اعمالی که نباید به هیچ عنوان در زمان بارداری انجام دهیم

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/09/01
اعمالی که نباید به هیچ عنوان در زمان بارداری انجام دهیم

فشار کاری‌تان را کم کنید


زنان شاغل بارداری را چالش بزرگی برای خود می‌دانند. با توجه به فرهنگ کار در حال حاضر، برخی مراقبت‌ها و سهولت‌ها می‌تواند تا حد معینی برای غلبه بر این احساس به شما کمک کند. از آنجایی که تصمیم به باردار شدن داشتید، پرورش و رشد این بارداری باید اولویت شما باشد. خودتان را در محل کار خسته نکنید. استراحت کنید؛ در اطراف صندلی خود در فواصل منظم راه بروید تا اطمینان یابید که شما و چشمانتان تحت فشار نیستید. هم‌زمان با پیشرفت این حاملگی، بدن شما ممکن است سرعتش کم شود. به بدن خود توجه کنید و هر زمانی که احساس می‌کنید به بدن شما بیش از آن چه که باید فشار وارد می‌شود، به مرخصی زایمانتان بروید.

اضافه وزن نداشته باشید


برخی به شما خواهند گفت که وزن بیشتر باعث سلامت نوزاد شما می‌شود؛ که به‌طور حتم این گفته درست نیست. مطمئنا افزایش وزن در مادر اجازه می‌دهد تا پزشکان مطمئن شوند که کودک در حال رشد است، اما چراغ سبزی برای قرار گرفتن در وزن نامعقول نیست! برای بسیاری از زنان کاهش وزن بعد از زایمان راحت نیست. اگر بیشتر غذا می‌خورید و فرزند شما بیش از حد بزرگ می‌شود، یک زایمان طبیعی غیرممکن است. همچنین اضافه وزن در دوران بارداری می‌تواند به عوارضی مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی، مرده زایی، زایمان زودرس و آسم برای مادر منجر شود.

عدم استفاده از سونا، جکوزی یا حمام بخار


زنان باردار باید از درجه حرارت شدید و بالا اجتناب ورزند، مانند سونا، جکوزی، حمام بخار و آب داغ. زیرا دمای بسیار بالا می‌تواند باعث ایجاد استرس در نوزاد در حال رشد شما و همچنین نقایص هنگام تولد شود. حتی سعی کنید در منزلتان از حمام آب داغ خودداری کنید!

عدم ورزش منظم بدون نظارت


ممکن است گاه به گاه به یک تمرین متداول عادت کرده باشید، اما به یاد داشته باشید ورزش بدون هدایت مناسب مربی خطرات بالایی مانند سقوط، گرفتن عضلانی و از دست دادن تعادل را در بر خواهد داشت. از این رو همیشه یک برنامه ورزشی را پس از مشاوره با متخصص زنان خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل شود که شما تحت نظر یک مربی مناسب ورزش می‌کنید.

مسافرت نروید


مسافرت رفتن در ماه آخر بارداری کار اشتباهی است و فرقی نمی کند که با کدام وسیله نقلیه به سفر بروید . بهتر است در این ماه تا حد امکان دور مسافرت را خط بکشید زیرا در ماه آخر بارداری حرکت های زیاد باعث زایمان زودرس و به خطر افتادن جان جنین و مادر می شود.
اما اگر اجتناب از مسافرت مقدور نبود به جایی بروید که فاصله درمانگاه ها و یا بیمارستان ها در جاده کم باشد تا اگر مادر دچار مورد اورژانسی و یا خونریزی شد، فورا به آنجا مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

کارهای ممنوعه در ماه نهم بارداری



انجام کار سنگین ممنوع


خانم های باردار نباید در ماه آخر بارداری فعالیت و کار سنگین انجام دهند و از انجام این فعالیت ها دوری کنند.

پیاده روی فراموش نشود


ورزش های سبکی مانند پیاده روی نباید در ماه آخر فراموش شود زیرا موجب آمادگی بیشتر برای زایمان طبیعی و کم شدن احساس کشش و درد عضله می شود . ورزش کردن در این ماه اشکالی ندارد به این شرط که پرش و جهش در آن نباشد.
advertising