4 اشتباه مهم مردان در پوشیدن لباس

مد و زیباییتیپ آقایان

- 98/06/04
4 اشتباه مهم مردان در پوشیدن لباس

بلندی بیش از حد آستین


آستین کت بخش مهمی از تیپ رسمی آقایان را تشکیل می‌دهد؛ اما شاید شما هم به این موضوع پی برده باشید که متأسفانه تنها عدۀ اندکی از آقایان محترم به اندازۀ مناسب آستین کت دقت می‌کنند و اگر آستین‌شان در اندازۀ مناسبی قرار ندارد به خیاط مراجعه می‌کنند.
اندازۀ مناسب برای آستین کت، بالای استخوان مچ دست است. آستین باید طوری روی دست قرار بگیرد که حدود ۳ سانتی‌متر (۱٫۲ اینچ) از آستین پیراهن زیر کت را نمایان کند. تقریبا هر خیاط ماهری می‌داند که اندازۀ آستین کت باید چگونه باشد. پس به آستین کت‌تان دقت کنید و اگر بلندتر از حد استاندارد است، حتما به خیاط مراجعه کنید.

پوشیدن پیراهن گشاد


پوشیدن پیراهن گشاد، تیر خلاصی به تیپ و استایل خوب و مناسب است. با پیراهن گشاد، چاق و خپل به نظر خواهید رسید و وزن‌تانبیشتر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. همیشه باید پیراهنی اندازه و مناسب بپوشید. برای اینکه بدانید پیراهن مناسب دقیقا چیست باید به یقه دقت کنید تا طول آن بیش از دو انگشت نباشد.
شانه‌های پیراهن نباید افتاده باشد و در ناحیۀ شکم و کمر هم نباید پیراهن‌تان چین بخورد. این روزها پیراهن مناسب برای اندام‌های مختلف به‌وفور در بازار یافت می‌شود؛ پس بهانه نیاورید و به دنبال گزینۀ مناسب بگردید.

بستن تمام دکمه های کت


هیچ‌وقت نباید دکمه‌های پایینی کتی را ببندید که دو یا سه دکمه دارد. باز گذاشتن دکمه‌ٔ پایینی باعث می‌شود تا راحت‌تر و طبیعی‌تر حرکت کنید. شاید این پرسش به وجود آید که اگر قرار نیست دکمه‌های پایینی کت بسته شوند، پس چرا اصلا آنها را به کت می‌دوزند؟ اصلا دلیل حضورشان چیست؟ واقعیت این است که ما هم این موضوع را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که بستن تمام دکمه‌های کت، تیپ و ظاهرتان را مخدوش می‌کند.

مشخص بودن زیر پیرهنی


همان‌طور که لباس زیر شلوارتان نباید مشخص باشد، زیرپیراهنی‌تان را هم باید پنهان کنید. اگر دوست دارید تعدادی از دکمه‌های بالایی را باز بگذارید، باید از زیرپوش‌هایی با یقه هفت (۷) استفاده کنید؛ در این صورت، زیرپیراهنی از زیر لباس‌تان مشخص نمی‌شود. پوشیدن زیرپیراهنی به میل شما بستگی دارد اما اگر قرار باشد زیرپیراهنی از زیر لباس‌تان مشخص باشد، همان بهتر است که چیزی زیر پیراهن‌تان نپوشید.
advertising