بهترین ورزش ها برای داشتن اندامی زیبا

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 98/04/04
بهترین ورزش ها برای داشتن اندامی زیباامروز همه می دانیم که بهترین راه برای تناسب اندام و حفظ سفتی و لاغری بدن، تحرک است. با آمدن فصل تابستان و طولانی شدن روزها، ماندن در خانه و نشستن پای تلویزیون برایمان خسته کننده می شود و تصمیم می گیریم که کمی بیرون برویم و به خودمان برسیم. بعد از آن که چند وقتی چاقیمان را در لباس های گشاد و ضخیم زمستانی پنهان کردیم، وقت آن رسیده که برای شیک پوش بودن در فصل تابستان با ورزش هایی که کالری را به خوبی می سوزانند خود را مشغول کنیم. در این مطلب می خواهیم به معرفی این ورزش های مفید و لاغر کننده بپردازیم.

پیاده روی کنید تا لاغر شوید


از نظر علمی ثابت شده است که بهترین روش برای سوزاندن چربی ها، فعالیت فیزیکی زیاد و منظم است. به همین دلیل، یکی از موثرترین روش های کاهش وزن، بدون دنبال کردن رژیم های سخت، پیاده روی به مدت طولانی است. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی در روز برای از بین بردن چاقی کاملاً مفید است.

یوگا در عین آرامش، لاغر شوید


یوگا ورزش جدیدی است که این روزها افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این ورزش که با تکنیک کنترل تنفس انجام می شود، زیبایی اندام را افزایش می دهد و به صورت کاملاً عمیق بر اعضای بدن کار می کند. سفت کردن عضلات بدن، سفت کردن شکم و… حس سلامت به فرد می دهد.

پیلاتس


اگر می خواهید مانند سلبریتی ها اندامی عضلانی و زیبا داشته باشید، حتماً ورزش پیلاتس را دنبال کنید. این ورزش سبک با استفاده از ابزارهایی مانند مت، توپ، حلقه، کش و… انجام می شود. هدف از این ورزش کار کردن بر روی تمام عضلات است اما بیشتر تمرکز بر روی عضلات شکم و باسن است. پیلاتس همچنین برای از بین بردن استرس و رفع اشکال در نحوه قرار گرفتن اعضای بدن مناسب است.

ورزش آبی


برای داشتن اندامی عضلانی و زیبا، می توانید در استخر ورزش کنید. روش این ورزش ها بسیار ساده است؛ همان ورزش و تکنیکی را که در خشکی انجام می دهید می توانید در آب انجام دهید. علاوه بر جذابیت این ورزش گروهی، بدن نیز مقدار بیشتری کالری می سوزاند زیرا از یک سو بدن با دمای آب در حال مبارزه است و از طرف دیگر آب مقاومت بیشتری دارد و حرکات باید محکم تر انجام شود، در نتیجه کالری بیشتری می سوزد و عضلات قوی تر می شوند. علاوه بر این آب باعث می شود که بدنتان بعد از ورزش درد نداشته باشد. آب دردهای مختلف را تسکین می دهد.

ورزش با استپ


این ورزش نزد خانم هایی که دوست دارند خیلی زود چند کیلو لاغر کنند بسیار محبوب و کارآمد است. در این ورزش، به مدت یک ساعت همراه با موزیک با استپ ورزش هایی را انجام می دهیم که به عضلانی شدن باسن، ران و شکم کمک می کنند. این ورزش هیجان زا، جذاب و جالب است و روشی بسیار موثر برای لاغری و سوزاندن کالری است. در این ورزش می توان ۵۰۰ کالری در یک ساعت سوزاند.

اسکیت


اسکیت را به راحتی می توانید انجام دهید. این ورزش علاوه بر این که بسیار جالب و مهیج است، در عضلانی کردن پاها و شکم بسیار موثر است. اسکیت عضلات دست و پایین تنه را همزمان درگیر می کند و به همین دلیل تناسب اندام را به همراه دارد. اسکیت نیز مانند پیاده روی باید حداقل ۳۰ دقیقه انجام شود.

دوچرخه سواری


دوچرخه سواری بهترین روش برای عضلانی شدن پاهاست. این ورزش را هم می توانید در سالن های ورزشی هم در پارک ها انجام دهید. حتماً باید این ورزش را به طور منظم و طولانی انجام دهید تا موثر واقع شود. حرکات منظم کمک می کند تا جریان خون بیشتر شود و به این ترتیب سلولیت کاهش پیدا کند.
advertising