روش های آبرسانی موهای خشک

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/28
روش های آبرسانی موهای خشک

چگونه موهای خشک را آبرسانی کنیم؟


اگر شما متوجه شدید که موهایتان خشک و مجعد می باشد، ممکن است لازم باشد تا یک رژیم مرطوب را برای موهایتان شروع کنید. اگر شما موهای طبیعی یا مصنوعی داشته باشید، باید از نرم کننده ها و روغن های مو استفاده کنید. مرطوب کننده ها را به آرامی روی مو و پوست سر خود بمالید تا موها را نرم کنید و بخش های خشک آن را از بین ببرید. هنگامی که از مرطوب کننده ها، ماسک های مو و روغن ها استفاده می کنید، چند بار در هفته اینکار را انجام دهید تا احتمال خشک شدن موهایتان کمتر شود.

استفاده از مرطوب کننده ها و روغن روی مو برای آبرسانی آن


روش های آبرسانی موهای خشک
1. موهای خود را به قسمت های مساوی تقسیم کنید و آن را با روغن مرطوب کنید. موی خود را به 4 یا 5 قسمت تقسیم کنید و با استفاده از کلیپس یا کش مطابق شکل ببندید. تقسیم بندی مو به این صورت که یک دسته از مو در نزدیکی جلوی سر و 3 یا 4 دسته از موها را در نزدیکی پشت سر باشد. هر قسمت از مو را با روغن زیتون مالش دهید و از این طریق مو و پوست سر را مرطوب کنید.
تذکر: اگر نمی خواهید از روغن زیتون استفاده کنید، می توانید از یکی دیگر از روغن ها یا نرم کننده ها استفاده کنید. برای مثال، از روغن کرچک، روغن بادام، روغن ججوبا یا روغن شی باتر استفاده کنید.

2. روغن نارگیل را در پوست سر خود ماساژ دهید. یک بطری فشار پلاستیکی را با روغن نارگیل مایع پر کنید و روغن نارگیل را مستقیما بر روی پوست سر خود بکشید. با استفاده از نوک انگشتان روغن نارگیل را روی کف سر ماساژ بدهید. این کار بلافاصله موهایتان را مرطوب می کند.
تذکر: اگر شما نگران پخش شدن بیش از حد روغن روی پوست سر خود هستید، می توانید روغن را با استفاده از انگشتتان روی کف سر خود ماساژ دهید.

3. درمان های اساسی و عمیق روی موهایتان انجام دهید. ماسک موی مورد علاقه خود را به موها بزنید و آن را مرطوب کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است آواکادوی له شده و یا موز، عسل یا سس مایونز را به موهای خود بمالید تا آنرا مرطوب کنید. هنگامی که موهای شما از ماسک مو پوشیده شده است، کلاه دوش را روی آن قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. و سپس موها را با آب گرم شستشو دهید.

تذکر: اگر شما زیاد وقت ندارید، می توانید ماسک را زمان کمتری روی موها بزارید، اما در مدت زمان کوتاهتر موهای شما زیاد مرطوب نمی شود.

4. موهای خود را مرطوب کنید و یک نرم کننده به کار ببرید. یک بطری اسپری را با آب تازه پر کنید و روی تمام موهای خود اسپری کنید تا زمانی که تمام موها مرطوب شود این کار را ادامه دهید. نرم کننده ی موی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار، نرم کننده مو را روی دست خود قرار دهید و به موهایتان بمالید. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده را به تمام موهای خود مالیده اید.

تذکر: اسپری کردن آب به موها در ابتدا و سپس اضافه کردن نرم کننده به آن، باعث می شود رطوبت فورا در موهای شما نفوذ کند.
advertising