دانستی های مهم سفر در دوران بارداری

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/11
دانستی های مهم سفر در دوران بارداریسفر در دوارن بارداری ممکن است از سفر همراه با نوزاد تازه متولد شده، آسان تر باشد. آیا برای آرام کردن ذهن خود به سفر نیاز دارید و یا به اجبار باید به یک سفر کاری بروید؟ در هر صورت آرامش و سلامت شما مهم ترین چیز است. در این مطلب راهنمایی هایی در این باره وجود دارد.

1. زمان سفر را به خوبی انتخاب کنید


برای بسیاری از زنان بارداری، دوران بارداری همراه با حالت تهوع، ناراحتی و خستگی است. اما معمولا این حالت تا 9 ماه ادامه نخواهد داشت. اغلب 3 ماهه ی دوم بارداری می تواند زمان مناسبی برای سفر باشد اما آن هم با مشورت پزشک و اجازه ی آن امکان پذیر است. برخی از خطوط هوایی نیز به مسافران در صورت وجود دستور پزشک اجازه ی سفر می دهند.

2. انتخاب مقصد داخلی


سفر به مقصد دور و ناشناخته می تواند وسوسه انگیز باشد اما با توجه به وضعیت شما بهترین گزینه سفرهای داخلی است. ماندن در نزدیکی خانه باعث می شود از غذا و آب سالم استفاده کنید و همچنین به پزشک خود نزدیکتر باشید. اگر با این حال قصد سفر به خارج از کشور را دارید، با توجه به مشورت پزشک، واکسن های لازم را دریافت کنید.

3. کپی از سوابق پزشکی


مهم نیست برنامه ی سفر شما چقدر طول خواهد کشید، همیشه یک کپی از سوابق پزشکی قبل از تولد کودک را همراه خود داشته باشید. زمانی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، محل اقامت خود را نزدیک بیمارستان و یا مراکز درمانی انتخاب کنید. هزینه های درمانی در خارج از کشور بسیار بالاست، پس قبل از سفر بیمه ی جامعی مربوط به وضعیت خود تهیه کنید.

4. مسافرت با ماشین


پرواز ممکن است سریع باشد اما شاید بهترین نوع وسیله ی حمل و نقل، اتومبیل باشد. زمانی که با اتومبیل سفر می کنید، هرجا که نیاز باشد می توانید متوقف شوید و یا در صورت نیاز به پزشک، سریعا خود را به آن برسانید. البته مدت بودن شمادر ماشین در طول یکروز نباید بیشتر از 6 ساعت باشد و همچنین هر از چندگاهی به بیرون بیایید،قدم بزنید و کش و قوسی داشته باشید.

5. آب و غذاهای سالم


چرخش هوای داخل کابین،اجازه نمی دهد شما احساس تشنگی کنید. اما شما باید حواستان به خودتان باشد و مرتب آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. نوشیدن آب در همه ی زمان ها مخصوصا در دوران بارداری و در طول سفر بسیار مهم است. زنان باردار باید هشت تا 12 لیوان آب در روز بنوشند. موضوع مهم دیگر حفظ سلامتی با خوردن غذاهای سالم است. از خوردن غذاهای شور و چرب به شدت خودداری کنید. آجیل و میوه می تواند بهترین چیز برای شما باشد.

6. حرکت های کششی فراموش نشود


به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب نوشیده اید پس مکررا نیاز خواهید داشت که به دست شویی بروید. پس بهترین صندلی در هواپیما، صندلی کنار راهرو است. هم راحتتر می توانید به دستشویی مراجعه کنید و هم می توانید پاهای خود را به شما راهرو کشش دهید تا از لخته شدن خود و یا خشک شدن آن جلوگیری کنید.
advertising