علائم بیماری اوریون و درمان آن

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/08/22
علائم بیماری اوریون و درمان آن

علائم و درمان اوریون


اوریون ،یک عفونت ویروسی است که بر غدد پاروتید - که یکی از سه جفت غده تولید کننده بزاق که در در زیر و در مقابل گوش های شما قرار دارند ، تاثیر می گذارد .اگر شما یا فرزندتان اوریون گرفته باشید ، می تواند باعث تورم در یک یا هر دو غده پاروتید شود .اوریون در ایالات متحده تا زمانی که واکسیناسیون اوریون جزء برنامه قرار گرفت، رایج بود از آن زمان ، تعداد موارد اوریون به طور چشمگیری کاهش یافته است. بنابراین احتمال گرفتن اوریون کم است . عوارض اوریون ، مانند ، افت شنوایی ، به طور بالقوه جدی، اما نادر است ؛ درمان خاصی برای اوریون وجود ندارد

علائم بیماری اوریون :


بعضی از افراد مبتلا به ویروس اوریون هیچ علائم یا نشانه ای ندارند و یا نشانه ها بسیار خفیف هستند . هنگامی که نشانه ها و علائم پیشرفت می کنند ، معمولا در حدود دو تا سه هفته بعد از قرار گرفتن دربرابر ویروس ظاهر می شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:
تورم دردناک غدد بزاق در یک یا هر دو طرف صورت ( پاروتید )
تب
سردرد
دردهای عضلانی
ضعف و خستگی
از دست دادن اشتها
درد هنگام جویدن یا بلع
علامت اولیه و بیشتر شناخته شده اوریون ، تورم غدد بزاقی است که باعث می شود گونه ها پف کنند.
در حقیقت ، اصطلاح " اوریون " یک اصطلاح قدیمی برای غده ها یا برآمدگی ها در بین گونه ها است.

علل اوریون :


علت اوریون ،ویروس اوریون است که از طریق فرد به فرد و از طریق بزاق آلوده به راحتی گسترش می یابد.
اگر شما ایمن نیستید ،می توانید اوریون را با تنفس قطرات بزاق یک فرد آلوده که فقط عطسه یا سرفه کرده بگیرید.
شما هم چنین می توانید از طریق اشتراک ظروف و یا فنجان با کسی که اوریون دارد ، مبتلا بشوید.

عوارض جانبی اوریون :


عوارض اوریون به طور بالقوه جدی است ، اما نادر است.
التهاب :اکثر عوارض اوریون شامل التهاب و تورم در برخی از قسمت های بدن مانند :بیضه ها ، این بیماری که به نام ارکیت شناختی می شود ، باعث می شود که یک یا هر دو بیضه در مردان بالغ ، متورم شوند .
آماس لوزالمعده :علائم و نشانه های این بیماری ، شامل درد در قسمت فوقانی شکم ، تهوع و استفراغ است.
تخمدان ها و سینه ها ؛زنانی که به بلوغ رسیده اند ، ممکن است در تخمدان ها ( oophoritis ) یا سینه ها ( mastitis ) تورم داشته باشند. باروری به ندرت تحت تاثیر قرار می گیرد.
مغز :یک ویروس عفونی ، مثل ، اوریون ، می تواند منجر به التهاب مغز شود( ورم مغز ) و زندگی فرد را به خطر بیندازد .
غشاء و مایع دور مغز و نخاع:این وضعیت ، که به عنوان مننژیت شناخته شده است ، زمانی رخ نی دهد که ویروس اوریون از طریق جریان خونتان به دستگاه مرکزی سلسله اعصاب برسد .
دیگر مشکلات ؛کاهش شنوایی :در موارد نادر اوریون می تواند باعث کاهش شنوایی معمولا به طور دائم در یک یا دو گوش شود.
سقط جنین :اگرچه اثبات شده نیست ، اوریون در حالی که شما باردار هستید خصوصا اوایل آن ممکن است منجر به سقط جنین شود.
پیشگیری از ابتلا به بیماری اوریون :به طور کلی اگر قبلا به عفونت مبتلا یا در مقابل اوریون واکسینه شده باشید، دیگر به اوریون مبتلا نمی شوید.

واکسن اوریون معمولا به صورت ترکیبی با واکسن سرخجه تزریق می شود ،که نسبت به واکسن های دیگر بی خطرتر و موثرتر است.
بهتر است دو دوز از این واکسن به کودکان، قبل از مدرسه تزریق شود.
اولین ،بین 12 تا 15 ماهگی است.
دومین، بین سنین 4 تا 6 سال است ، یا بین 11 تا 12 سالگی اگر قبلا واکسن نزده باشند.
یک دوز به اندازه کافی برای محافظت در زمان شیوع شیوع تاثیر ندارد.

درمان خانگی بیماری اوریون :


آب برای درمان اوریون :
مصرف آب ،مفیدترین روش در میان سایر درمان های خانگی برای اوریون است ، زیرا می تواند ایمنی شما را افزایش دهد.باعث می شود از بدتر شدن علائم خفیف شما جلوگیری شود . مطمئن شوید که به مقدار کافی آب می نوشید، که حدود 8 لیوان یا بیشتر از آن در روز است.

زنجبیل مفید برای درمان اوریون :
ریشه زنجبیل را خشک کنید.آن ها را پودر کنید.این پودر را برای تسکین درد در قسمت های آسیب دیده قرار دهید.
اگر می خواهید فواید آن را به حداکثر برسانید ،می توانید زنجبیل خام را بخورید . این یکی از بهترین درمان های خانگی برای اوریون است . علاوه بر این مفاصل شما را نیز بهبود می بخشد و از مشکلات آرتروز جلوگیری می کند . شما می توانید درمان های خانگی بیشتری برای ارتروز های رماتیسمی پیدا کنید.

آب هویج برای درمان اوریون :
هویج های تازه انتخاب کنید.آب آن ها را بگیرید.آن را 2 تا 3 بار در روز بنوشید تا در مدت کوتاهی به نتیجه برسید.
هویج و همچنین آب هویج ، اگر روزانه مصرف شوند، برای سلامتیتان مفیدند . می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فواید آن ها در درمان های خانگی برای خارش و گرفتگی مقعد پیدا کنید.

سیر برای برطرف کردن اوریون :
مانند زنجبیل ، داروهای خانگی متعددی از طبیعت برای اوریون وجود دارد . یکی از آن ها سیر است . خواص ضد ویروسی سیر در برطرف کردن اوریون و به دست آوردن قدرت بسیار مفید است . سیر را به برش های کوچک تکه کنید و آن را به طور مستقیم روی قسمت های دردناک قرار دهید . نتایج مثبت را می توان به سرعت دید . از سوی دیگر ، استفاده از سیر می تواند ایمنی افراد مبتلا را بالا ببرد.

فلفل سیاه روشی موثر برای درمان اوریون :
فلفل سیاه می تواند به شما نشان دهد که چگونه می توانید راحت تر از قبل شوید، زیرا یکی از طبیعی ترین و موثر ترین روش های خانگی برای اوریون است . این به شما کمک می کند درد را در مدت کوتاهی آرام کنید و علایم اوریون را در طولانی مدت درمان کنید . شما همچنین به پودر فلفل سیاه و استفاده از آن در قسمت های دردناک بدن نیاز دارید.

درمان اوریون با دانه های شنبلیله :
مقداری دانه شنبلیله را پودر کنید.پودر را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.از مخلوط در قسمت های دردناک و متورم استفاده کنید.برای 30 دقیقه بگذارید بماند.آن را با آب تمیز کنید .به یاد داشته باشید که 2_3 بار در هفته برای به حداکثر رساندن مزایا از آن استفاده کنید.

مارچوبه برای برطرف کردن اوریون :
به طور گسترده ای پذیرفته شده است که مارچوبه یک گیاه ضد التهابی است، و آن را یکی از موثر ترین داروهای خانگی برای اوریون می دانند . بسیاری از مواد ضد التهابی در دانه های مارچوبه وجود دارد و همه آن ها در اسرع وقت به خلاص شدن از اوریون کمک می کنند.
همان طور که دانه های شنبلیله موثر هستند ، دانه های مارچوبه هم می توانند پودر شوند و بر روی قسمت های دردناک بدن اعمال شوند، تا هر گونه ناراحتی ناشی از اوریون را از بین ببرند.

کمپرس آب گرم برای برطرف کردن اوریون :
اگر می خواهید درمان اوریون سریع تر شود، از کمپرس آب گرم استفاده کنید.یک حوله تمیز را در آب گرم فشار دهید، یا آن را در معرض بخار قرار دهید . سپس مطمئن شوید که حوله تقریبا خشک است.حوله را تا کنید و آن را روی قسمت های متورم قرار دهید.
برای رسیدن به نتایج بیشتر ، این روش را 3-4 بار در هفته تکرار کنید . علاوه بر حوله گرم ، شما می توانید بعد از گرم شدن از یک حوله سرد استفاده کنید.

جوش شیرین موثر در درمان اوریون :
از آن جا که جوش شیرین حاوی بسیاری از مواد ضد التهاب خوب است . برای استفاده در درمان اوریون ایده آل است . نه تنها به جلوگیری از رشد و گسترش ویروس در درون بدن کمک می کند ، بلکه به بیماران کمک می کند تا از شرایط ناراحت کننده رهایی یابند.مقداری آب، به جوش شیرین اضافه کنید.آن را در قسمت های متورم استفاده کنید.اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه بماند.
آن قسمت ها را با آب ، تمیز بشویید.این روش را 2-3 بار در روز تکرار کنید و تغییرات مثبت را در یک هفته مشاهده خواهید کرد.

آب برنج برای جلوگیری از ابتلا به اوریون :
به سادگی یک فنجان برنج بردارید و سپس آن را در دو فنجان آب بجوشانید. به یاد داشته باشید قبل از دادن آن به فرد مبتلا ، این مخلوط را از صافی رد کنید . محلول پر از نشاسته خواهد شد بنابراین زمانی که اوریون دارید،به اندازه کافی تغذیه می شوید. . علاوه بر این می توانید اندکی نمک و یک قاشق کره برای طعم بهتر به آن اضافه کنید.
برای داشتن بهترین رژیم غذایی به منظور جلوگیری از ابتلا به اوریون ، بر روی مصرف سبزیجات تمرکز کنید اما مصرف هر گونه آب مرکبات را به خاطر اسیدی بودنشان محدود کنید.
advertising