ست کردن رنگ کت تک مردانه با شلوار

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/15
ست کردن رنگ کت تک مردانه با شلواربا گذر زمان، آقایان کمتر از کت تک با شلوار برای رفتن به محل کار خود استفاده می کنند. طبق تحقیقات اخیر از هر 10 مرد، تنها یک نفر هر روز کت و شلوار می پوشد و 34 درصد از آقایان تنها در مراسم خاص از این لباس رسمی استفاده می کنند. یکی از دلایل این موضوع، بدون شک این است که اکثر آقایان به دنبال راحتی در محیط کار هستند که کاملاً هم طبیعی می باشد. اما برای رفتن به مراسم های خاص و مهم یا یک قرار ملاقاتی که اهمیت زیادی برای تان دارد، بهترین گزینه ای که می توانید انتخاب کنید، کت تک با شلوار می باشد. اما سوالی که در این مورد مطرح می شود این است که چطور باید کت تک و شلوار خود را با هم ست کنیم تا توی ذوق نزند؟به عقیده یکی از معروف ترین طراحان لباس، “آقایان در این موضوع مرتکب دو اشتباه بزرگ می شوند. یا شلوار و کت شان بیش از حد به هم نمی خورد، و یا خیلی به هم شبیه است.” برای اینکه بتوانید ترکیب خوبی ایجاد کنید و استایل تاثیرگذاری داشته باشید، از قوانینی که در ادامه این مقاله آورده ایم پیروی کنید.
ست کردن رنگ کت تک مردانه با شلوار

هم خوانی رنگ کت تک با شلوار


ست کت تک سورمه ای و نیم بوت و شلواررنگ کت تک و شلوار شما باید با هم هم خوانی داشته باشد؛ نه اینکه دقیقاً شبیه هم باشد. یعنی یا باید کاملاً یک دست کت و شلوار بپوشید که رنگ آنها مثل هم باشند یا اصلاً از این کار اجتناب کنید. مثلاً پوشیدن کت بلیزر آبی با شلوار کتان آبی چندان جالب نیست چون انگار می خواستید کت و شلوار بپوشید اما اشتباهی شلوار کتان پوشیده اید!به عقیده کارشناس استایلیست ما “کافی است از دو رنگ مختلف در کت و شلوارتان بهره ببرید. راه آسان استفاده از رنگ های خنثی مثل مشکی و آبی یا خاکستری و سرمه ای است.” این کار، ست کردن پیراهن، کراوات و دستمال جیبی شما را هم راحت تر می کند.

استفاده از جنس های متفاوت کت تک


لباس های تهیه شده از پارچه های بافت دار، کلید داشتن یک استایل شیک و راحت هستند. هر چند این نوع پارچه ها نسبت به پارچه کت و شلوار کلاسیک، کمتر رسمی هستند اما ترکیب و ست کردن آن ها به شما کمک می کند تا به لباس تان شخصیت خاصی ببخشید. ست کردن شان نیز به کمی فکر نیاز دارد و به راحتی پوشیدن کت و شلوار نیست اما نتیجه ی خوبی از آن می گیرید. کنتراست ایجاد شده نیز باعث می شود بالا تنه از پایین تنه مجزا شده و به لباس تان عمق می بخشد.پس سعی کنید جنس کت تک و شلوارتان با هم متفاوت باشد. مثلاً اگر یک کت بلیزر فاستونی پوشیده اید دیگر شلوار فاستونی نپوشید. بهتر است از یک جنس نرم تر و مات تر استفاده کنید. پس با یک کت تک پنبه ای، شلوار جین یا پشمی بپوشید.

ست کت کرم و شلوار جین و کفش سفید برای آقایان


یا رسمی بپوشید، یا روزمره؛ اشتباهی که آقایان مرتکب می شوند این است که برای استایل روزمره ی یک روز تعطیل، از کتی که در طول هفته پوشیده اند استفاده می کنند اما به جای شلوار همیشگی شان، شلوار جین می پوشند. این کار باعث می شود بالاتنه و پایین تنه ی آن ها خیلی متفاوت شود و انگار هر کدام به یک مراسم متفاوت می روند! درحالی که برای داشتن یک استایل مناسب باید تعادل را رعایت کنید. هم کت و هم شلوار شما باید با مراسمی که می خواهید در آن شرکت کنید هم خوانی داشته باشد.به این فکر کنید که تا چه اندازه می خواهید استایل تان رسمی باشد، بعد ببینید کت و شلوارتان هر کدام به آن اندازه رسمی هستند یا نه. یک کت بلیزر بدون آستر و اِپُل با شلوار جین خیلی بهتر از یک کت تک مردانه با همین شلوار جین است. اما اگر می خواهید مجلسی تر بپوشید، کت تک مردانه با شلوار پشمی مجلسی که رنگش متفاوت از کت است انتخاب مناسبی خواهد بود.

کت تک آبی و شلوار بژ


آبی و بژ با هم دیگر حسابی جور هستند. به قول خارجی‌ها مانند نان و پنیر که با هم جور در می‌آیند! برای این که رنگ بژ رنگی خنثی است و می‌تواند به‌راحتی با رنگ گرمی مانند آبی تیره کامل شود. البته شاید ترکیب این دو کمی کلیشه‌ای به نظر برسد. اگر می‌خواهید این اتفاق نیفتد کافی است رنگ‌های دیگر را به لباس‌ها اضافه کنید. مثلاً یک دستمال به رنگ سبز، صورتی یا قهوه‌ای در جیبتان بگذارید یا در رنگ کفش‌ها یا شال از این ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید.

کت تک آبی و شلوار خاکستری


رنگ‌های آبی و خاکستری هم انتخاب خوبی هستند. البته ست کردن این دو با هم کمی سخت به نظر می‌رسد برای این که باید در این زمینه باید به رنگ پیراهنی که در زیر کت می‌پوشید دقت داشته باشید. اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید و رسمی به چشم بیایید بهتر است لباس زیر کت تان به رنگ آبی روشن یا سفید باشد. این وسط انتخاب درجه رنگ خاکستری شلوار هم اهمیت دارد. شلوار خاکستری شما نباید نه خیلی تیره باشد و نه خیلی روشن. فقط یک خاکستری معمولی!

کت تک خاکستری و شلوار جین آبی


این ترکیب برای وقت‌هایی است که قصد دارید یک تیپ غیر رسمی بزنید. بهترین انتخاب برای شلوارهای جین آبی و سرمه‌ای رنگ خاکستری است. فقط باید حواستان باشد که پارچه کتی هم به تن می‌کنید زیاد رسمی نباشد. این وسط استفاده از کت‌های تک بلیزر می تواند انتخاب درستی باشد. اصلاً قانون اصلی تک پوشی همین است. این که هم رنگ‌ها متناسب با هم باشند و هم جنس پارچه‌ها.

کت تک آبی و شلوار جین آبی


اگر می‌خواهید شلوار جین آبی‌تان را با کتی آبی ست کنید، باید به مدل کتی که می‌خواهید به تن کنید دقت داشته باشد. این جور کت‌ها باید با مدل شلوارتان جور در بیاید پس کتی بپوشید که خیلی رسمی نباشد و اسپرت به نظر برسد. برای این که رنگ آبی خیلی تو ذوق نزند و سرتا پا آبی نشوید بهتر ست رنگ شلوار جین روشن‌تر از کت باشد. این طوری با تضادی که درست می‌شود سرتاپای شما یکنواخت به نظر نمی‌رسد.

کت تک قهوه ای و شلوار آبی


با این که کت و شلوار شما یک رنگ نیستند اما ترکیب این دور رنگ با هم لباسی رسمی و در عین حال مناسب با مد روز برایتان دست و پا می‌کند. پس اگر برای یک مصاحبه کاری می‌خواهید نه زیاد رسمی باشید و نه خیلی اسپرت و ساده بهتر است دنبال این دو ترکیب رنگ باشید. قهوه‌ای و آبی در کنار هم ظاهری کلاسیک درست می‌کنند. هر قدر این دو رنگ تیره‌تر باشند ظاهر شما هم رسمی‌تر خواهد بود. البته این وسط جنس پارچه‌ها را هم نباید فراموش کرد. پارچه‌های پشمی غیر رسمی هستند و کتان‌ها رسمی‌تر!

کت تک خاکستری و شلوار مشکی


راحت‌ترین ترکیب رنگ ممکن که البته کارایی زیادی هم دارد. یک ترکیب کلاسیک و رسمی برای آدم‌هایی که سادگی را دوست دارند و در ظاهرشان هم به قول معروف دنبال مینیمالیست یا کم گرایی هستند. این وسط فقط دقت داشتن به یک نکته اهمیت دارد. این که زیر کت بهتر است لباسی به رنگ روشن به تن داشته باشید. انتخاب رنگ تیره برای لباس زیر کت زیبایی ترکیب رنگ را به هم می‌ریزد.

کت تک مشکی و شلوار خاکستری


ترکیب رنگ مشکی و خاکستری همیشه کارساز است و فرقی ندارد کدام شان در کدام تکه لباس به کار رفته باشند. فقط این ترکیب بر خلاف ترکیب قبلی ظاهری غیر رسمی و اسپرت به شما می‌دهد. با این نکته که باید در این حالت هم لباس زیر کت به رنگ روشن انتخاب شود.

کت تک رنگی و شلوار سفید


شلوار سفید برای مردهایی که دنبال مد روز هستند یک انتخاب همیشگی است. خوبی این رنگ شلوار این است که شما می‌توانید آن را با هر رنگ کتی که دوست دارید، ست کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که کتتان به رنگ‌های کلاسیک و سنتی مانند سبز یا آبی باشد. البته رنگ‌های پاستلی هم با این رنگ شلوار جور در می‌آید. اما حواستان باشد که اگر کتتان را به رنگ تیره انتخاب می‌کنید، پیراهنتان به رنگی روشن باشد و بر عکس.

کت تک آبی و شلوار رنگی


این روزها پوشیدن شلوارهای رنگی بین آقایان باب شده است. برای این که ظاهرتان با پوشیدن رنگ به رنگ‌های مردانه زیاد توی ذوق نزند بهتر است از یک کت آبی رنگ کمک بگیرید. کت آبی به هر رنگ شلواری می‌آید. به خصوص با رنگ‌های سبز ارتشی و سبز پررنگ. این ترکیب رنگ شما را از آنچه که هستید جوان‌تر نشان می‌دهد.
advertising