چگونه لباس های راه راه را درست بپوشیم

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/11
چگونه لباس های راه راه را درست بپوشیمدر مطالعه ای که اخیرا انجام شده است نشان داده شده است که لباسهایی که دارای راه راه های افقی هستند موجب چاقتر دیده شدن شما نمی شود .اگر چه قبلا شنیده اید که لباسهایی که دارای راه راه افقی هستند باعث می شود که چند سانتی به دور کمرتان اضافه گردد اما با شهامت هر چه تمامتر به سراغ لباسهای با راه راه های پر رنگ رفته و از پوشیدنشان لذت ببرید . شاید این حرف توصیه خیلی هوشمندانه ای نباشد .اخیرا مطالعه ای که انجام شده است حکایت از آن دارد که لباسهای دارای راه راه های افقی خیلی هم بد نیستند .
چگونه لباس های راه راه را درست بپوشیم
در این مطالعه محققین از خانمی که به عنوان داوطلب شرکت کرده بودند خواستند در سه نوبت مختلف لباسهایی با راه راه های افقی ، عمودی و لباسهایی که راه راه نبودند را بپوشد . ( در هر بار زمینه این لباسها سفید بود و رنگ راه راه ها آبی روشن بود ) و در هر بار شرکت کنندگان واقعی سایز بدن او را تخمین بزنند.معلوم شد زمانی که خانم مذکور لباسی با راه راه افقی می پوشد شرکت کنندگان کمی او را چاقتر دیده اند اما این تفاوت خیلی قابل توجه نبوده است .دکتر سوامی می گوید : مردم نباید خیلی نگران نوع راه راه های لباسشان باشند چرا که تفاوت زیادی در میزان قد و وزن آنها ایجاد نمی کند .یکی دیگر از کارشناسان می گوید : قوانین علی الخصوص قوانین مربوط به مد باید شکسته شود . همه چیز به قیافه و تیپ شما برمی گردد . وقتی شما خودتان از پوشیدن لباسی احساس خوب دارید و آن لباس به شما می آید هیچ کسی حق ندارد با شما بحث کند .

1.کمی رنگ به لباس های راه راه اضافه کنید


ساده ترین راه برای ایجاد تنوع این است که به این لباس رنگ های مختلف اضافه کنید چون به لباس نشاط میبخشد. برای مثال آبی آسمانی، قرمز روشن با سفید یا اگر شخصیت جسوری دارید، رنگ های بیشتری اضافه کنید. البته باید با آزمون و خطا این رنگ ها را درست انتخاب کنید. میتوانید از رنگ های متضاد نیز استفاده کنید.

2.راه راه به روی راه راه


یکی از راه های بهتر کردن لباس های راه راه استفاده از آنها در 2 یا 3 جزء است. میتوان دو قسمت اصلی را یعنی شلوار و لباس اصلی را راه راه پوشید. اینکار باعث بیشتر شدن تاثیر بر روی چشم ها میشود.میتوانید این لباس ها را در جهت مخالف یکدیگر پوشید یعنی شلوار راه راه به سمت چپ باشد و دیگری به سمت راست. فقط یادتان باشد که زیاده روی نکنید.

3.راه راه را لایه بندی کنید


لباس های راه راه راحت ترین لباس برای لایه بندی است؛ همینطور به لباس هایمان عمق بیشتری نسبت به لباس های عادی میبخشند. برای اینکه به تنوعی به لباس هایتان بدهید یک لایه لباس راه راه به آن اضافه کنید.لباسهای راه راه را به عنوان جزیی از لباسهای بیرونتان امتحان نمایید . مثلا یک تی شرت راه راه را در زیر یک کت بلیزر یا ژاکتی با رنگ یک دست بپوشید تا اثر راه راه ها را کم کند .

4.راه راه ها را ترکیب و هماهنگ سازی کنید


ترکیب طرح های مختلف اگر به درستی انجام شود شما را به راحتی خوش استایل جلوه میدهد. مردم اکثرا لباس راه راه تیره را انتخاب میکنند چون رسمی تر به نظر میرسد، اما این طرز ظالمانه است. لباس های رنگی هم میتوانند رسمی باشند فقط باید رنگ درست را انتخاب کرد. شما میتوانیدیک طرح اصلی را انتخاب کرده و بر اساس آن طرح های دیگر را انتخاب کنید. مطمئن شوید که حتما طرحی متفاوت را انتخاب کنید، چون شما نمیخواهید که یکنواخت به نظر برسید و دیگر اینکه طرح ها را درست و مناسب انتخاب کنید تا چشم نوازتر به نظر برسند.

5.هوشمندانه راه راه انتخاب کنید


به جای اینکه تمام اجزا را در راه راه خلاصه کنیم میتوان از آن به صورت هوشمندانه استفاده کنید. مثلا شلوار با جوراب را راه راه پوشید.پس در انتخاب اجزای راه راه دقت کافی را به عمل بیاورید.

6.اکسسوری و وسایل جانبی راه راه


معمولا اکثر افراد بالاپوش راه راه میپوشند به همین خاطر است که ذهنیت غلط درباره این طرح به وجود آمده است. حتی اجزای کوچک مانند روسری میتواند تاثیرات جالبی برای بیننده داشته باشد. ما به شما میگوییم که افکار سنتی خود را کنار بگذارید و کمی مدرن فکر کنید.برای استفاده از طرح راه راه و جایی که می خواهید از این طرح استفاده نمایید میدان عمل وسیعی دارید . استفاده از یک کفش یا یک کیف با طرح راه راه جلوه دیگری به لباستان می بخشد یا اینکه می توانید لباسهایتان را ساده انتخاب کرده و بر رویش یک کت راه راه بپوشید . اگر هم که واقعاً نگران مد هستید می توانید یک روسر ی راه راه سرتان کنید .

7.لباس های راه راه در فصل تابستان


وقتی راجب لباس های راه راه در فصل های گرم صحبت میکنیم، باید اعتراف کرد که این گونه لباس ها برای این فصل ها ساخته شده اند. این بدین معنا نیست که قابل پیش بینی و حوصله سر بر است. شما باید به رنگ های مختلف و جهت های مختلف فکر کنید. چون هر چه تنوع بیشتر باشدبه استایل بعد اضافه میشود. طول های مختلف راه راه، عرضشان، عمق، رنگ واجزایی که در آنها این طرح به کار رفته به طور کلی باعث زیبایی وتنوع میشوند.در تابستان پیراهن راه راه بپوشم .یک سارافون یا پیراهن کوتاه بپوشید و برای رویش هم از کت مورد علاقه تان استفاده کنید یا اینکه انفجاری از رنگهای روشن به راه اندازید . با پوشیدن یک کت بلیزر رنگارنگ یا یک کفش با رنگ تند و انداختن یک گردنبند مانع از خودنمایی لباسهای راه راه تان شوید .

8.لباس راه راه سایز اندام شما باشد


اندازه راه راه ها متناسب با سایز کلی اندامتان باشد . اگر که قد بلند و تو پر هستید راه راه های لباستان می تواند پهن و بزرگ باشد .خانمهای ریز نقش می بایست لباسهایی با راه راه ریز و نزدیک به هم بپوشند و زنانی که از اندام متوسط برخوردارند اندازه راه راه های لباسشان نسبت به اندام متوسط شان باشد ، شما با این کار تعادل را برقرار می کنید . زنانی که اندام توپری دارند از پوشیدن لباسهای راه راه خجالت می کشند درحالی که نیازی نیست . برای اینکه نگاهها را متوجه خط مرکزی اندامتان نمایید به دنبال لباسهایی با راه راهای V شکل باشید.

9.تاثیر راه راه های تک رنگ


به عقیده سابورا استفاده از راه راه های تک رنگ باعث می شود که لاغرتر دیده شوید و نگاهها خیلی متوجه شما نشوند . اگر که می خواهید تیپی شهری بزنید می توانید از لباسهایی با زمینه مشکی و راه راه های طوسی استفاده نمایید
advertising