چگونه از ترک پوست در بارداری جلوگیری کنیم

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/11/04
چگونه از ترک پوست در بارداری جلوگیری کنیم

برای پیشگیری از ترک پوست در زمان بارداری پوست خود را مرطوب کنید


باید از مرطوب کننده برای مرطوب کردن پوست ناحیه شکم و نیز مناطق دیگر زمانی که علائم کشش را مشاهده می کنید استفاده کنید. روغن نارگیل، کره کاکائو، روغن بادام، کره و روغن شی باتر، روغن گیاهک گندم انتخاب های محبوب و موثری برای حفظ رطوبت پوست در طول دوران بارداری هستند. این روغن ها در خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی غنی هستند و بازسازی بافت های جدید و سلول های پوست سالم را حمایت می کنند. توصیه می شود پوست خود را صبح بعد از استحمام و دوباره شب مرطوب کنید اگر پوست خارش دارد ، این ناحیه را بیشتر مرطوب کنید.
روغن انتخابی را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید سپس با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید تا روغن به عمق پوست نفوذ کند گزینه دیگر استفاده از ژل آلوئه ورا تازه روی مناطقی است که مستعد ترک خوردگی هستند.

برای پیشگیری از ترک پوست در زمان بارداری مراقب وزن خود باشید


راهی دیگر که می توانید از علائم کشیدگی جلوگیری کنید، حفظ وزن سالم با وجود ر شد نوزاد است. در دوران بارداری، به وضوح وزن خود را در مدت زمان نسبتا کوتاهی بالا خواهید برد. طبیعی است که در دوران بارداری حدود 22 تا 28 پوند اضافه وزن داشته باشید اما باید از افزایش سریع و ناسالم وزن اجتناب کنید که باعث می شود پوست بیشتر کشیده شود و برجستگی بیشتری نشان دهد.باید کالری بیشتری نسبت به قبل از باردار شدن داشته باشید، اما نه دو برابر بیشتر. هم چنین کالری باید از غذاهای مقوی و نه اسیدهای چرب تامین شود تا افزایش تدریجی داشته باشید.
با توصیه پزشک رژیم غذایی سالم و ورزش انجام دهید تا وزنتان را کنترل کنید.

ورزش برای پیشگیری از ترک پوست در زمان بارداری


ورزش کردن به طور منظم در دوران بارداری اهمیت دارد. با بهبود گردش خون به الاستیسیته پوست کمک می کند . ورزش کردن و کشش نیز باعث تعریق می شود در نتیجه سموم را از بدن دفع می کنند. به علاوه ورزش کمک می کند به سرعت وزن کم کنید، که می تواند علائم کشش را بدتر کند. با پزشک در مورد ترکیب تمرین های سبک ، یوگا و یا ورزش های طراحی شده برای زنان باردار در برنامه خود مشورت کنید. اگر بارداری با ریسک بالا دارید، مهم است ابتدا با پزشک صحبت کنید در مورد این که چه نوع ورزشی برای شرایط شما مناسب است.بعد از اینکه نوزاد به دنیا آمد، می توانید از تمرینات استقامت و ورزش کاردیو که به سفت شدن پوست و کاهش ترک بدنی کمک می کند استفاده کنید.

مرطوب ماندن پوست و هیدراته بودن بدن بسیار و بسیار مهم است


باردارباشید یا نه، نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز برای داشتن پوست سالم مهم است. آب به سم زدایی بدن کمک می کند و پوست را چاق می کند. این به حفظ قابلیت کشش پوست کمک می کند. بنا به گفته موسسه پزشکی، توصیه کنونی برای مصرف مایعات روزانه زنان 72 اونس است. بنابراین، روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نیازی نیست که در یک زمان مقدار زیادی آب بنوشید به جای آن، کم کم آب در طول روز بنوشید. در همان زمان، میوه ها و سبزیجات را با مقدار زیاد آب بخورید تا به بدن کمک کند. برای مثال، سالاد با خیار، فلفل دلمه ای و کرفس بخورید. میوه ها و سبزیجات تازه برای نوزادتان سالم هستند.
این راه و روش های به نظر ساده اصلی ترین و مهم ترین توصیه های متخصصان برای جلوگیری از ترک بارداری است که نتیجه بخش بودن آن سالهاست ثابت شده است.

آب بنوشید که از ترک پوست شکم در امان باشید


احتمالا بارها شنیده‌اید که نوشیدن آب فواید زیادی برای بدن دارد؛ پس بهتر است روزی 6 تا 8 لیوان بنوشید. آب به روند سم‌زدایی بدن کمک می‌کند و پوست شما را از ترک‌خوردگی در امان نگه می‌دارد. همچنین ‌می‌توانید از چای سبز برای تامین آب بدن‌تان استفاده کنید که سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین ندارد.

ویتامین برای پیشگیری از ترک پوست


ویتامین‌های A، E و C برای پوست مفید هستند. ویتامین A به ترمیم بافت پوست کمک می‌کند، ویتامین E غشاء پوستی را سالم نگه می‌دارد و ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌نماید. خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا3 نیز نقش قابل‌توجهی در حفظ سلامت پوست و بافت زیرین آن دارند.

درمان ترک خوردگی پوست به محض ظاهر شدن


اگر پس از انجام تمام اقدامات پیشگیرانه، باز هم دچار علائم کششی پوست شدید، باید در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنید. بهترین راه حل این است که از روغن نارگیل به صورت موضعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید از داروهای تجویزی استفاده کنید، می‌توانید کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا رتینول را امتحان کنید. اما قبل از اینکه هریک از این محصولات را خریداری کنید، باید با دکترتان مشورت کنید و مطئمن شوید که استعمال کرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا رتینول در دوران بارداری برای شما و کودک‌تان خطری نداشته باشد.
advertising