چند حرکت ورزش یوگا برای کاهش درد دوران قاعدگی و عادت ماهانه

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/05
چند حرکت ورزش یوگا برای کاهش درد دوران قاعدگی و عادت ماهانهدرد های مانند گرفتگی های عضلانی، PMS، درد پشت، خستگی، سر درد و دیگر علائم ناخوشایند پدیدار می شود.بسیاری از خانم ها همزمان با دوره قاعدگیشان در هر ماه درد را نیز تجربه می کنند. حرکات ورزشی یوگا برای دوران قاعدگی یک پیشنهاد عالی است چرا که به رفع بسیاری از این علائم ناخوشایند کمک می کند.در ادامه تعداد ی از این حرکات یوگا که باعث تسکین و کاهش درد دوران قاعدگی و پریود می شود را به شما معرفی میکنیم.

چند حرکت ورزش یوگا برای کاهش درد دوران قاعدگی و عادت ماهانه

1- حرکت یوگا خم شدن به سمت جلو Paschimottanasana برای تنظیم خونریزی دوران قاعدگی


این حرکت به تنظیم خونریزی های داخل رحم از طریق تحریک تخمدان ها و رحم کمک می کند. این حرکت به بهبود علائم ناراحت کننده کمک می کند.


2- حرکت یوگا Bound Angel برای کاهش درد پریود


این حرکت سطح پایین لگن خاصره را باز می کند و می تواند به کاهش درد ایجاد شده توسط قاعدگی از طریق افزایش جریان خون در این قسمت کمک می کند.این حرکت به تقویت جریان قاعدگی به سمت پایین و به سمت خارج بدن کمک می کند.


3- حرکت یوگا تعظیم Dhanurasana برای تسکین درد دوران قادگی


شما حتی می توانید در این حرکت به آرامی به سمت جلو و عقب نوسان داشته باشید.این حرکت در سطح پایین شکم فشار آورده و باعث ایجاد کشش می شود و به رفع گرفتگی عضلات رحمی کمک می کند.


4- حرکت یوگا بچه ها Balasana برای کاهش درد عادت ماهانه


در این حرکت آرام بگیرید تا گرفتگی عضلات کم شود یا به طور کامل از بین برود.حرکات یوگا برای دوران قاعدگیاین حرکت، حرکتی پر از آرامش است که به کاهش درد ناشی از گرفتگی های عضلانی کمک می کند.


5- حرکت یوگا مار کبری Bhujangasana برای کاهش درد قاعدگی


این حرکت باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن خاصره می شود و همچنین به تنظیم دوره قاعدگی و به توقف درد کمر کمک می کند.


6- حرکت یوگا آزاد سازی باد Pavanamuktasana برای تسکین درد دوران قادگی


این حرکت به آزاد سازی گازهای اضافی که ممکن است در دوران قاعدگی زنان بوجود آید کمک می کند.در این حرکت بر روی شکم فشار وارد کرده و به هم فشرده شدن و آزاد شدن عضلات، کاهش گرفتگی عضلات کمک می کند.


7- حرکت جسد Savasana برای کاهش درد عادت ماهانه


این حرکت بایستی در آخر تمرینات انجام شود تا به طور کامل آرام شوید. اجازه دهید تا بدن و ذهنتان به آرامش و با بهبودی دوباره وارد شود.زمانی را دراین حرکت برای خودتان صرف کنید.


8- حرکت یوگا گربه/گاو Marjaryasana/Bitilasana برای کاهش درد قاعدگی


این حرکت ترکیبی با هم انجام می شود تا به شل شدن نخاع کمک کند و حرکت شکم به کاهش گرفتگی عضلات کمک می کند.
advertising