بیماری مروارید مو چیست و درمان این بیماری چگونه است

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 99/05/04
بیماری مروارید مو چیست و درمان این بیماری چگونه استمروارید مو به حالتی گفته میشود که مو ردر اکثر نقاط بدن به حالت گوله گوله درآمده و نقاط متورم شده دچار ضعف، شکنندگی و پاره شدن مو می شوند.

علت بروز بیماری مروارید


علت به وجود آمدن بیماری مروارید مو استفاده بیش از حد از ابزار گرمایی برای فر کردن ، خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها می باشد.

علت اصلی ریزش مو در بیماری مروارید مو


بیماری مروارید مو چیست و درمان این بیماری چگونه است

افسردگی و اضطراب


اختلالات روانی تار موهای شما را از جا می کنند. اگر تعداد اتفاق های استرس زای اطرافتان این روزها زیاد شده یا روانتان آنقدر ضعیف شده که بی دلیل و بادلیل دچار استرس می شوید، بعید نیست به زودی موهایتان را هم از دست بدهید. گذشته از اضطراب، مزمن شدن غم و اندوه و افسرده شدن هم می تواند به موهایتان آسیب بزند و موهای شما را کم پشت یا ناحیه ای از سرتان را کاملا خالی کند. در این شرایط، احتمالا توصیه های متخصص پوست گره چندانی از مشکلتان باز نمی کند و برای برگرداندن موهای ازدست رفته یا متوقف کردن ریزششان، باید سراغ روان پزشک بروید.

کمبود ویتامین و مواد معدنی


اولین راهی که همه ما برای متوقف کردن ریزش مو امتحان می کنیم، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی است. البته این راه در بسیاری موارد نتیجه دلخواه را به دنبال می آورد، چراکه بسیاری از افراد به خاطر کمبودهای بدنشان دچار ریزش مو می شوند. در اغلب موارد با تامین نیاز بدن به پروتئین، آهن، و منیزیم می توان به مشکل ریزش مو پایان داد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک


دچار بودن به سندرم تخمدان پلی کیستیک، تنها با جوش های روی صورت و اختلالات قاعدگی خود را نشان نمی دهد. افرادی که به این مشکل مبتلا هستند، گاهی از ریزش مو هم رنج می برند. اختلالاتی که به دلیل این مشکل در سطح هورمون های بدن اتفاق می افتد، اصلی ترین دلیل ریزش مو در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

بدکاری غده تیروئید


کسانی که تیروئید کم کار یا پرکار دارند، یا کسانی که به اختلالات دیگری مثل گره غده تیروئید دچار هستند، گاهی با ریزش مو یا نازک شدن تارهای مو مواجه می شوند. این افراد در اولین فرصت باید سراغ متخصصان غدد بروند تا علاوه بر از دست دادن موهایشان به مشکلات متعدد دیگری که به دلیل بدکاری غده تیروئید اتفاق می افتد دچار نشوند.

درمان بیماری مروارید مو


افراد زیادی در سطح جامعه هستند که با بیماری مروارید مو درگیر هستند ولی تمایلی ندارند تا کم مویی خود را پنهان کنند و درمانی نیز برای آن اتخاذ نمی کنند. و برخی دیگر ممکن است کم مویی خود را با آرایش، موی مصنوعی یا کلاه و… بپوشانند، و گروهی دیگر از داروها و یا عمل های جراحی برای درمان ریزش موی خود استفاده می نمایند. اما باید توجه داشته باشید، قبل از هرگونه اقدام برای درمان ریزش مو، با پزشک متخصص در مورد علت ریزش مو و بهترین روش درمان پیشنهادی صحبت نمایید. برای درمان بیماری مروارید مو روش های بسیار زیادی وجود دارد که پزشکان می توانند از آن استفاده کنند. اگر میخواهید به درمان بیماری مروارید مو بپردازید در ابتدا باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید دقت داشته باشید که نقش پزشک در درمان بیماری مروارید مو تاثیر زیادی دارد در واقع آگاهی او نسبت به این بیماری و همچنین راه حل هایی که در نظر می گیرد نقض اساسی در روند بهبود دارد.
advertising