روش های طبیعی برای از بین بردن چین و چروک و خط اخم

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/09/27
روش های طبیعی برای از بین بردن چین و چروک و خط اخمخط اخم و چین و چروک های پیشانی جزو مشکلاتی است که افراد دنبال راه حلی برای رفع آن می گردند و به همین دلیل ما در این مطلب روش های خانگی و طب مدرن برای درمان این خطوط و از بین بردن آنها را بررسی می کنیم.

از بین بردن خط اخم و چین و چروک بین دو ابرو


باید بدانید که بین دو ابرو عضله ای در خارج به نام عضله اخم کننده وجود دارد و وقتی که منقبض می شود ابروها را به سوی داخل یا پایین می کشد و باعث افزایش مقدار انقباض عضلات و در نتیجه کشیده شدن پوست و رها شدن آن باعث ایجاد این خطوط می شود که با نام 11 شناخته می شوند. باید توجه داشته باشید که خط ابرو می تواند در سن و سالی برای افراد ایجاد شود؛ بعضی از افراد در دوره 20 سالگی با این خط ها مواجه می شوند و این موضوع برای آنها شوکه کننده است و تصور می کنند که باید در سنین بالاتر از این خطوط مواجه گردند حالا ما در ادامه دلایل ایجاد این خطوط و چگونگی از بین بردن آنها را می گوییم.

عوامل اصلی ایجاد خط اخم


بعضی از افراد ممکن است خط اخم داشته باشند ولی دلیل آن را ندانند و به صورت مداوم با خود کلنجار بروند پس در ادامه مطلب عوامل ایجاد کننده این خطوط را می خوانید.

روش های خانگی برای از بین بردن خط اخم


باید توجه کنید که برای از بین بردن خط اخم روش های خانگی وجود دارد و شما می توانید این خط ها را با روش هایی که در ادامه می خوانید برطرف کنید.

روغن کرچک برای رفع خط اخم


بایستی مقداری روغن کرچک را روی پیشانی خود بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز بر روی پوست باقی بماند. بدون شک این روش یکی از روش هایی است که با امتحان آن سریع نتیجه می گیرید.

روغن نارگیل برای رفع خط اخم


برای این کار بایستی روغن نارگیل را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی خطوط پیشانی خود ماساژ دهید همچنین شما می توانید این روغن را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و سپس آن را به پیشانی خود بمالید. اگر پوست خشکی دارید از امتحان این روش خودداری نکنید.

ژل آلوئه ورا برای رفع خط اخم


برای از بین برد خطوط اخم خود بهتر است تا آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت خود بمالید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

مبارزه با خط اخم با زنجبیل


برای از بین بردن خط اخم بهتر است تا یک تکه زنجبیل را با کمی عسل ترکیب کرده و هر روز صبح میل کنید همچنین می توانید در طول روز دو مرتبه چای زنجبیل مصرف کنید.

تاثیر میوه موز برای از بین بردن خط اخم


بهتر است برای این روش مقداری موز رسیده را به همراه آووکادو و کمی عسل ترکیب کرده و آن را به پوست خود بمالید و این کار را در ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه انجام دهید و سپس بشویید.

از بین بردن خط اخم با سفیده تخم مرغ


برای این کار بهتر است تا سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به صورت خود بکشید و قبل رفتن به رختخواب آن را با آب سرد بشویید.

استفاده از شیر جهت بر طرف کردن خط اخم


برای این کار بهتر است یک پارچه را درون شیر سرد بخیسانید و روی پیشانی خود قرار دهید و به آرامی آن را ماساژ داده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه بشویید.

کلم برای رفع خط اخم


آب کلم را تهیه و روی پیشانی خود ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بشویید همچنین می توانید از ترکیب کلم به همراه یک قاشق چای خوری عسل و مخمر نیز برای از بین بردن خطوط اخم خود استفاده کنید.

رفع خط اخم با زردچوبه


بهتر است تا کمی زردچوبه و شکر را با با یکدیگر حل کرده و محلول به دست آمده را بر روی پیشانی خود اعمال کنید و پس از خشک شدن این ماده بر روی پوست می توانید آن را بشویید.

افزایش سن از دلایل ایجاد خط اخم


همانطور که می دانید پوست انسان با افزایش سن میزان انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و این بدین معنا است که پوست سخت تر می تواند تا به حالت عادی خود بازگردد و در نهایت احتمال باقی ماندن چین و چروک بر روی پوست بیشتر می شود.

ژن ها از دلایل ایجاد خطوط اخم


یکی دیگر از دلایلی که موجب ایجاد خطوط اخم می شود DNA است که نقش بسیار مهمی را در پوست صورت شما ایفا می کند. ممکن است در برخی افراد پوستشان زودتر چروک شود اما در برخی دیگر این عمل دیرتر اتفاق بیافتد.

نور خورشید از دلایل ایجاد خطوط اخم


همه ی ما می دانیم که نور خورشید آسیب قابل توجهی را به پوست وارد می کند و وجود اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید دو پروتئین مهم در پوست کلاژن و الاستین که باعث شاداب نگه داشتن پوست می شود را تجزیه می کند و پوست به دلیل نبود این دو پروتئین دچار چین و چروک می شود.

استرس و فشار از دلایل ایجاد خطوط اخم


از آنجایی که استرس برای سلامتی خوب نیست برای پوست نیز مناسب نیست و مضراتی را برای پوست به ارمغان می آورد. اگر بیشتر اوقات درگیر استرس و فشار هستید این می تواند پوست شما را خراب کرده و منجر به ایجاد چین و چروک روی پوستتان شود.

مصرف سیگار از دلایل ایجاد خطوط اخم


می دانیم که این علت چندان جدید نیست اما اگر شما این موضوع را نشنیده اید بایستی بدانید که سیگار کشیدن منجر به ایجاد خطوط مختلف بر روی پیشانی خواهد شد.
advertising