لیفتینگ صورت چه عوارضی دارد؟

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/08/22
لیفتینگ صورت چه عوارضی دارد؟

1- عوارض لیفتینگ: درد


اکثر بیماران بعد از عمل جراحی لیفت صورت درد بسیار کمی را گزارش کرده‌اند اما ممکن است جراح‌تان برای تسکین این ناراحتی ناچیز داروی ضد درد برای‌تان تجویز کند. درد شدید یا ناگهانی را بهتر است بلافاصله به پزشک خود گزارش دهید. کمی بی‌حسی پوست کاملا عادی است، اما این درد باید ظرف چند روز از بین برود.

2-عوارض لیفت صورت: ورم


ممکن است از میزان ورمی که بلافاصله بعد از جراحی لیفت صورت تجربه می‌کنید متعجب شوید، اما دلسرد نشوید. ورم صرفا واکنش طبیعی بدن به جراحی است، و وقتی بدن شروع به درمان و ترمیم خود می‌کند فروکش خواهد کرد. ورم ممکن است بعد از فقط چند روز شروع به خوابیدن کند، هرچند احتمالا همچنان چند هفت بعد از جراحی لیفت صورت‌تان شاهد کمی ورم خواهید بود.

۳- عوارض لیفتینگ: کبودی


درست مثل ورم، کبودی نیز علامتی کاملا طبیعی بعد از درمان لیفت صورت است چون بدن‌تان به تغییرات واکنش نشان می‌دهد. کبودی در چند روز اول بهبودی پس از جراحی لیفت صورت بیشترین میزان را خواهد داشت، و معمولا به طور ویژه اطراف چشم‌های‌تان رویت می‌شود. در حالی که اکثر کبودی‌ها ظرف یکی دو هفته بر طرف می‌شوند، بهبود کامل ممکن است چند ماه طول بکشد. با وجود این، هر روز بعد از عمل لیفت صورت خود شاهد بهبود قابل توجهی خواهید بود.

4-عوارض لیفت صورت: زخم


جای زخم‌ها معمولا چند ماه و قبل از کمرنگ شدن به رنگ صورتی باقی خواهند ماند. اما، یکی از فایده‌های روش‌های لیفت صورت استاندارد آن است که اکثر زخم‌های به جا مانده بر روی صورت بر اثر جراحی لیفت بالای خط مو پنهان می‌شوند، و اکثر آدم‌ها مشکلات جدی با زخم‌های ناشی از لیفت صورت نخواهند داشت.

خطرات بالقوه لیفت صورت


بعد از جراحی پوست صورت، گاهی ناراحتی‌هایی به وجود می‌آید. ثابت شده‌ است که این ناراحتی‌ها اغلب موقتی هستند و ممکن است شامل احتباس خون یا مایع زیر پوست، کبره بستن زخم‌های لیفت صورت، و کرختی باشند. خطر آسیب عصبی یا عفونت بعد از لیفت صورت بسیار کم است، اما به واقع وجود دارد. لیفت گردن و لیفت ابرو روش‌های کم‌تر پیچیده‌ای هستند که معمولا از لیفت صورت درد و خطر کمتری دارند. جراح زیبایی باید قبل از انجام عمل درباره‌ی تمام ناراحتی‌ها و خطرات ممکن جراحی لیفت صورت با بیمار صحبت کند.

ناراحتی‌های رایج بعد از عمل لیفتینگ


هرچند جراحی لیفت صورت یکی از امن‌ترین عمل‌های زیبایی موجود است، اما در هر عمل جراحی امکان بروز ناراحتی‌هایی وجود دارد. بعضی از رایج‌ترین ناراحتی‌های بعد از عمل لیفت صورت عبارتند از:

1– واکنش به داروی بیهوشی: بعضی از بیماران بعد از لیفت صورت و دریافت داروی بیهوشی تهوع و ناخوشی کلی را تجربه می‌کنند؛ این یک عارضه‌ی جانبی کم دوام است و معمولا بعد از چند ساعت به طور کامل از بین می‌رود.

2– هماتوم: اگر خونریزی زیر پوست انجام شود، ممکن است هماتوم رخ دهد، که در ناحیه‌ی مربوطه ورم دردناکی به جا می‌گذارد؛ برای متوقف کردن جریان خون و برداشتن آن به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

3– خونریزی: هرچند کمی خونریزی سبک بعد از عمل جراحی عادی است، خونریزی غیر قابل کنترل خطرناک است و می‌تواند به هماتوم‌های دردناک منجر شود.

4– عفونت: این مشکل عموما در ناحیه‌ای بخصوص رخ می‌دهد، علائم عفونت ورم، حساسیت، قرمز شدگی، و احساس حرارت موضعی است. عفونت را می‌توان با آنتی‌بیوتیک رفع کرد مگر آن‌که شدید باشد.

خطرات مختص به جراحی لیفت صورت


سوای خطرات بالقوه‌ی هر عمل جراحی، خطراتی وجود دارند که مختص به جراحی لیفت صورت هستند و عبارتند از:

1– آسیب به اعصابی که ماهیچه‌های صورت را کنترل می‌کنند:این عارضه معمولا موقتی است.

2– مشکل در التیام پوست: این مورد به بیماران سیگاری مربوط می‌شود.

3– زخم : هرچند جراح همیشه سعی خواهد کرد زخم‌های ناشی از لیفت صورت را پنهان کند، اما همیشه کمی زخم وجود خواهد داشت.

4– کبره‌ بستن برش‌های عمل جراحی :این مورد موقتی است.

5– بی‌حسی یا مور مور شدن اطراف ناحیه‌ی جراحی شده :این مورد هم باید موقتی باشد.

6– ریزش پوست یا مو: این مورد نادر است.

7– تغییر رنگ پوست :این موردی نادر است که می‌تواند تا چند ماه ادامه داشته باشد.

علاوه‌ بر خطرات فوق‌الذکر، مردان ممکن است متوجه شوند که به اصلاح موهای گردن یا گوش‌ها در نواحی از پوست که پوست آن برداشته شده است نیاز دارند.
اگر نگران ناراحتی‌ها و خطراتی جراحی لیفت صورت هستید، و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن‌ها داشته باشید، می‌توانید پاسخ‌تان را از پزشکی مجرب بگیرید.
advertising