۶ ماده غذایی مفید برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/10/29
۶ ماده غذایی مفید برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکهحتی اگر شما هر روز به باشگاه بروید، اما به آنچه که به عنوان تغذیه مصرف می‌کنید توجه نداشته باشید، نتیجه خوبی نمی‌گیرید، خصوصاً برای داشتن شکم شش تکه. چرا که تمرینات قدرتی و هوازی در کنار تغذیه مناسب است که شما را به نتیجه می‌رساند، در این مطلب چند ماده غذایی مفید برای رسیدن به شکم شش تکه را به شما معرفی می‌کنیم.

مکمل پروتئین وی whey ( آب پنیر) برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


این منبع پروتئینی شامل اسیدهای آمینه شاخه دار (BCAA) است که از آسیب‌های عضلانی جلوگیری کرده و باعث افزایش رشد عضلانی و نگه داشتن بافت عضلات می‌شود. همچنین در یک مطالعه که در مجله FASEB منتشر شده است، کسانی که رژیم داشتند با مصرف پروتئین در رژیم غذایی، ضمن اینکه چربی بیشتری از دست داده بودند؛ بافت عضلات‌شان را از دست نداند. اگر پروتئین لبنیات برای شما مشکل ساز است و به دلیل آلرژی به آن نمی‌توانید مصرف کنید، پروتئین وی مشکلاتی مانند ناراحتی معده، نفخ و حتی در کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند، ایجاد نمی‌کند

کربوهیدرات‌های پیچیده به ویژه غلات سبوس‌دار، ضمن تأمین انرژی در تمرینات می‌تواند در رسیدن به تناسب اندام و شکم شش تکه به شما کمک کند. همچنین فیبر موجود در غلات سبوس‌دار، ضمن کاهش چربی شکم، می‌تواند سطح هورمون‌های که باعث سیر نگه داشتن می‌شود و از پر خوری جلوگیری می‌کند را بالا ببرد. نتایج تحقیقات نیز بیانگر آن است که کسانی که در رژیم غذایی‌شان غلات سبوس‌دار مصرف می‌کنند، چربی بیشتری در بخش میانی بدن از دست داده‌اند.

غلات سبوس‌ دار برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


کربوهیدرات‌های پیچیده به ویژه غلات سبوس‌دار، ضمن تأمین انرژی در تمرینات می‌تواند در رسیدن به تناسب اندام و شکم شش تکه به شما کمک کند. همچنین فیبر موجود در غلات سبوس‌دار، ضمن کاهش چربی شکم، می‌تواند سطح هورمون‌های که باعث سیر نگه داشتن می‌شود و از پر خوری جلوگیری می‌کند را بالا ببرد. نتایج تحقیقات نیز بیانگر آن است که کسانی که در رژیم غذایی‌شان غلات سبوس‌دار مصرف می‌کنند، چربی بیشتری در بخش میانی بدن از دست داده‌اند.

ماست یونانی برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


ماست یونانی علاوه بر اینکه پروتئین دارد و برای عضله سازی مفید است، غنی از کلسیم و پروبیوتیک‌ها است که به داشتن شکم شش تکه کمک می‌کند. نتایج یک تحقیق که در مجله بالینی اروپا منتشر شده است، بیانگر آن است، کسانی که هر روز یک نوشیدنی شیر تخمیر شده که حاوی پروبیوتیک‌ها بودند را مصرف کردند، مقدار قابل توجهی از چربی شکم را از دست دادند. در خرید ماست یونانی به برچسب روی آن توجه کنید که طعم‌دار نباشد و قند هم نداشته باشد.

مارچوبه برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


مارچوبه غنی از فیبر پری بیوتیک است (پری بیوتیک‌ها کربوهیدرات‌های غیر قابل هضم موجود در مواد غذایی هستند که برای تحریک رشد باکتری‌های پروبیوتیک در بدن ضروری است) که برای مبارزه با نفخ مفید است. همچنین مارچوبه خواص دیورتیک دارد یعنی حجم ادرار را بیشتر کرده و نیز به دفع سموم از کلیه‌ها کمک می‌کند.

البته برای افرادی که دچار نارسایی کلیوی هستند توصیه نمی‌شود. مارچوبه خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد که با قویی نگه داشتن عضلات کمک کرده و از افزایش وزن ناشی از التهاب جلوگیری می‌کند. در کل مصرف سبزیجات برای کاهش چربی شکم مفید است و مارچوبه نیز یکی از آن‌ها است که برای رسیدن به شکم شش تکه می‌تواند به شما کمک کند.

چای سبز برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


خواص چربی سوزی چای سبز به کافئین و آنتی اکسیدان موجود در آن مرتبط است. در حالی که این دو می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند، مصرف آن‌ها در کنار تمرینات می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. قدرت چربی سوزی چای سبز به آنتی اکسیدان EGCG موجود در آن مربوط است.این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافه و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی باعث افزایش دمای بدن یا تولید گرمای بیشتر در بدن می‌شود. در یک تحقیق مشخص شده افراد چاق می‌توانند برای بهبود ظرفیت استقامتی خود از مصرف چای سبز به همراه تمرینات هوازی سود ببرند چرا که باعث افزایش میزان اکسیژن مصرفی می‌شود.

بادام برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه


بادام حاوی پروتئین و فیبر است و کربوهیدارت کمی دارد، همچنین ضمن جلوگیری از یبوست و نفخ، به دلیل داشتن فیبر موجب افزایش حس سیری و ثبات قند خون می‌شود. در یک مطالعه سال 2015 که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، گفته شده خوردن 30 تا 35 بادام در روز به کسانی که در رژیم کاهش وزن بودند به کاهش چربی شکم کمک کرد.

مواد غذایی که نباید برای داشتن سیکس پک و شکمی شش تکه مصرف کنید


از مصرف مواد غذایی که حاوی چربی ترانس هستند خودداری کنید. همچنین نباید مواد غذایی فرآوری شده مصرف کنید، بهتر است از مواد غذایی که از غلات تصفیه شده تهیه شده‌اند مصرف نکنید، چون کربوهیدرات آن‌ها زود هضم است و به راحتی موجب افزایش قند خون می شود که با ترشح انسولین می‌تواند به ذخیره چربی دامن بزند. در صورت مصرف الکل، حتماً مصرف آن را نیز ترک کنید.
advertising