جوان تر شدن با انتخاب پوشش مناسب

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/15
جوان تر شدن با انتخاب پوشش مناسب

اشتباهات مد زنانه


انتخاب لباس هم مانند انتخاب نوع آرایش با بالاتر رفتن سن شما تغییر خواهد کرد. خب کاملا بدیهی است که وقتی سن شما بیشتر می‌ شود دیگر نباید همان لباس‌ هایی را به تن کنید که در سن مثلا 15 سالگی‌ می‌ پوشیدید، این دقیقا همان اشتباهی است که باید از آن دوری کنید. زیرا پوشیدن آن لباس‌ ها باعث می‌ شود شما بسیار پیرتر و از مد افتاده به نظر برسید. بهتر است به حرف متخصصانی که در زمینه‌ ی مُد کار می‌ کنند گوش دهیم تا استایل و ظاهرمان زیباتر و سرحال‌ تر و جوان‌ تر به نظر برسد. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می‌ کنیم که بهتر است در پوشیدن لباس رعایت کنید.

1.برای خرید لباس‌ های مد روز زیاد هزینه نکنید.


هیچ‌ وقت پولی که به زحمت زیاد پس‌ انداز کردید را صرف خرید مدل لباسی که در این فصل مد است و در فصل دیگر احتمالا از مد خواهد افتاد نکنید. خب البته اگر زحمت زیادی برای درآوردن پول نکشیدید و احتمالا از آن دست آدم‌ هایی هستید که هر چیزی که دوست داشته باشید در لحظه خریداری می‌ کنید، بدانید که با این کار پول خود را دور خواهید ریخت. آیا بهتر نیست که این پول زبان‌ بسته را صرف خرید لباس‌ های کلاسیکی بکنید که از مد نخواهند افتاد و هر سال همچنان زیبایی خود را خواهند داشت. آلانا کلن طراح مد می‌ گوید به دنبال ترند هایی باشید که همواره باقی می‌ مانند و با تغییر فصل ناپدید نمی‌ شوند، مثل چرم، لباس‌ های ارتشی، لباس‌ های گلدار تیره،‌ لباس‌ هایی با طرح‌ های هندسی و لباس ملوانی و دامن‌ های کبریتی و مخمل.
جوان تر شدن با انتخاب پوشش مناسب

2.بی‌ خیال لباس‌ های قدیمی‌ شوید


اگر شما هم از آن دسته از خانم‌ هایی هستید که لباس‌ های سنین16.21تا 29 سالگی‌ شما امروز اندازه نمی‌ شود، نگران نباشید، احتمالا یا بسیار تنگ شدند یا بسیار گشاد که احتمال گشاد‌شدن لباس‌ ها معمولا بسیار بسیار کم است. و یا شاید هم لباس‌ ها اندازه‌ تن شوند ولی مناسب سن‌ و سال شما نباشد، بهتر است در کمد لباس‌ها را باز کنید و این لباس‌ ها را جدا کنید. اگر خیاطی را حرفه‌ ای بلدید بهتر است روی آن‌ ها کار کنید به‌ طوری که یا اندازه‌ شوند و یا اینکه مدل‌ لباس‌ ها را به‌ گونه‌ ای تغییر دهید که مناسب سن‌ و سال شما شوند، اگر هم خیاطی بلد نیستید که بهتر است کار را به کاردان بسپارید، راه‌ حل دیگر بعد از خیاطی لباس‌ ها این است که شما با خیال راحت لباس‌ها را به کسانی ببخشید (لباس‌ های دست‌ دوم‌ فروشی پر است از چنین لباس‌ هایی). برای اکثر آدم‌ ها دل‌ کندن از چیز هایی که دوستشان دارند و با آن‌ ها خاطره دارند بسیار سخت است. مثل لباس گل‌ منگلی که ۱۵ سال در گوشه کمد شما آویزان است و شما در اصل تنها زمان تصفیه‌ ی لباس‌ به یاد آن می‌ افتید و دل نمی‌ کنید که آن را دور بریزید. بهتر است همین الان بلند شوید و لباس‌ هایی که کمتر به تن می‌کنید و اندازه‌ نمی‌ شوند را اهدا کنید و در عوض لباس جدیدی برای خود بخرید یا حتی یک کیف دستی یا لوازم خانه یا هر چیزی.

3.مراقب مدل مو های خود باشید


صورت ما با بالا رفتن سن‌ چربی‌ هایش را از دست می‌ دهد. البته این دقیقا همان اتفاقی است که می‌ توانیم برایش جشن بگیریم، ولی نباید فراموش کنیم که با بالاتر رفتن سن بهتر است که مدل موهایمان را با فرم صورت‌ هماهنگ کنیم. به همین دلیل است که اکثر مادر ها موهایشان را کوتاه نگه می‌ دارند، زیرا مدل موهای کوتاه آن‌ ها را جوان‌ تر نشان می‌ دهد، البته که نگهداری از مدل موهای کوتاه نیز بسیار آسان‌ تر است. سعی کنید که از بلند شدن بیش از حد موها جلوگیری کنید، زیرا موهای بلند صورت شما را کشیده‌ تر نشان می‌ دهد. کسانی که موهایش بیش از حد بلند است، سرحال و شاداب به نظر نمی‌ رسند. بهتر است که به آرایشگر خود بگوید که موها را لایه‌ لایه کوتاه کند، مدل موهای خرد باعث می‌ شود که جزئیات چهره‌ برجسته‌ تر به نظر برسد.در مورد اشتباهات مد بیشتر بخوانید: اشتباهات مد پر تکرار که احتمالاً شما هم مرتکب آن شده اید.

4.برنزه‌ کردن از مد افتاده است و شما را پیر تر نشان می دهد


البته همه‌ ی ما می‌ دانیم که برنزه‌ کردن به پوست آسیب جدی می‌ رساند و احتمال سرطان پوست را افزایش می‌ دهد. به همین علت برنزه‌ کردن دیگر مد نیست. اما اگر اصرار دارید که برنزه کنید می‌ توانید ضد آفتاب‌ بسیاری بر صورت و بدن خود بزنید و در کنار ساحل و استخر ریلکس کنید، البته تاکید می‌ کنم که تا آنجایی که می‌ توانید کرم ضدآفتاب را بر پوست خود بزنید و بعد در مقابل آفتاب قرار بگیرید. با این حال پوست شما همچنان برنزه خواهد شد. راه دیگری هم وجود دارد، امروزه رنگ‌ های طبیعی وجود دارند که شما می‌ توانید کل بدن را با آن‌ ها رنگ کنید و بسیار طبیعی به نظر می‌ رسند. بهتر است در این مورد احتیاط کنید زیرا در صورت خوب نبودن این رنگ‌ ها شما شبی به کدو حلوایی خواهید شد.

5.با اعتماد به نفس سایز مناسب خود را بپوشید


اگر در سن نوجوانی سایز شما ۳۶ بود این سایز با بالاتر رفتن سن شما تغییر خواهد کرد، پس مطمئنا شلوار های زیادی دارید که به سختی می‌ توانید آن‌ ها را به تن کنید و تلاش زیادی را بر پوشیدن آن‌ ها باید انجام دهید، و آن‌ وقت هنگامی که این شلوار ها را به تن کردید به نظر بسیار تنگ و چسبان می‌ رسند و شما مطمئنا نخواهید توانست حتی به راحتی در آن حرکت کنید، همین باعث می‌ شود که شما پیرتر به نظر برسید. بهتر است نگرانی‌ ها را از خود دور کنید و به جای وسواس نسبت به سایز هایی که روی برچسب لباس‌ ها نوشته شده، لباس اندازه‌ ی خود را پیدا کنید. اگر شما جز آن دسته آدم‌ هایی هستید که دوست دارید همه‌ ی توجه‌ ها به سمت شما جلب شود، پس بهتر است از پوشیدن لباس‌ های مورد علاقه‌ خود نترسید، تنها چیزی که باید راجع‌ به آن مطمئن باشید این است که سایز لباس‌ ها دقیقا اندازه‌ ی شما باشد. بعضی‌ ها در لباس‌ های تنگ راحت نیستند و ترجیح می‌ دهند لباس‌ های گشاد و بگی بپوشند، پوشیدن لباس‌ هایی که گشاد تر هستند سایز شما را بیشتر نشان می‌ دهد. از همه‌ ی این حرف‌ ها که بگذریم لباس مورد علاقه‌ خود را انتخاب کنید و بپوشید، زیرا شما تنها در این‌ صورت است که احساس راحتی و اعتماد به‌ نفس خواهید کرد. و اگر می‌ خواهید جوان تر به نظر برسید بهتر است فراموش نکنید که داشتن اعتماد به نفس کلید جوانی است.

6.کمربند را فراموش نکنید


علاوه بر لباس‌ های بگی و گشادی که ممکن است در کمد لباس‌ هایمان وجود داشته باشد مجموعه‌ ای از لباس‌ ها مانند اورکت، بارانی و پیراهن‌ های بلند و گشادی نیز هستند که با استایل بگی کاملا فرق می‌ کنند. شما به راحتی می‌ توانید با اضافه‌ کردن کمربند به چنین لباس‌ هایی انحنا های بدن خود را بیشتر نشان دهید. اگر می‌ خواهید این گونه به نظر نرسد که شما لباس گشاد و راحتی به تن کرده‌ اید تنها چاره‌ اش این است که از کمربند استفاده کنید و زیبایی لباس و خود را دو چندان کنید.

7.در پوشیدن لباس هماهنگی را رعایت کنید


آلانا کلن طراح مد می‌ گوید اگر شما مثلا دامن یا شلوار چسبان تک‌ رنگی را به پا کرده‌ اید بهتر است بلوزی که به تن می‌کنید آزادانه‌ تر بر روی بدن شما قرار بگیرد. یا حتی برعکس اگر بلوز تنگی به تن کرده‌ اید دامن یا شلوار شما بهتر است گشاد تر باشد.مثلا وقتی شلوار جین‌ تنگ را با بلوز یا تونیک رنگ روشن به تن کنید بسیار جوان‌ تر به نظر خواهید ‌رسید، ولی اگر مثلا همان شلوار جین تنگ را با بلوزی تنگ‌ تر به تن کنید اینطور به نظر خواهد رسید که شما م ی‌خواهید به زور خود را ۱۸ ساله جا بزنید.

8.در انتخاب رنگ در پوشش دقت کنید


اگر رنگ‌ های لباس‌ها را درست انتخاب کنید متوجه خواهید شد که یک رنگ می‌ تواند باعث شود که شما جوان‌ تر به نظر برسید. اگر رنگ‌ را اشتباه انتخاب کنید چهره‌ ی شما فرتوت و خسته و مریض به نظر خواهد رسید. اگر شما می‌ خواهید که جوان و شاداب به نظر برسید باید رنگی را انتخاب کنید که جلوه‌ ی رنگ پوست شما را بیشتر کند. پس بهتر است در انتخاب رنگ به رنگ پوست و موها دقت کنید و سعی کنید رنگ‌ های انتخابی‌ در هماهنگی کامل با پوست و موی شما و حتی رنگ چشمان شما قرار بگیرد.

9.سعی کنید لباس‌های شما آشفته به نظر نرسند و مرتب باشید


اگر قصد دارید ظاهر شما مطابق مد روز به نظر برسد پس تعادل را در پوشیدن لباس‌ ها رعایت کنید. پوشیدن لباس‌ هایی که پیش از اندازه برای شما بزرگ هستند، شما را پیرتر نشان می‌دهد. خیلی از خانم‌ ها هنگامی که چاق می‌ شوند لباس‌ هایی گشاد می‌ پوشند تا چاقی‌ کمتر به چشم برسد، این دقیقا همان کاری است که به هیچ‌ وجه نباید انجام داد. البته لباس‌ های گشاد اگر درست انتخاب شوند و اندازه‌ آن ها متناسب با بدن باشند، می‌ توانند بسیار زیبا و راحت به نظر برسند. اما وقتی شما به هر دلیلی لباس‌ هایی بیش از حد گشاد می‌ پوشید پیر و از مد افتاده به نظر می‌ رسید. هنگام پوشیدن لباس باید هماهنگی میان لباس‌ها را رعایت کنید. اگر شما یک پولیور گشاد و راحت به تن کردید بهتر است شلوار یا دامن تنگ را با آن هماهنگ کنید و بپوشید. این هماهنگی‌ ها را رعایت کنید و از پوشیدن لباس‌ های گشاد لذت ببرید.

10.هر دوره‌ ی زمانی اکسسوری مخصوص به خود را دارد


گوشواره،‌گردنبند، تِل، گل‌ سر و خلاصه همه‌ ی چیز های دیگری که به خود آویزان می‌ کنیم یا حتی خود لباس‌ ها بهتر است مربوط به عهد دقیانوس نباشند چون اگر این گونه باشند شما بسیار پیرتر و از مد افتاده‌ تر به نظر خواهید رسید. بهتر است که مثلا یکی از این‌ چیز ها قدیمی باشد. شما می‌ توانید استایل کلاسیک را با استایل قدیمی در هم بیامیزید، و همین باعث می‌ شود که شما بسیار جوانتر و زیباتر به نظر برسید. امروزه می‌ بینیم که جوان‌ تر‌ ها لباس‌ ها یا چیز هایی که قدیم مد بود را به تن می‌ کنند، اما کلید اینکه شیک و مد روز به نظر برسند این است که حتما با لباس‌ ها و وسایل مدرن‌ تر ترکیب کنند. به هر حال اگر لباس‌ های قدیمی‌ خود را همچنان در گوشه‌ ای از کمد خود نگه داشته‌ اید، آن‌ ها را بیرون بکشید و با لباس‌ هایی مدرن‌ تر به تن کنید تا جوان‌ تر به نظر برسید.

11.مروارید زیبا است اما اگر به جا از آن استفاده کنید


مروارید یکی از زیبا ترین جواهرات است و بدون شک برای همه‌ی خانم‌ ها جذاب است. بازیگران و خوانندگان مثل ریحانا، تیلور سویفت، کیم کارداشیان، سارا جسیکا پارکر و حتی کیت میدلتون از جواهرات کلاسیک استفاده می‌ کنند و همین باعث شده که عموم مردم نیز به چنین جواهراتی علاقه‌مند شوند. البته اصلا اینگونه نیست که شما در صندوق جواهرات مادربزرگ را (اگر صندوقی وجود داشته باشد) باز کنید و مروارید های او را دل بخواهی بدون ذره‌ ای توجه به گردن یا گوش‌های خود آویزان کنید. فراموش نکنید که با مروارید نمی‌ توانید همانگونه که با جواهرات و اکسسوری‌ های دیگر برخورد می‌ کنید، رفتار کنید. اگر می‌ خواهید می‌ توانید مانند ریحانا رشته‌ های گردنبند مروارید‌ های ریز را بر گردن خود بیاندازید. لباسی که به همراه جواهرات مروارید خود می‌ پوشید بسیار مهم است، شما به همراه ژاکت کتانی راه‌ راه و شلوار سرهم نمی‌ توانید از گردنبند مروارید استفاده کنید. البته تیپ‌ های غیر رسمی نیز وجود دارند که شما می‌ توانید به همراه آن‌ ها گردنبند های عادی‌ تر مروارید را به گردن بیاندازید.

12.شلوار های جین قدیمی و از مد افتاده


اگر همه‌ ی چیز هایی که تا اینجا توضیح دادیم را انجام دهید مطمئن باشید که جوان‌ تر و خوش‌ پوش‌ تر به نظر خواهید رسید. بهتر است بی‌ خیال مد و حواشی‌ اش شوید و لباسی را انتخاب کنید که هیچ‌ وقت از مد نخواهد افتاد. به دنبال لباس‌ های کلاسیک باشید، این لباس‌ ها همواره مد خواهند بود. استایل‌ های شلوار جین دوره‌ ای است یعنی هر دوره یک مدل شلوار جین مد می‌ شود، البته مدل‌ هایی هم در شلوار های جین وجود دارند که هیچ‌ گاه از مد نمی‌ افتند. پوشیدن شلوار جین‌ های از مد افتاده شما را پیرتر از سن‌ شما نشان می‌ دهد.

13.بهتر است تکلیف خود را با لباس‌ های براق روشن کنیم


امان از لباس‌ های براق. بهتر است برای آخرین‌ بار و همیشه تکلیف مان را با لباس‌ های براق روشن کنیم. سوزان پردون می‌ گوید که لباس‌ های براق مخصوص پروژه‌ های هنری و همچنین مخصوص بچه‌ هاست. استفاده از چنین لباس‌ هایی به هیچ‌ وجه ظاهر شما را جوان‌ تر نمی‌ کند، در عوض این گونه به نظر می‌ رسد که شما دارید تلاش بسیاری انجام می‌ دهید برای اینکه جوان‌ تر به نظر برسید، خب این اصلا خوب نیست. پس طی یک عملیات انقلابی لباس‌ های براق‌ خود را بیرون بیاورید و با قیچی تکه‌ تکه کنید. حتی کسانی که در آن طرف آب‌ ها زندگی می‌ کنند بر این اعتقادند که جوان‌ ها تنها در روز هالوین بهتر است لباس‌ های براق به تن کنند.

14.لباس‌ هایی با طرح‌ های بزرگ


طرح‌ های بزرگی که بر روی شلوار های چسبان یا لگینگ قرار دارد را جدی نگیرید. این طرح‌ های بزرگ به هیچ وجه به شما کمک نمی‌ کند تا ظاهری بهتر داشته باشید. اگر شما در فصل سرما یک پولیور زیبا به تن و بوت‌ های زیبا تری به پا کرده‌ اید، بهتر است به جای استفاده از لگینگی پر نقش‌ و نگار از لگینگی ساده استفاده کنید آن هم به رنگ مشکی، بسیار شیک و مجلسی. پیشنهاد می‌ کنیم لگینگ‌ های پر نقش‌ و نگار را به همراه لباس‌ های براق‌ در ته کمد لباس‌ ها بگذارید که دست هیچ‌ کس حتی خود شما به آن ها نرسد.

15.لباس‌ های بدون حالت و گشاد


درست است که همه‌ ی ما تونیک‌ های ساده را دوست داریم، اما بهتر است از پوشیدن تونیک‌ های ساده‌ ی یک دست خودداری کنیم. تونیک‌ های ساده جلوه‌ ی بدن شما را کمتر می‌ کند و در هنگام پوشیدن چنین تونیکی بهتر است از ژاکت،‌ کت یا جلیقه استفاه کنید تا فرم بدن شما مشخص شود. اکثر خانم‌ ها وقتی به سن مشخصی می‌ رسند دیگر علاقه‌ ای به پوشیدن لباس‌ های بسیار تنگ ندارند، به همین دلیل درست از سوی دیگر بام می‌ افتند. خب واضح است که پوشیدن لباس‌ های گشاد شما را پیرتر نشان می‌ دهد به همین‌ خاطر بهتر است بر روی چنین لباس‌ هایی کت یا جلیقه یا ژاکت بپوشید.‌

لباسی که برندش بر روی خود لباس حک شده


خب بهتر است از پوشیدن لباس‌ هایی که نام و طرح برندش بر روی لباس خورده پرهیز کنید، این مدل لباس‌ ها مخصوص نوجوانان است. این دقیقا اشتباهی است که معمولا کسانی که سن آن ها بیشتر می‌ شود انجام می‌ دهند. مشتری چنین لباس‌ هایی معمولا جوان‌ ها هستند و این مدل لباس‌ ها برای آن ها طراحی می‌ شود. بهتر است لباس‌ هایی متناسب با سن‌ خود انتخاب کنید.

17.در نهایت سن‌ خود را فراموش کنید


از قدیم گفتند که جوانی به دل است نه به سن. بعد از همه‌ ی این توضیحاتی که برای شما آورده‌ ایم در نهایت به شما پیشنهاد می‌ کنیم که به شیوه‌ا ی لباس بپوشید که دوست دارید و در آن احساس راحتی می‌ کنید. شما به راحتی می‌ توانید با رعایت چیز های بسیار کوچک در نحوه‌ ی پوشیدن لباس شیک‌ پوش‌ تر و زیباتر و جوان‌ تر به نظر برسید.
advertising