تیپ و استایل بوهر یا بوهیمیا چیست

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/27
تیپ و استایل بوهر یا بوهیمیا چیست

تاریخچه و آشنایی با استایل بوهو یا بوهیمیا


منشا استایل بوهو را می‌ توان در اروپای مرکزی پیدا کرد. سبک بوهو از اوایل سال 2002میلادی مورد توجه قرا گرفت و مشهور شده است.بوهمیا یک استایل و سبک‌ زندگی است که از مردم کوچ نشین منطقه بوهم (شرق آلمان) گرفته شده و از اوایل دهه شصت به عنوان یکی از چند استایل اصلی در فشن، طرفدار زیادی دارد. ویژگی های اصلی بوهمیا استفاده از پارچه های طرحدار با طرح گل های ریز یا موتیف های شرقی است. طرح هایی پر از رنگ و طرح که یادآور طبیعت هستند.جنس پارچه معمولا نازک و مدل لباس ها گشاد و آزاد است. چرا که در این استایل، اصل بر راحتی و نزدیکی به طبیعت است. به همین دلیل آرایش مو و صورت تا حد امکان نچرال انجام می شود.در استایل بوهو ، معمولا از دامن بلند و پرطرح و رنگ، بلوزهای گشاد، مانتو، پالتو، بوت، شال و شلوار از منگوله، پارچه های ریش دار و پر استفاده می شود. اکسسوری و به خصوص گردنبند و گوشواره مهره دار (مثل دریم کچر و …) بیشترین کاربرد را در سبک بوهمیا دارد. کفش های بند دار روباز نیز در بهار و تابستان استفاده می شود. پارچه های سنتی ایرانی و کیف و کفش صنایع دستی برای استایل بوهمیا بسیار مناسب است.اخیرا این استایل در بین دختران ایرانی نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. به همین خاطر تصمیم داریم به تماشای کالکشنی از استایل زیبا و ترند بوهو یا بوهمیا بنشینیم و ایده بگیریم.در این استایل از ویژگی های طبیعت و گل و گیاه استفاده شده تا ظاهری طبیعی داشته باشد. پارچه های بکار رفته در این سبک نیز نازک با دوخت گشاد و راحت و رنگ های شاد و گرم ماند خردلی، قرمز، زرد کرم و... می باشد.
تیپ و استایل بوهر یا بوهیمیا چیست

چگونه اکسسوری متناسب استایل بوهو انتخاب کنم؟


اگر شما علاقه مند به استفاده از اکسسوری هستید، خوشبختانه در این استایل اکسسوری ها بسیار متنوع می باشد. کیف های پارچه ای با طرح شلوغ، کیف چرم و جیر ریش ریش ( فرینچ )، کلاه های لبه دار، زیورآلات سنتی با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، همچنین زیورآلات از جنس چوبی و نقره ای و دریم کچرها به عنوان گوشواره یا گردنبند انتخابی مناسب و زیبا برای این استایل می باشند.بدون شک استایل بوهو با اکسسوری و پوشیدن لایه ای لباس ساخته می‌شود.دستبند های چوبی و یا استیل یکی از اکسسوری‌ های پر کاربرد در این استایل است.آویزان کردن گوشواره آویز که از ترکیب فلز و سنگ ساخته شده است را حتما امتحان کنید.گردنبندهایی از جنس چرم، سنگ، فلز و … نمونه‌ هایی از اکسسوری‌ های این سبک خواهد بود.شال و روسری بلند با طرح های مختلف را انتخاب کنید.کیف های رنگی انتخاب کنید، کیف بته جقه سنتی ایرانی یکی از بهترین انتخاب‌ هاست.اگر به دنیال استفاده از عینک آفتابی هستید، انواع بزرگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.و در آخر در استفاده از اکسسوری زیاده روی نکنید.

انتخاب آرایش و فرم مو بر اساس استایل بوهو


در استایل بوهو هرچه آرایش کمترو ملایم تری داشته و طبیعی تر باشید بهتر است. استفاده از پیرسینگ نیز در این استایل جایگاه خود را دارد. انواع بافت یا موی بلند حالت دار از جمله مدل موهای محبوب استایل بوهو می باشد، همچنین تزیین مو با انواع تاج و سربند های گل دار طبیعی و مصنوعی نیز از جمله آیتم های مورد استفاده این استایل می باشد.از کانسیلر و کرم پودر هایی استفاده کنید که با پوست شما مطابقت دارند.بخش‌هایی از چانه و صورت را هایلایت کنید.آرایش چشم دودی یکی از مهمترین اصول استایل بوهو است.برای رژ لب به سراغ رنگ‌ های ملایم مانند صورتی، رژ لب نود و … بروید آرایش موی استایل بوهو خیلی سخت نیست، یا موها را ببافید و یا آن‌‎ ها را رها کنید.

کفش متناسب استایل بوهو کدام است؟


صندل با سنگ های تزیینی و نگین دار و کفش‌ های بدون پاشنه بهترین آیتم برای تابستان، این نوع استایل است.بوت و نیم بوت های چرم و جیر و بوت های پاشنه دار زنانه نیز مناسب پاییز و زمستان در این استایل می باشد و بهتر است رنگ‌های بژ و قهوه ای را برای کفش خود انتخاب کنید.

چگونه به سبک و استایل بوهو لباس بپوشیم؟


1.رنگ و الیاف طبیعی انتخاب کنید.اگر به دنبال ساخت استایل بوهو هستید باید بگوییم که باید به سراغ الیاف طبیعی مانند کتان، چرم، مخمل و … بروید. به علاوه رنگ‌ های بژ، قهوه ای، سفید و سبز تیره از رنگ‌ هایی است که این استایل را برای شما می‌ سازند.

2.انتخاب رنگ‌ های روشن و طبیعی در استایل بوهو به خصوص در روزهای گرم تابستان راهکاری برای حمل هوای گرم است اما باید توجه داشته باشید که به سراغ رنگ‌ های فسفری نروید.

3.مهم ترین نکته در مورد این استایل راحتی و گشاد بودن لباس‌ ها است. البته لایه ای پوشیدن لباس نیز در مکان دوم قرار می‌ گیرد. مانتو های بلند و شلوار های گشاد نمونه بسیار جالب از این استایل است.

4.شما می توانید در این استایل از دامن های بلند و ماکسی از جنس جیر، جین یا کتان با طرح پارچه های گل دار و پلنگی استفاده کنید تا جلوه زیباتری به استایل خود بخشیده و جذاب جلوه کنید.

5.یکی دیگر از ایتم های مورد استفاده در استایل بوهو، استفاده از سرهمی های گل دار و طرح دار از جنس حریر یا پنبه می باشد. البته سرهمی های جین یا گل دار رایج تر بوده و اگرعلاقه مند به این سبک هستید می تواند بهترین انتخاب برای تابستان باشد.

6.اگر از آن دسته افرادی هستید که به استایل بوهو علاقه دارید اما تمایلی به استفاده از دامن یا پیراهن ندارید، می توانید از شلوار یا شلوارک های جین گلدوزی شده استفاده کنید. شلوارهای دمپاکش و گشاد از جمله ایتم های محبوب در این استایل می باشد.

7.پانچ یا کت جین یا جیر با طرح های شلوغ و گلدوزی شده، بهترین انتخاب در استایل بوهو برای فصل پاییز و بهار می باشد. جلیقه های جین یا خزدار از ایتم های محبوب زمستانی استایل بوهو می باشد. اگر خز طبیعی برای شما از نظر هزینه گران می باشد می توانید از خز مصنوعی استفاده کنید.

8.در استایل بوهو قلاب بافی، لباس توری، کلاه و مواردی نظایر این موارد زیاد دیده می‌ شود. بنابراین اگر علاقه مند به این ریزه کاری‌ ها در لباس هستید؛ استایل بوهو مناسب شماست.

9.اگر استایل بوهو را دوست دارید به سراغ طرح‌ های مختلف برید، طرح‌ های گل گلی گرفته تا شطرنجی. البته برای اینکه توازن در ست شما به وجود بیاید. خوب است که آن را با چند آیتم با رنگ خنثی بپوشید.




advertising