بادام درختی درمان انواع بیماری

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/11/15
بادام درختی درمان انواع بیماری

بادام کاهش کلسترول:


بادام سرشار از چربی های اشباع شده و اشباع نشده میباشد که همین امر میتواند کلسترول بد خون را کاهش داده و در مقابل کلسترول خوب را افزایش دهد.

بادام پیشگیری از سرطان:


فیبر موجود در بادام به تصفیه سموم بدن کمک زیادی میکند. زمانی که فیبر غذایی به بدن وارد میشود، با حرکت در سیستم گوارشی باعث تمیز شدن آن میشود. تحقیقات علمی اثبات کرده اند که یک رژیم غذایی پر فیبر میتواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد. بادام همچنین سرشار از ویتامین ای، فیتوکمیکال ها و فلاونوئید میباشد که در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی نقش اساسی دارد.

بادام مقابله با دیابت:


تحقیقات نشان داده است که بادام میتواند افزایش ناگهانی قند خون که پس از خوردن هر وعده غذایی رخ میدهد را کنترل کند. همچنین به دلیل فیبر غذایی بالا نیز توانایی زیادی در پیشگیری از دیابت دارد.

بادام افزایش انرژی:


بادام دارای مقادیر زیادی منیزیم، ریبوفلاوین و مس میباشد که همه ی این مواد در افزایش انرژی بدن تاثیر زیادی دارند. بادام میتواند یک میان وعده بسیار عالی باشد که همیشه انرژی شما را بالا نگه خواهد داشت تا با قدرت به همه کارهایتان برسید!

بادام پیشگیری از نقایص هنگام تولد:


بادام دارای فولیک اسید میباشد که عامل اصلی جلوگیری از نقص های مادرزادی است. فولیک اسید نقش اساسی در رشد سلامت سلول ها و شکل گیری بافت ها دارد و به همین دلیل برای رشد جنین ضروری است. خطر بیماری نقص لوله عصبی کودک مادرانی که در دوران بارداری خود بادام میخورند را کمتر تهدید میکند.

بادام افزایش قدرت ذهنی:


تحقیقات علمی نشان داده اند که بادام دارای ریبوفلاوین و ال کارننین میباشد. این مواد برای رشد سلول های مغزی و همینطور افزایش قدرت ذهنی کاملا ضروری هستند. بادام همچنین یک ماده شیمیایی به نام فینیل آلانین دارد که باعث رشد توانایی های شناختی مغز میشود.


بادام تقویت استخوان و دندان :


بادام دارای مواد معدنی همچون کلسیم و فسفر است که از پوکی استخوان جلوگیری کرده و دندان ها را تقویت میکند. بادام مواد دیگری نیز دارد که باعث استحکام هرچه بیشتر ساختار اسکلتی بدن میشود.


بادام درمان کم خونی :


کم خونی زمانی اتفاق میافتد که توانایی سلول های قرمز خون در حمل اکسیژن کم میشود. بادام دارای مس، آهن و ویتامین های زیادی میباشد که به عنوان کاتالیست (سرعت دهنده) های سنتز (تولید) هموگلوبین عمل میکنند.

بادام سم زدای طبیعی:


سم زدایی بدن در سلامت عمومی فوق العاده مهم است. اگر بدن بخوبی سم زدایی نشود میتواند باعث بیماری هایی همچون استرس، پوست چروکیده، ریزش مو و بسیاری مشکلات دیگر بشود. بادام و روغن آن موادی دارد که به سم زدایی بدن کمک میکند.

بادام شیرین از نظر طببیان اسلامی، کمی گرم و‌تر است؛ ملین بوده و برای درمان زخم روده‌ها، مثانه و اسهال مفید است؛ بادام سینه را نرم می‌کند و تقویت‌کننده قوای جنسی است.

روغن بادام ضد یبوست است و مصرف آن با آب ولرم، دل‌پیچه و انسداد روده‌های اطفال را رفع می‌کند؛ برای درمان سنگ مثانه موثر است همچنین خواب‌آور و درمان بی‌خوابی است؛ مالیدن روغن بادام به مفاصل و مهره‌های کمر، درد آن‌ها را می‌کاهد همچنین روغن بادام، ضداگزما و کاهنده خارش پوستِ گرم و خشک است.

شیربادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس و خوش‌آواز شدن مفید بوده و خاصیت خلط‌آوری دارد و برای درمان درد‌های کبدی مفید است.

بادام بوداده، مقوی معده بوده و قابض است؛ چغاله بادام، لثه و ریشه دندان را تقویت می‌کند و برای رفع خشکی دهان مفید است.

دمجوش شکوفه بادام مسهل است؛ دمجوش پوست قهوه‌ای مغز بادام، مسکن درد و التهاب مجاری تنفسی است.

دمجوش برگ درخت بادام برای نارسایی کبد و کیسه صفرا و رفع انگل و بیماری‌های عفونی، مفید است همچنین برخلاف خود بادام، قابض بوده و اسهال را از بین می‌برد.
advertising