خواص پاپایا و یا همان خربزه درختی

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/22
خواص پاپایا و یا همان خربزه درختی

خواص پاپایا برای نوزادان و کودکان


پاپایا میوه ای است که به راحتی هضم می شود و شما می توانید آن را از سن 7ماهگی به رژیم غذایی نوزاد خود اضافه کنید.
مقادیر بالای فیبر موجود در پاپایا به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای درمان یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

پاپایا بهبود هضم معده و دستگاه گوارش


مقادیر بالای آنزیم پاپائین موجود در میوه ی پاپایا به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای سلامتی دستگاه گوارش و کشتن کرم روده مفید می باشد.

پاپایا درمان یبوست


مقادیر قابل توجه فیبر موجود در پاپایا با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. همچنین پاپایا به درمان هموروئید های دردناک هم کمک می کند.

پاپایا درمان سرطان


محققان کشف کردند که پاپایا و برگ های درخت پاپایا خواص ضد سرطان و ضد تومور قوی داشته و برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها از جمله سرطان لوزالمعده و سرطان پروستات حتی از دارو هم بهتر عمل می کند.

پاپایا درمان کلسترول و قلب


مقادیر بالای ویتامین های A، C و E موجود در میوه پاپایا برای پیشگیری از ابتلا به آترواسکلروزیس و بیماری های قلبی مفید هستند.
مقادیر بالای کاروتنوئید های موجود در پاپایا از چسبیدن کلسترول به دیواره ی رگ های خونی جلوگیری کرده و خطر حمله ی قلبی و سکته ی قلبی را کاهش می دهد.
پاپایا به عنوان یک منبع خوب فیبر شناخته می شود که می تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک کند.

پاپایا درمان بی نظمی قاعدگی


گفته می شود که مصرف پاپایا سبز و نارس به درمان بی نظمی قاعدگی در زنان کمک می کند.
در واقع پاپایا به عنوان یک میوه با طبع گرم شناخته می شود به این معنی که در بدن تولید گرما می کند، این گرما باعث تحریک ترشح هورمون استروژن شده و بی نظمی قاعدگی را درمان می کند.
علاوه بر این ها گفته می شود که آنزیم پاپائین موجود در پاپایا با افزایش تولید استروژن به درمان درد پریود کمک می کند.

پاپایا درمان روماتیسم و آرتروز


پاپایا به دلیل مقادیر بالای آنزیم کلوپاپائین موجود در آن دارای خواص ضد التهابی قوی بوده که برای پیشگیری و درمان روماتیسم، آرتروز و پوکی استخوان مفید می باشد.

پاپایا تقویت سیستم ایمنی بدن


تحقیقات انجام شده در ژاپن نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در میوه پاپایا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به سرماخوردگی، زردی یا یرقان، برونشیت و بیماری های کلیوی پیشگیری می کند.

پاپایا به عنوان پادزهری برای فشار خون بالا عمل می‌کند و این مورد یکی از مهم‌ترین فواید این میوه لذیذ به شمار می‌آید. مقدار زیاد پتاسیم موجود در این میوه کمک می‌کند که سطح فشار خون تنظیم شود.

میوه پاپایا تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بینایی دارد. سه وعده مصرف میوه پاپایا در طول روز بینایی فرد را بهبود می‌بخشد و خصوصا برای افراد مسنی که در معرض نابینایی قرار دارند، بسیار مفید است.

میوه پاپایا برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است. وجود بتاکاروتن در این میوه باعث عملکرد بهتر و افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

میوه پاپایا همچنین بدن را از عفونت‌های مکرر گوش، سرماخوردگی و آنفولانزا در امان نگه می‌دارد.

پاپایا بدن را در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. این میوه که منبعی غنی از مواد مغذی است، از اکسیداسیون کلسترول که منجر به حملات قلبی و یا سکته می‌شود جلوگیری می‌کند.

از میوه پاپایا می‌توان برای درمان زخم‌های خارجی و التیام آن‌ها استفاده کرد. برای این مورد کافی است پالپ میوه پاپایا را مستقیما روی محل زخم قرار دهید.

پاپایا همچنین قادر به درمان زخم‌های مزمن پوستی است. با ترکیب‌کردن مقداری آب میوه پاپایا به اضافه کره و قراردادن آن روی محل زخم، خواهید دید که با چه سرعتی زخم خشک شده و خیلی سریع بهبود می‌یابد.

از آنجا که میوه پاپایا حاوی ماده‌ای به نام لاتکس است، می‌توان از آن برای درمان اختلالات تنفسی مانند سرفه، برونشیت و تنگی‌نفس استفاده کرد.

علی‌رغم داشتن طعم شیرین، این میوه برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

نکته آخر این که می‌توان از میوه پاپایا برای جلوگیری از انواع سرطان استفاده نمود. فیبر موجود در پاپایا قادر است به سموم سرطان‌زای موجود در روده بزرگ متصل شود و از آسیب‌رساندن این سموم به سلول‌های سالم جلوگیری کند.

پاپایا میوه‌ای بهشتی است که با داشتن خواص فوق‌العاده، در برابر بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات از بدن محافظت می‌کند.
advertising