خواص آب ترب سیاه برای دفع سنگ کلیه

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/22
خواص آب ترب سیاه برای دفع سنگ کلیهترب سیاه باعث سم‌زدایی ازکبد میشود.زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدایی از این عضو حساس بدن باشید.
این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد.
ترب به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌ کند و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌ شود.ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کند.ترب سیاه علاوه بر اینکه کلیه را فعال میکند و همچنین باعث پودر شدن سنگ کلیه به ویژه سنگ های اگزالات کلیسم(Calcium oxalate) می شود دقت کنید که حتما بعد از غذا میل کنید.

آب ترب سیاه برای سنگ کلیه


برای دفع سنگ کلیه می توانید آب ترب سیاه را بگیرید سپس روزی یک لیوان ودقت کنید که حتما بعد از غذا بخورید(به علت خاصیت بازی ترب توصیه می شود از مصرف زیاد آن پرهیز کنید چرا که پرز های روده را از بین میبرد و همچنین به علت دیر هضم بودن نفاخ است و نفخ زیاد باعث درد بیشتر سنگ کلیه می شود..و نیز محتوای قابل توجه ویتامین C و ویتامین ‌های گروه B در ترب منبع خوبی برای پیشگیری ازکمبود این ویتامین خصوصا در افراد سیگاری که نیاز به این ویتامین در آن ها بالا است، را جبران میکند.
تشخیص سنگ کلیه عمدتاً براساس علایم بالینی، آزمایش ادرار، عکس ساده شکم یا سونوگرافی انجام می شود.

ترب سیاه جهت درمان سرفه مزمن


یک ترب سیاه خوب و کمی عسل نیاز داریم ،سر ترب سیاه را بریده و مقداری از آنرا خالی کنید، داخلش کمی عسل طبیعی بریزید . .ته ترب را کمی سوراخ کنید ( در یک ترب بزرگ حفره ای ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید به طوری که آب قطره قطره از آن خارج شود.)و ترب را روی یک لیوان قرار دهید حدود 5 ساعت بعد عسل مواد داخل ترب را درخود حل کرده و به درون لیوان می ریزد ،عسل،عصاره داخل ترب رو حل میکند و برای سرفه های خشک و مزمن بسیار مفید و اثر بخش هست، روزی دو سه قاشق،..مخصوصا حتما قبل از خواب یک قاشق غذاخوری از این معجون میل کنید.این کار را 3 رور انجام دهید.خواهید دید درروز سوم کوچکترین اثری از سرفه های مزمن و حتی کهنه، دیگر وجود ندارد،در ضمن این معجون .مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کندو برای مشکلات گوارشی، کبدی، راه چاره ی خوبی پیدا کنید.

درمان هم شامل تجویز داروهایی برای کاهش درد، شل کردن عضلات حالب(برای حرکت سریعتر سنگ)، تجویز داروهای حل کننده سنگ، سنگ شکن و نهایتاً جرّاحی است.

طرز تهیه ترب سیاه برای سنگ کلیه


همچنین میتوانید به جای ترب از شلغم (گزینه ترب بهتر است )نیز استفاده کنید.اگر دسترسی به لیموی خوب دارید میتوانید لیمو ترش را ورقه کرده در این معجون قرار دهید تا خواص بیشتری را داشته باشد ..

توجه:موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند.معجون به دست آمده را بیش از 24 ساعت نگهداری نکنید.
advertising