لباس و پوشش مناسب برای افراد چاق

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/01
لباس و پوشش مناسب برای افراد چاقمدت هاست که لباس ها فقط مخصوص افراد لاغر و متناسب تولید نمی شود و بسیاری از برندهای معروف دنیا، اقدام به طراحی لباس های زیبا و خوش برش برای افراد چاق یا دچار اضافه وزن کرده اند. البته همیشه ترجیح بر این است که وزن اضافه را با روش های صحیح کنار بگذاریم و اندام متناسبی داشته باشیم اما مادامی که برای این کار آمادگی نداشته و اقدامی نکرده ایم، نباید فقط لباس های گشاد و بی شکل بپوشیم و خودمان را از خوش تیپی محروم کنیم .درست است که لباس بر اندام متناسب زیبایی دوچندانی دارد اما اگر افراد چاق هم دقت بیشتری در انتخاب لباس کنند، مسلما می توانند از زندگی بیشتر لذت ببرند؛ فقط کافی است باید و نبایدهای این راه را بشناسند.

پارچه و رنگ لباس مناسب افراد چاق


1.وقتی بالاتنه شما چاق تر است، رنگ بلوز انتخابی شما بهتر است تیره باشد و شلوار متناسب با اندام شما هم شلوارهای پاچه گشاد یا دامن های بلند است؛ استفاده از یک دستمال گردن با طرحی ساده، زیبابی لباس های شما را تکمیل می کند.بهتر است به جای این که رنگ بلوز و شلوار شما خیلی متفاوت باشد، لباس های هم رنگ یا رنگ های نزدیک به هم انتخاب کنید؛ در عوض دیگر اندازه شکم، نشیمنگاه، پهلو و ... توی ذوق نمی زند.

2.اگر پهلو و پایین تنه شما چاق است، بهتر است به جای دامن های راسته با پارچه های نرم و لطیف، از دامن پلیسه استفاده کنید.

3.اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است از انتخاب لباس هایی که پارچه نازکی داشته یا طرح های درشت یا حتی گل ریز دارند، بپرهیزید که فقط باعث بدهیکل شدن شما می شوند. در کل شما نباید از لباس های کشی که جذب بدن می شود استفاده کنید و می توانید با پوشیدن دامن های زیپ دار با رنگ تیره و مات شکم خود را به داخل جمع کنید.

4.همچنین باید ژاکت هایی بپوشید که بلند هستند و روی شکم شما را می پوشانند تا در کل اندام شما باریک تر به نظر آید.وقتی مچ و ساق پای شما چاق است، بهتر است از دامن هایی که تا زیر قوزک پا ارتفاع دارند استفاده کنید.

5.جنس پارچه ای که برای لباس خود انتخاب می کنید نقشی تعیین کننده در لاغرتر به نظر آمدن شما دارد. اگر می خواهید لاغرتر دیده شوید باید به جای پارچه هایی که تار و پود برجسته و بافت درشت دارند، سراغ پارچه هایی بروید که مثل حریر، لطیف و ظریفند. دور پارچه های زمخت با طرح برجسته را هم خط بکشید و به هیچ قیمتی فریب زیبایی آنها را نخورید.

6.در مورد طرح پارچه هم بهترین انتخاب برای شما پارچه های ساده یا در نهایت با خطوط عمودی ظریفند.بروید سراغ رنگ های تیره چراکه سایه ها ورنگ های روشن تمایل عجیبی به نشان دادن شکل واقعی اندام دارند و این دقیقا چیزی است که شما باید از آن دوری کنید.بنابراین کمد لباس های شما باید بیشتر با لباس هایی با رنگ هایی مثل مشکی، آبی نیلی، بنفش، سبز تیره، زرشکی و... پر شود تا رنگ های روشنی مثل سفید، زرد لیمویی، آبی روشن، صورتی و ...

7.یکی دیگر از ترفندهایی که به شما برای لاغرتر به نظر آمدن کمک می کند پوشیدن لباس های یک رنگ است. استفاده از لباس های شلوغ با تنوع رنگی زیاد بلندی قد شما را در خودش پنهان می کند و حال آنکه هرچه قد شما بلندتر باشد، لاغرتر هم به نظر می آیید. حالا فکرش را بکنید که پوشیدن یک لباس یکدست مثلا به رنگ زرشکی چقدر می تواند شما را کشیده و لاغرتر نشان بدهد تا یک لباس خیلی شیک اما با ترکیب رنگی زرد و سفید.

لباس مناسب افراد چاق کدام اند


1.بهتر است هنگام انتخاب لباس، لباس های خوش دوختی پیدا کنید که با برش های متفاوت، شکست دید ایجاد کرده و باعث اعتماد به نفس شما شود.لباس هایی که به صورتی بدشکل و نامناسب از بدن آویزان می شود و برای شما گشاد هستند، تنها شما را از آنچه که واقعا هستید، بزرگ تر نشان می دهد. در عوض استفاده از لباس هایی که بدون احساس تنگ بودن در آن ها، برآمدگی و انحنای بدن شما را کمتر نشان بدهد مناسب تر است.

2.یک پلیور بزرگ شما را بزرگ و چاق تر از آنچه هستید، نشان می دهد. بدترین ژاکت ها آن هایی هستند که روی کمر و بالای پاها خطوط و راه های برجسته ای دارند که باعث جلب توجه دیگران به آن قسمت ها می شود و خط کلی بدن شما را تفکیک و مشخص می کند.

3.اگر بالاتنه شما چاق است، از پوشیدن هر نوع پیراهن و تی شرتی که قسمت بالای آن طرح دار بوده یا هر نوع تزئینی دارد، خودداری کنید؛ چون این نوع لباس تنها به حجم نیمه بالایی بدن شما می افزاید.وقتی پایین تنه چاقی دارید، نباید از دامن هایی که تنها یک برش خورده اند، استفاده کنید.

4.پوشیدن شلوارهای چسبان و تنگ با کفش های تخت یا دامن هایی که تا سر زانو می رسند و مدل آن ها کلوش است، اصلا برازنده شما نیست. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره هایش جیب دارند، یا کت و جلیقه های کوتاه استفاده کنید.سعی کنید تا حد امکان به سراغ شلوارهای پارچه ای نروید. بر عکس شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین هایی با رنگ تیره. سرمه ای از آن دسته رنگ هایی است که می تواند بین افراد چاق حسابی محبوب شده و به یکی از نمادهای خوش پوشی تبدیل شود.

5.شلوارهایی که دمپای شان باریک تر است، بالای پا شما را حتی پهن تر و بزرگ تر از آنچه هست، نشان می دهند. در عوض می توانید از شلوارهای تمام راسته یا به اصطلاح «بگی» استفاده کنید.برای انتخاب درست شلوار باید خلاف قاعده عمل کنید، یعنی به جای رفتن سراغ پارچه های نرم و لطیف سراغ پارچه هایی با بافت منسجم، محکم و در عین حال انعطاف پذیر بروید. این جنس شلوار شکم را تخت می کند و ران ها را یک دست و صاف نشان می دهد البته مشروط بر اینکه شلوار های راسته و کاملا بلند را انتخاب کنید.بلندی شلوار شما باید تا اندازه ای باشد که روی کفش شما را کاملا بپوشاند. اگر خط اتو هم داشته باشد که چه بهتر همه چیز تکمیل می شود.

6.برای لاغرتر به نظر آمدن سراغ دامن هایی بروید که مدل حرف Aدر الفبای انگلیسی هستند. بهترین قد دامن برای شما هم دامن هایی است که بلندی شان تا زانو می رسد.به یاد باشید دامن های کوتاه اندام شما را بزرگ تر جلوه می دهند. البته اگر ساق و مچ پای چاقی دارید این قاعده در مورد شما صدق نمی کند! در این شرایط بهتر است بلندی دامن Aشکل شما تا زیر قوزک پای شما باشد. باید دامن هایی با مدل کلوش و مدل هایی که تنها یک برش دارند را هم بدون در نظر گرفتن فاکتور قد برای همیشه فراموش کنید.

7.حتی یقه پیراهنی که می پوشید هم در چاق یا لاغرتر به نظر آمدن شما نقش دارد؛ شما برای لاغرتر دیده شدن باید بروید سراغ لباس های یقه هفت( v شکل) و قلبی شکل. این مدل یقه ها گردن را کشیده تر نشان می دهند و با خطای دیدی که ایجاد می کنند تصویر ظریف تری از اندام شما به خصوص در قسمت بالاتنه ارائه می دهند.

8.لباس هایی که در قسمت کمر تنگ می شوند شما را لاغرتر نشان می دهند بنابراین شما باید دنبال لباس هایی باشید که درست شبیه ساعت شنی هستند، یعنی در قسمت کمر باریک تر می شوند. ماجرا هم از این قرار است که این مدل لباس ها همه قسمت های چاق بدن شما را می پوشانند اما در عین حال کمر را باریک تر نشان می دهند و همین ویژگی ساده باعث می شود لاغرتر به نظر بیایید.

9.گاهی یک کمربند ظریف هم می تواند فرم ساعت شنی را در لباس شما تداعی کند.ترفند دیگر شما برای لاغرتر به نظر آمدن رفتن سراغ کت و ژاکت های بلند است اما این انتخاب یک شرط مهم دارد و آن هم چیزی نیست جز اینکه بستن دکمه ها را فراموش کنید.شما باید ژاکت و کت های بلند را با دکمه های باز بپوشید تا لاغرتر دیده شوید. البته در این انتخاب باید استفاده از اپل در سرشانه ها را هم فراموش کنید.

پیراهن هایی که از کمر برش می خورند بپوشید


در پیراهن های کمردار، شما می توانید قسمت بالا و کمر خود را طوری تنظیم کنید که برآمدگی و انحنای بدن شما را کاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبیده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خیلی تنگ.پارچه های نرم و لطیف، می تواند چاقی قسمت بالا و پایین بدن شما را بپوشاند، در حالی که پارچه های سفت و شق و رق، خطوطی غیر طبیعی ایجاد می کنند.

کیف و کفش مناسب برای افراد چاق و پر


اگر می خواهید لاغرتر به نظر بیایید باید یک راست بروید سراغ کفش های پاشنه بلند. کفشی که انتخاب می کنید حداقل باید 6 سانتی متر ارتفاع داشته باشد تا تصویر لاغرتری از شما ارائه بدهد. اگر پای چاقی دارید بهتر است به کفش هایی فکر کنیدکه بندهای پهن دارند چون بند نازک کفش می توانداین چاقی را چند برابر نشان دهد.وجود بند (نازک و پهن فرقی نمی کند) روی قوزک پا، پایین ساق پا را درشت تر و بزرگ تر نشان می دهد. شما می توانید در عوض پاشنه های سه گوش و تو پر را امتحان کنید که ضخامت کف پا را با ماهیچه ساق پای شما متناسب و متعادل می کند و همچنین نسبت به پاشنه های بلند معمولی تکیه گاه بهتری برای شما ایجاد می کند.کیف دستی های مجلسی و کوچک، شاید زیبا و جالب باشند، اما حمل کردن آن شما را به طور نامناسبی بزرگ نشان می دهد. ترجیحا کیفی انتخاب کنید که اندازه بزرگی آن با بدن شما متناسب باشد.همچنین بهتر است از کفشی استفاده کنید که حداکثر ۶ سانتی متر ارتفاع پاشنه آن باشد، در غیر این صورت نامتناسب به نظر می رسید.

مدل مو مناسب افراد چاق و تپل


باور کنید یا نه، اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد.خانم ها هم که هر قدر موهای شان بلندتر باشد، نه تنها زیباتر است، بلکه باریک تر نشان داده می شوند.مدل مو های کوتاه صورت شما را چاق تر از آن چیزی که هست نشان می دهند.

انتخاب اکسسوری برای افراد چاق


وقتی قرار است با انتخاب سبک لباس پوشیدن تان وزن کم کنید باید حتی در انتخاب اکسسوری ها از زیورآلات گرفته تا شال و روسری هم برنامه ریزی شده عمل کنید. در انتخاب گردنبند باید سراغ مدل های بلند و البته بسیار ظریف بروید. این ترفند در مورد انتخاب گوشواره هم صدق می کند. بهتر است از دستمال گردن های بلند و ظریف استفاده کنید و آن را درست مثل یک شال گردن بدون اینکه (دور گردن بپیچانید) از دو طرف رها کنید. در این شرایط پوشیدن شال به نفع شماست. دسته های بلند شال به دلیل خطای دیدی که ایجاد می کنند بالاتنه شما را بلندتر و در نتیجه ظریف تر به تصویر می کشند.

پیراهن مناسب افراد چاق


وقتی چاق هستید پیراهن های تک رنگ بیشتر از کت و دامن و حتی کت و شلوار به کارتان می آید. به طور کلی لباس های یکسره مثل پیراهن به شرط اینکه تک رنگ باشند یا ترکیب رنگی با برش های عمودی داشته باشند سایز واقعی شما را نشان نمی دهند و با خطای دیدی که ایجاد می کنند شما را لاغرتر نشان می دهند. این نوع پیراهن ها شکم و اندام های چاق شما را در خودپنهان می کنند.
advertising