استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/07
استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای پوستآیا پوست تان خشک است؟ آیا می خواهید بدون استفاده از کرم ها و لوسیون های گران قیمت این خشکی پوست را برطرف کنید؟اگر پوست خشک و مستعد اگزما و آلرژی دارید، مرطوب کننده های طبیعی پوست که در خانه دارید را امتحان کنید. خشکی پوست یکی از علل اصلی پیری و چروک شدن صورت است که در فصل پاییز و زمستان بیشتر می شود.

چه چیزی باعث خشکی پوست می‌شود؟


فاکتورهای مشترکی هستند که باعث خشکی پوست می‌شوند از جمله کمبودهای غذایی،هوای سرد زمستان، فاکتورهای ژنتیکی، استفاده از صابون‌های نامناسب، شنا در آب کلر دار، دوش‌ گرفتن های طولانی با آب گرم، استفاده از مواد آرایشی نامناسب، و مواد شیمیایی.غدد چربی زیر پوست، پوست ما را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. وقتی این غدد قادر به تولید چربی کافی برای نرم و صاف کردن پوست نباشند، پوست خشک می‌شود.

برای حفظ سطح رطوبت، باید از پوست مراقبت درست نمود. اینکار به شما ظاهری سالم و جوان می‌دهد. هرچند کرم هایی در مغازه‌ها موجود است که قرار است به بهبود وضع کمک کند اما گاهی دیده شده که شرایط را بدتر می‌کنند. در اینجا مرطوب کننده های طبیعی را به شما معرفی میکنیم که هم در دسترس هستند و هم ارزان.اگر از داشتن پوست خشک رنج می‌برید، یکی ازاین مرطوب کننده های طبیعی را امتحان کنید. قطعا بعد از چند هفته نتیجه کار شما را شگفت زده می کند.


مرطوب کننده های طبیعی برای پوست های خشک



ژل آلوئه ورا مرطوب کننده طبیعی پوست


آلوئه ورا دارای خواص غنی ضدعفونی کننده و ضد قارچی است که پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و یک لایه حفاظتی ایجاد می‌کند.همچنین آلوئه ورا دارای اثرات صاف کنندگی پوستهای خشک و آسیب دیده است.

استفاده از شیر به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


شیر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یک منبع فوق‌العاده برای تغذیه پوست است و پوستهای خشک و خارشی را تسکین می‌دهد.اگر پوست شما خارشی و فلسی است، شیر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برای استفاده از شیر، کمی از آن را روی یک پارچه ریخته و به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید. مطمئن باشید این کار به ترمیم پوست شما کمک مطلوبی خواهد کرد.

آب مرطوب کننده طبیعی پوست


برای خشکی بیش از حد پوست، نوشیدن آب پیشنهاد می‌شود. با این وجود، باید گفت که آب نوشیدنی نباید جای یک مرطوب کننده را بگیرد.

روغن نارگیل مرطوب کننده طبیعی پوست


روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، پوستهای خشک را ترمیم می‌کنند.روغن نارگیل یکی از مرطوب کننده های طبیعی است که پوست را به آرامی مرطوب می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل، مقدار کافی آن را قبل از خواب روی پوست گذاشته و بگذارید تمام شب روی آن بماند و صبح آن رابشوئید. پوست شما نرم و صاف خواهد شد.

استفاده از عسل به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


عسل دارای فواید بی‌شماری برای پوست است. عسل تنها باکتری‌های مضر را از پوست نمی‌زداید، بلکه دارای خواص صاف کنندگی است که خراشهای پوست را ترمیم می‌کند. عسل مانند یک مرطوب کننده عمل می‌کند. عسل خام را روی ناحیه مورد نظر پوست گذاشته و ده دقیقه نگه دارید. سپس آن را پاک کنید.

ماست به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


ماست دارای خواص ضد التهابی است که پوست خشک را تسکین می‌دهد. ماست دارای فواید بسیاری برای پوست است. ماست همچنین حاوی اسید لاکتیک است که باکتری‌ها و جرم‌هایی را که باعث خشکی پوست می‌شوند، از روی آن می‌زداید. برای استفاده از ماست، صورت، پاها، و دستها را با ماست پوشانده و به مدت ده دقیقه رها کنید.

استفاده از سس مایونز به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


مایونز حاوی خواص مرطوب کنندگی طبیعی است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند.سس مایونز سرشار از چربی و تخم‌مرغ بوده و این یک خبر خوب برای پوستهای خشک است. کافیست یک قاشق چایخوری مایونز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید تا پوست را نرم کند.

آواکادو به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


آووکادو حاوی مقادیر بالای ویتامین A است که به ترمیم پوست و صاف نگه داشتن آن کمک می‌کند.ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در میوه آواکادو می‌توانند پوست را پر کنند. برای استفاده از آن، یک آواکادو را خرد کرده و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بگذارید ده دقیقه روی آن بماند. برای اثرگذاری بیشتر، سعی کنید هر روز اینکار را تکرار کنید.

جو دو سر مرطوب کننده طبیعی پوست


انباشته شدن سلولهای مرده روی پوست باعث می‌شود تا پوست رطوب مورد نیاز را تامین نکند.جو دو سر مانند یک لایه بردار نرم عمل می‌کند. چند قاشق غذاخوری از جو دو سر با آب ترکیب کنید و یک خمیر بسازید. به آرامی آن را روی پوست بمالید تا از شرّ سلولهای مرده خلاص شوید.

روغن جامد به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست


استفاده از روغن جامد بیشتر برای خشکی دست و پا توصیه می شود.اگر توانستید، تمام شب آن را روی پوست تحمل کنید، پوست مرطوب می‌شود.اگر می توانید بوی روغن جامد را تحمل کنید، پوست خود را به روغن جامد آغشته کنید. برای آماده کردن پوست، آن با آب گرم بشویید تا تمیز شود. برای جلوگیری از تماس روغن با تخت خواب، بسته به محل استفاده از جوراب یا دستکش نخی استفاده کنید.
advertising