علائمی که نشان دهنده کم آبی بدن ما می باشد

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/13
علائمی که نشان دهنده کم آبی بدن ما می باشد

سردرد و سرگیجه نشان از کاهش آب کافی بدن


1.شما احساس خستگی ,گیج بودن , و قاتی کردن و حتی احساس سر گیجه می کنید کم آبی بدن می تواند در هر دوی سطوح انرژی و شناسایی آن مشکل ایجاد نماید. همه سیستم بدن ما وابسته به اکسیژن هست که بوسیله خون ما برای عملکرد بدن تدارک دیده می شود.
2.کاهش آب بدن می تواند منجر به کاهش آب احاطه کننده مغز شود. نقش مایع دربرگیرنده مغز، جلوگیری از ضربه و تکان مغز است.
3.میگرن و سردردهای تنشی بر اثر کم آبی تشدید می شوند.

عدم تمرکز علایم کم آبی بدن


بیش از 75درصد مغز از آب تشکیل شده است و فراموشی، کاهش حافظه و عدم تمرکز، از مهمترین علایم کم آبی بدن محسوب می شوند. مطالعات نشان می دهد کم آبی مغز در احساس خستگی، استرس و نوسانات خلقی نیز نقش دارد.

بوی بد دهان به علت ننوشیدن آب است


کاهش آب سبب کاهش بزاق و افزایش باکتری در حفره دهان می شود و همین امر بوی بد دهان را به دنبال دارد.

یبوست و سوء هاضمه علایم کم آبی بدن


یبوست دارید عدم تعادل مایعات می تواند همچنین به یک بک آپ عمده در سیستم گوارش ما منجر شود. ما در خصوص فیبر بعنوان یک راه حل اولیه برای یبوست فکر می کنیم. اما آب به همان اندازه مهم است. من فیبر را به بیمارانم بعنوان یک رفتگر خیابان دل و روده تشریح می کنم. به این خاطر که فیبر کمک می کند سموم بیرون کشیده شوند , اما این سموم از سیستم گوارش ما نمی توانند بیرون بیایند بدون فلاش کردن و برای این کار ما نیاز به آب داریم.
نقش آب در سیستم گوارشی مانند روان کننده است و سبب انعطاف پذیری دستگاه گوارشی می شود.

میل شدید و ناگهانی به غذا دلیل کم آبی بدن است


گاهی تشنگی سبب ارسال سیگنال های غلط به مغز می شود و فرد احساس گرسنگی می کند. از طرفی برهم خوردن تعادل مایعات و الکترولیت بدن، تمایل به مصرف غذاهای شور را افزایش می دهد.
شما احساس گرسنگی می کنید حتی زمانی که گرسنه نیستید بسیاری از مواقع افراد , کم آبی بدن را با گرسنگی قاطی می کنند. اگر شما الساعه غذا خورده اید اما احساس سیری نمی کنید یک لیوان آب بنوشید که ببینید آیا بدن شما واقعا از شما باز غذای دیگری می خواهد . تحقیقات نشان میدهد نوشیدن آب می تواند کمک کند احساس سیری کنید. نوشیدن آب قبل از غذا به شما کمک می کند که بدانید چقدر واقعا شما گرسنه هستید. بنابراین شما می توانید غذا بخورید تا اینکه سیر شوید نه اینکه در واقع شکمتان را پر کنید.

احساس خستگی و بی حالی کمبود آب بدن


کاهش آب بدن می تواند منجر به کاهش فشار و اکسیژن خون شود که خواب آلودگی، خستگی و بی حالی را به دنبال دارد.

درد مفاصل و عضلات علایم کم آبی بدن


حدود 80درصد مفاصل و عضلات از آب تشکیل شده است و درد عضلات و مفاصل می تواند یکی از نشانه های کم آبی بدن باشد.

وجود آب مفید برای عملکرد مناسب قلب


شما در خطر بالای حمله قلبی و شوک حجم خون قرار دارید آب برای عملکرد مناسب قلب ضروری است . وقتی شما به اندازه کافی از آن ندارید ما از کمبود شدید آب در بدن حرف می زنیم بصورت جدی کارهای سیستم قلبی و عروقی شما دچار مشکل می شود.
کم آبی بدن رگهای خونی شما را تنگ می کند و خون شما را ضخیم تر می نماید. به این معنی که قلب شما باید بسیار زیاد کار کند برای اینکه بتواند عمل پمپ کردن به بدن را انجام دهد.

کم آبی در بدن موجب عفونت های مثانه و مجاری ادراری می شود


شما بیشتر عفونت مثانه، عفونت کلیه , یا عفونت مجاری ادراری را تجربه می کنید کلیه ها و آب یک نوع رابطه وابسته همزیگری با هم دارند. کلیه ها برای نظم دادن به تعادل آب بدن شما کار می کنند. آنها همچنین ضایعات را از جریانات خون فلاش می کنند. به همراه کبد شما , آنها ( کلیه ها ) فیلترینگ طبیعی سیستم بدن شما را انجام می دهند. آنها نیاز به آب دارند تا درست کار کنند و اگر آب به اندازه کافی نداشته باشند که کارشان را انجام دهند شما با عفونت های مثانه و مجاری ادراری روبرو می شوید.

خلاصه علائمی که نشان می دهد بدن ما به کم آبی مبتلاست


تغییر رنگ و کاهش ادرار
گرفتگی عضلات
پوسته پوسته شدن لب و اطراف دهان
افزایش ضربان قلب
خشکی مو و پوست
خشکی دهان
advertising