سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/12/13
سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداریبهتر است بدانید که اکثر مردم اکثرا سالی یک بار سرما میخورند، بنابراین این امر که اکثر خانم ها یک بار در دوران بارداری مبتلا میشوند، تعجب آور نیست. هیچ چیزی در مورد بارداری شما را نسبت به ویروس سرماخوردگی ضعیف نمیکند، ولی خستگی و احتقانی که با بارداری همراه است، میتواند سرماخوردگی را شدیدتر نشان دهد. در هر حال، سرماخوردگی عادی کاملا برای جنین در حال رشد بی ضرر است. همانطور که همه می دانیم، هیچ درمانی وجود ندارد، بنابراین تنها راه، درمان علایم است. برخلاف اعتقاد عامه، اکثر داروهای سرماخوردگی، آنتی هیستامینها، شربت های ضدسرفه و در نظر داشته باشید که امثال آن هنگامی که به مقدار تجویز شده مصرف شود، برای خانم های باردار بی خطر است.

مایعات بیشتری بنوشید


تمام بیماریهای ویروسی موجب کم آبی بدن میشود، و باردار بودن تنها مشکل را تشدید میکند.زمانی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوید، به وفور آب، آبمیوه یا سودا بنوشید.از نوشیدن شیر خودداری کنید.

از یک تب بر استفاده کنید


مصرف استامینوفن به مقدار تجویز شده برای کمک به پایین آوردن تب بلامانع است. این اقدام به تنهایی کمک میکند تا مردم احساس بهتری پیدا کنند. به هر حال چنانچه تب شما بیش از چند روز ادامه داشت به دکتر خود خبر دهید.

استفاده از شربت ضد احتقان


سودوافدرین(سودافد) داروی ضد احتقان انتخابی برای دوران بارداری است. هیچ دلیلی حاکی از آن نیست که سودافد در صورت مصرف به مقدار عادی بعد از سه ماهه اول تاثیرات زیانباری داشته است. این اظهار احتمالا برای سه ماهه اول نیز صحت دارد، ولی مطالعات اندکی بر روی آن صورت گرفته است.

از اسپری بینی استفاده کنید ولی نه به مدت طولانی در صورت استفاده کوتاه مدت( این اصل برای افراد غیر باردار نیز مصداق دارد ) ، مصرف اسپری های ضداحتقان بینی بلامانع است. اسپری های ضداحتقان، با استفاده متناوب امکان تنفس راحت تری برای شما فراهم کند. با استفاده هر روزه تنها ممکن است مشکل را طولانی تر کنید. اسپری های بینی آب نمک برای استفاده دراز مدت مناسب است.ولی اغلب در کاهش احتقان زیاد موثر نیست.

غذای ساده بخورید


آخرین کار این است که مقداری سوپ جوجه بخورید.مطالعات علمی نشان داده است سوپ جوجه دارای خواصی است که به کسانیکه سرماخورده اند کمک میکند تا احساس بهتری به دست آورند. گرچه، حتی هیچکس دقیقا نمیداند که آن خواص چیست. می توانید از همین روش های درمانی برای سرماخوردگی عادی و عفونت های آنفولانزا استفاده کنید. اگر در دوران بارداری آنفولانزا شدید داشتید، احتمالا همان تجربه ای را دارید که قبل از دارید داشتید.
advertising