مشکلاتی که با تغییرات آب و هوایی در بدن رخ می دهد

پزشکی و سلامتپزشکی

- 98/06/28
مشکلاتی که با تغییرات آب و هوایی  در بدن رخ می دهداگر از بیماری هایی مثل آسم، آلرژی یا سردرد رنج می برید، حتما با تغییرات فصلی در مورد بدن خود آشنا شده اید. اکثر افراد با تغییر هوا، تغییر در حالات، روحیه و شرایط جسمانی خود را احساس می کنند و بعضی از این تغییرات آزاردهنده هستند. در حالی که بعضی دیگر خطرناک می باشند و تمام آن ها زمانی رخ می دهد که هوا تغییر می کند . امروز در این مطلب درباره این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

با تغییر آب و هوا چه اتفاقی برای بدن می افتد؟



همه چیز در سر شماست


زمانی که تغییرات آب و هوایی اتفاق می افتد، افراد معمولاً بیشترین میزان میگرن و سردرد های شدید را تجربه می کنند که معمولاً افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، آن را شدید تر احساس می کنند. اگر سردردهای متوالی دارید و آب و هوا هم تغییر کرده، حتما جعبه ای از مسکن ها را در اختیار دارید که در شرایط سخت از آن استفاده می کنید.

خبر بد برای افراد مبتلا به آسم


در طول تغییر فصل و تغییر آب و هوا علائم آسم شدید تر و بدتر می شود و در واقع آسم مثل یک طوفان به افراد حمله می کند!
مشکلاتی که با تغییرات آب و هوایی  در بدن رخ می دهد

قلب درد


قطعاً متوجه شده اید که راجع به تماشای یک فیلم غمگین صحبت نمی کنیم و حرف ما در مورد بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب است که آب و هوا باعث آن می شود. اگر این موضوع را کنترل نکنید، حتما نتایج بدی در پی خواهد داشت. در فصول سرد افراد بیشتر در ریسک این بیماری می باشند. زمانی که هوا سرد می شود، قلب ما سخت تر از همیشه کار می کند و می خواهد ما را گرم نگه دارد و گاهی اوقات این کار کردن بیش از حد قلب باعث لخته شدن خون می شود که فرد را در خطر حمله قلبی قرار می دهد پس حتماً باید در فصل های سرد، لباس گرم بپوشید و از این اتفاقات جلوگیری کنید.

تغییرات خلق و خو و روحیه


تغییرات فصلی و اختلالات به وجود آمده از آن باعث می شود که طیف وسیعی از مردم درگیر شوند. احساس افسردگی و ناراحتی در طول زمستان اصلا موضوع اتفاقی نیست و معمولاً افراد در این فصل از خستگی، اضطراب و حالت بد رنج می برند و کم کم با فرارسیدن فصل بهار حس بهتری پیدا می کنند .

بیماری اجتناب ناپذیر


زمانی که فصل زمستان فرا می رسد، هوا کم کم سرد تر می شود و همه ما متوجه خشکی بدن می شویم. معمولاً عطسه و سرفه در این فصل بسیار زیاد است و گاهی اوقات تغییرات آب و هوا باعث تب و سرماخوردگی می شود که البته تمام آن به دلیل هوا نیست. گاهی اوقات رفتار های خودمان نیز باعث این اتفاق می شود و معمولا در هوای سرد افراد بیشتر در فضای بسته می باشند و همین موضوع باعث می شود که بیماری ها راحت تر انتقال پیدا کنند.

تغییرات آب و هوا فقط هنگام سرد شدن هوا باعث مشکلات زیادی می شود اما گرم شدن هوا نیز می تواند تغییرات سخت را به وجود بیاورد. یکی از اثرات هوای گرم، گرما زدگی می باشد و زمانی که هوا بیش از حد گرم می شود، اگر خودمان را برای آن آماده نکرده باشیم، دچار سردرد و عرق کردن بیش از حد می شویم که همین موضوع بسیار خطرناک است و باید سعی کنیم دمای داخلی بدن خود را در حالت بالا نگه داریم و البته بسیاری از افراد عاشق تغییر هوا و فصل ها هستند و با تغییرات آن در زندگی خود نیز تغییراتی ایجاد می کنند. اصلا مهم نیست که چه احساسی در مورد تغییر آب و هوا دارید، در هر صورت نمی توانید تغییرات آن را انکار کنید و باید از قبل برا آن چاره ای بیاندیشید.
advertising