چگونه یک لباس بارداری با ویژگی های مناسب بخریم

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/11
چگونه یک لباس بارداری با ویژگی های مناسب بخریم

راهنمای خرید لباس حامگی و بارداری


بارداری از تجربیات استثنایی و زیبایی است که هر مادری در زندگی خود طعم آن را میچشد, این تجربه سختی ها و مشکلات متعددی دارد که شاید یکی از کم اهمیت ترین آن ها لباس بارداری باشد.فرم بدن خانم ها در دوران بارداری تغییرات بسیاری می کند و بسیاری از خانم ها از لباس های گشاد و تیره استفاده می کنند و این می تواند شما را به یک خانم دمده تبدیل کند.بارداری یکی از زیباترین مراحل زندگی یک خانم است. در طول این مدت بدن وی دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود و نیازمند پوششی نرم و راحت است. در گذشته بعضی از خانم های باردار معمولا لباس هایی قدیمی، گشاد و از مد افتاده حتی متعلق به مادران خودشان را می پوشیدند و سعی می کردند برای این ایام لباس جدیدی نخرند و توجه کمتری به ظاهر شان داشتند، چرا که فکر می کردند اندام آنها از فرم خارج شده است، اما امروزه بیشتر بانوان در اجتماع حضور دارند و همین مسئله تفاوت زیادی را در مدل لباس پوشیدن آنها ایجاد کرده است. خانم های این دوره، در جمع همیشه حاضر و فعال هستند و پوشش آنها در بارداری باید علاوه بر راحتی، آراسته هم باشد. وقتی باردار هستید، لباس پوشیدن یکی از مهم ترین چالش ها برای شماست، اینکه چه چیزی بپوشید؟ اعم از مدل، رنگ، جنس و سایز از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجا که در این دوران خیلی سریع سایز لباستان تغییر می کند، ممکن است در انتخاب لباس سردرگم شوید. با ما همراه شوید تا شما را با نکات مهم در انتخاب لباس بارداری کمک کنیم.
چگونه یک لباس بارداری با ویژگی های مناسب بخریم

ویژگی های لباس حامگی و بارداری مناسب


همیشه مهم ترین نکته در انتخاب لباس تان در این مدت، میزان راحتی شما در آن است. بدن هفته به هفته در حال تغییر است و باید در پوشش خود راحت باشد. جنس لباس هم خیلی مهم است. بهتر است مواد به کار رفته در این لباس ها از الیاف طبیعی باشد، مانند کتان و نخ. بعضی از خانم ها از اینکه بارداری شان مشخص شود، احساس خوبی ندارند و سعی می کنند با پوشیدن لباس های با سایز بزرگ تر شکم خود را بپوشانند غافل از اینکه اندام خود را با پوشیدن این لباس ها ناموزون و نامتناسب نشان می دهند. پوشیدن لباس های بدون طرح و ساده و افتاده راحتی خاصی دارد، اما مناسب مهمانی ها نیست، زیرا شما را مسن نشان می دهد و مسن تر از سن واقعی تان.

1.به جنس پارچه دقت کنید. پارچه لباس باید راحت باشد و قابلیت کشش کافی را داشته باشد. پارچه‌ای انتخاب کنید که 4 تا 10 درصد نایلون یا الیاف کششی داشته باشد تا متناسب با افزایش حجم شما، کشیده و منبسط شود. پارچه های نخی کشباف و استرچ پارچه‌های بسیارعالی برای خانم‌های باردار است.

2.لباس هایی انتخاب کنید که فرم خوبی دارد و از ناحیه شکم آزاد تر است تا بعد از بارداری تنها با بستن یک کمربند بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید.

3.پیراهن های با یقه هفت یا قایقی، مدل های خوبی برای فرم دادن به صورت خانم های باردار است.

4.اگر اسپرت پوش هستید، شلوار جین اسپرت شکم دار مخصوص حاملگی را انتخاب کنید و با یک بلوز یا تونیک بلند بپوشید.این شلوارها معمولا دو فرم دارد یا زیر شکم یا بالای شکم قرار می گیرد و راحتی خاصی به آن می دهد.

5.اگر مایلید دامن تنگ بپوشید، می توانید از دامن های مخصوص حاملگی استفاده کنید که یا روی برآمدگی شکم یا زیر آن قرار می گیرد.

6.خیلی از خانم های باردار لباس های رنگی، طرح دار و راه راه با راه های افقی نمی پوشند. اگر لباس های طرح دار با طرح های نه چندان شلوغ و رنگ های شاد بپوشید یا بلوز، شلواری را که یکی از آنها راه راه و دیگری ساده است، با هم ست کنید، آراسته تر خواهید بود.

7.خیلی ها عادت دارند لباس هایی با رنگ تیره مانند سرمه ای یا مشکی بپوشند، زیرا تصور می کنند شکم برآمده آنها را کوچک تر نشان می دهد.این تصور درستی است اما برای تمام طول دوران بارداری این رنگ ها را انتخاب نکنید توصیه می شود شاد بپوشید زیرا رنگ های روشن انرژی مثبت بیشتری به شما خواهد داد.

8.بارداری نباید در زیبایی شما اثری عکس داشته باشد. معمولا در سه ماهه اول بارداری می توانید از لباس های معمولی خود استفاده کنید. در کنار آن داشتن بند شلوارهای کشی مخصوص حاملگی، از ضروریات است که می توانید با استفاده از آن احساس آزادی و راحتی بیشتری داشته باشید. از شلوار و دامن های معمولی خود هم تا مدتی که هنوز اندازه شکم زیاد بزرگ نشده است استفاده کنید.

9.برای ماه های بعدی به لباس های مخصوص بارداری نیاز دارید که از نظر اندازه از لباس های معمولی بزرگ تر است. حال دیگر انتخاب بلوز، شلوار یا پیراهن به خود شما بستگی دارد.

10.کفش های راحت و پاشنه کوتاه، بدون زبانه یا بند مناسب تر است. تا آنجا که می توانید از کفش های پاشنه دار استفاده نکنید یا مدل هایی را نپوشید که مجبور باشید برای بستن آن ها خم شوید.

11.در انتخاب سایز درست دقت کنید.ممکن است بدن تان خیلی سریع تر از آنچه که فکر می‌کنید رشد کند و لباس هایتان اندازه شما نشود. اگر بین دو سایز شک دارید، اندازه بزرگتر را انتخاب کنید.

12.لباس‌های دوران بارداری باید با رشد شکم، سینه و حتی ران‌ها قابل تطبیق باشد.بنابراین باید حجم، پهنا و قد اضافی داشته باشد تا لباس را بتوانید در بیشتر دوران بارداری بپوشید.

13.به برش و مدل لباس توجه کنید. پایین‌ تنه لباس و قسمت شکم باید خیلی بزرگ و گشاد باشد که با شکم و ران شما متناسب باشد، بالاتنه لباس بهتر است به شکل خطی افقی شکل باشد (که از بالا به سمت پایین به تدریج گشاد می‌شود.)

14.از شلوارهای جین مخصوص بارداری که انواع مختلف آن در بازار پیدا می‌شود، استفاده کنید تا هم راحت باشید و هم احساس کنید که مثل همیشه لباس می‌پوشید. کمر قابل ‌تنظیم این شلوارها به شما کمک می کند که شلوار را با سایز متغیر کمر خود منطبق کنید.

15.بهتر است شلوارهایی انتخاب کنید که کمرش زیر شکم قرار گیرد.این مدل شلوار نه ‌تنها راحت‌تر است بلکه شیک تر و جالب‌تر هم هست.

16. لباس زیر و شکم‌بند بارداری خصوصاً از ماه ششم بارداری به بعد اهمیت زیادی دارد.در خرید لباس زیر و شکم‌بند سهل انگاری و خسیسی نکنید؛ خرید لباس زیر خوب و مراقبت از اندام تان در این دوران، به شما کمک می‌کند که بعد از زایمان زودتر به فرم اصلی خود برگردید و کشیدگی پوست را کاهش می‌دهد.

17.پیراهن و دامن‌هایی انتخاب کنید که تا روی زانو یا بلندتر باشد. زیرا بزرگ شدن شکم به‌تدریج لبه دامن را بالا می‌کشد و آن را کوتاه تر نشان می‌دهد.

18.یک پیراهن مدل empire-line (مدلی که کمر لباس بالای شکم و زیر سینه قرار می‌گیرد) لباس بسیار راحت و زیبایی برای زنان باردار است.

19.تاپ و بلوزهای مختلف با رنگ های متنوع تهیه کنید و آنها را با تعداد محدودی لباس مناسب پایین‌تنه بپوشید.سعی کنید قسمت پایین‌تنه لباس شما مشکی و به رنگ تیره باشد.

20.اگر در ماه پنجم یا ششم بارداری قصد خرید لباس دارید، مطمئن بشوید که لباس تان به اندازه کافی جادار هست تا بتوانید در ماه های بعدی هم آن را بپوشید.

21.ممکن است شما بخواهید لباس بارداری را بعد از زایمان و در دوران شیردهی هم استفاده کنید. بنابراین به اینکه لباس به راحتی از قسمت جلو باز بشود هم توجه کنید.

22.دقت کنید که خیلی زود لباس‌های بارداری خود را نخرید.بیشتر مدل‌های لباس بارداری مناسب دوره دوم و سوم بارداری است و برای اوایل بارداری چندان مناسب نیست.

23.کفش نیز مانند لباس بسیار مهم است و در ماه‌های آخر بارداری باید حتما کفش‌های راحت، گشاد و با پاشنه خیلی کوتاه بپوشید.
advertising