیل را روی محل سوختگی بزنید تا به پوست جذب شود و برای درمان سریع تر جای سوختگی خود آن را روزی ۳ بار روی پوست خود بزنید و تا رسیدن به نتیجه، هر روز اینکار را تکرار کنید.
advertising