خصوصیات لباس مناسب آقایان در مصاحبه کاری

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/03
خصوصیات لباس مناسب آقایان در مصاحبه کارییکی از روزهای دشوار و سرنوشت ساز روزی است که رزومه کاری شما تأیید شده و برای مصاحبه دعوت می شوید. اکنون باید لباس مصاحبه خود را انتخاب کنید. دیگر همه چیز به شما و روز مصاحبه بستگی خواهد داشت.اگر بتوانید خود و توانایی هایتان را ثابت کنید برنده اید. در غیر این صورت باید به فکر فرصت بعدی باشید. هیچ چیز تمام نشده است.افراد شرکت در چنین روزی جدای از توانایی ها، به کوچکترین جزئیات اخلاقی و سبک پوشش شما نیز دقت می کنند. در ادامه ی مطلب جزئیاتی که باید در خصوص لباس مصاحبه رعایت کنید را با شما در میان می گذاریم.

اصول اولیه در انتخاب لباس مصاحبه


قبل از هر چیز باید به فکر یک لباس رسمی باشید. با این کار اهمیت جلسه و شغل مورد نظر را نشان می دهید. به علاوه همه ی افراد در کت و شلوار ظاهر بهتری پیدا می کنند. اگر در کمد خود یک یا دو دست کت و شلوار داشته باشید مشکلی به لحاظ لباس مصاحبه نخواهید داشت. رنگ کت و شلوار برای چنین روزهای رسمی بهتر است خاکستری یا سرمه ای باشد. در صورتی که هنوز کت و شلوار تهیه نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتماً به فکر خرید آن باشید. سعی کنید تن خور کت و شلوار کاملاً اندازه ی شما باشد.تطبیق پذیری با بیشتر محیط های کاری یکی از مهمترین خصوصیات رنگ های سرمه ای و خاکستری است. به همین دلیل سعی کنید حتماً کت و شلوار شما یکی از این دو رنگ باشد. جدای از این به راحتی می توان هر چیزی که در دسترس دارید (پیراهن، کفش و …) را با آنها بپوشید. رنگ مشکی بسیار جدی به نظر می رسد. مشکی را بهتر است برای مراسم های رسمی و قرارهای بسیار جدی نگه دارید. در چنین روزی رنگ مشکی زیاد جالب نخواهد بود.
خصوصیات لباس مناسب آقایان در مصاحبه کاری

همراه کت و شلوار سرمه ای چه بپوشیم؟


خاصیت کت و شلوار سرمه ای و خاکستری این است که به راحتی با بیشتر لباس ها تطبیق می یابند. بهترین گزینه برای آنها پیراهن سفید و کراوات تیره رنگ است. بسته به محیط شرکت می توانید کراوات را از سبک پوشش خود قلم بگیرید. برای شرکت های دولتی پوشیدن کراوات مجاز نیست. بهتر است قبل از بستن کراوات مقررات شرکت موردنظر را اندکی بررسی نمایید.در صورتی که مقداری جذابیت بیشتر در لباس مصاحبه خود می طلبید جای نگرانی نیست. پیراهن های صورتی روشن، آبی و خاکستری نیز در این سبک پوشش بسیار مناسب جلوه می کنند. همیشه سعی کنید کراوات خود را از رنگ پیراهن تیره تر انتخاب کنید. به عنوان مثال پیراهن آبی کمرنگ با کراوات قرمز و یا زرد فوق العاده است. پیراهن صورتی کمرنگ نیز با کراوات آبی و سبز مناسب خواهد بود.

هنر طرح بندی در سبک پوشش


جدای از ترکیب رنگی که در بخش قبل ذکر کردیم سعی کنید میزان رنگ را در سبک پوشش خود کنترل کنید. نباید ظاهر شما بسیار شلوغ به چشم بیاید. در صورتی که می خواهید خلاقیت و ظرافت پوشش خود را افزایش دهید می توانید از طرح هاس متنوع در لباس مصاحبه خود استفاده کنید.به عنوان مثال می توان از یک پیراهن راه راه یا گینگام استفاده کرد. این طرح ها با کت و شلوار بسیار مناسب جلوه می کنند. کراوات خود را از یک رنگ ساده و بدون طرح انتخاب نمایید.

لوازم جانبی اکسسوری کت و شلوار


البته در مورد لوازم جانبی مقداری وسواس به خرج دهید. همان طور که اشاره شد نباید ظاهر شما زیاد شلوغ جلوه کند. همین طور نباید فکر کنند که شما در حال رفتن به مراسم عروسی هستید. اصل سادگی را در ظاهر و لباس مصاحبه خود مدنظر داشته باشید.برای لوازم جانبی می توانید از یک گیره ی کراوات استفاده کنید. دستمال جیب هم این امکان را به شما می دهد که بدون جلب توجه زیاد طرح و رنگ جدیدی به ظاهر خود اضافه نمایید. داشتن یک ساعت ظاهر شما را بسیار حرفه ای نشان می دهد. سعی کنید موقع ورود به اتاق سروقت حاضر شده و نگاهی کوتاه به ساعت خود بیندازید. این کار وقت شناسی شما را به رئیستان گوشزد می کند.

کت و شلوار و بلوز


در صورتی که محیط کاری شما اجازه ی پوشیدن کراوات را نمی دهد یا با آن احساس راحتی نمی کنید جای نگرانی نیست. موارد جایگزینی هم برای بهتر شدن ظاهر لباس مصاحبه وجود دارد. در صورتی که می خواهید کراوات را قلم بگیرید باید زیر پیراهن خود لایه دیگری اضافه کنید.یک تی شرت یا بلوز یقه 7 را امتحان کنید. رنگ آن را نیز مانند کراوات از پیراهن خود تیره تر انتخاب نمایید. پیراهن سفید، بلوز خاکستری و کت و شلوار سرمه ای ظاهری بی نظیر در ترکیب با یکدیگر خواهند داشت. بلوز مشکی نیز با کت و شلوار خاکستری بسیار زیبا جلوه می کند. شاید از ترکیب لباس ها زیاد خوشتان نمی آید. شاید هم مثل روزهای تابستان هوا بسیار گرم است. جلیقه بدون کراوات می تواند برای چنین مواقعی ایده آل باشد. بسیار سبُک و خنک بوده و ظاهر شما را نیز متحول می کند. مطمئن باشید که جلیقه مخصوص کت و شلوارتان را بپوشید. معمولاً رنگ نامتعارف باعث می شود جلیقه همراه کت و شلوار مقداری عجیب به نظر برسد. مخصوصاً برای لباس مصاحبه که اهمیت فراوانی دارد و باید ظاهر رسمی داشت.

رنگ ها در مورد شما چه می گویند


با اینکه ممکن است متوجه نباشید اما رنگ‌ها به صورت ناخودآگاه واکنش‌های مختلفی را در افراد برمی انگیزند. انتخاب درست رنگ‌ها به شما کمک می کند شخصیت خودتان را به خوبی نشان دهید. بهتر است رنگ‌های مناسب برای مصاحبه کاری را بشناسید و بدانید هر رنگی چه حسی را منتقل می‌کند.

رنگ لباس مصاحبه کاری: مشکی


مشکی یک رنگ متداول برای کت و شلوار و مانتو در مصاحبه است. مشکی رنگ قدرت است و شخصیت محکم و با نفوذ شما را نشان می‌دهد. این رنگ برای مشاغلی که محیط رسمی و محافظه کارانه ای دارند یا برای یک پست اجرایی یا دولتی مناسب است.مشکی برای محیط کار غیررسمی خیلی مناسب نیست و ممکن است شخصیت شما را خشک و انعطاف ناپذیر نشان دهد. استفاده از مشکی به عنوان یک رنگ کلیدی در کنار رنگ‌های دیگر مثلا در کروات یا شال ، یک شخصیت قدرتمند و در عین حال صمیمی را به تصویر می کشد.

رنگ لباس مصاحبه کاری: سفید


سفید رنگ مناسبی برای بلوز و پیراهن است. این رنگ سادگی و صداقت را نشان می‌دهد. گرچه پوشیدن رنگ سفید امن و مطمئن است اما در عین حال ممکن است احساس کسل کننده بودن و اعتماد به نفس کم شما را به مصاحبه کننده انتقال دهد. مدیران منابع انسانی معمولا پوشیدن رنگ سفید را به این معنی می‌دانند که شما در آشفته‌ترین شرایط هم می‌توانید نظم کاری خود را حفظ کنید.

رنگ لباس مصاحبه کاری: طوسی


طوسی یک رنگ خنثی است که می‌تواند برای جلسه مصاحبه عالی باشد. این رنگ پیچیدگی و بی طرفی را نشان می‌دهد. یک کت و شلوار طوسی کمک می کند شما قدرتمند به نظر برسید اما تاثیر آن به اندازه مشکی نیست.

رنگ لباس مصاحبه کاری: قهوه ای


قهوه ای یک دیگر از آن رنگ‌های خنثی است که حس آرامش و امنیت را منتقل می‌کند. رنگ قهوه‌ای در یک لباس بدون طرح و ساده برای هر مصاحبه ای مناسب است.

رنگ لباس مصاحبه کاری:قرمز


قرمز یک رنگ تند و قوی است که اشتیاق، انرژی و قدرت را نشان می‌دهد. رنگ قرمز در یکی از آیتم‌های لباس حد درستی از اشتیاق شما به کار را نشان می دهد به نحوی که چندان هم احساساتی به نظر نرسید.

رنگ لباس مصاحبه کاری:آبی


آبی یکی از مناسب ترین رنگ‌ها برای یک مصاحبه کاری است. آبی هم جز رنگ‌های خنثی است و حس آرامش، اعتماد و اطمینان را منتقل می‌کند. آبی آسمانی و سرمه‌ای پرکاربردترین آبی‌ها برای مصاحبه‌های کاری و جلسات رسمی هستند. آبی رنگ مورد علاقه خیلی‌ها است و پوشیدن رنگ مورد علاقه مصاحبه کننده، حس اولیه مثبتی را از جانب شما به او منتقل می‌کند.

رنگ لباس مصاحبه کاری:سبز، زرد، نارنجی و بنفش


این‌گونه رنگ‌های تند، جلب توجه می‌کنند و نشان می‌دهند که شما شوخ‌طبع و خلاق هستید ولی لزوما حس اعتماد و تعهد را به مصاحبه کنندگان منتقل نمی‌کنند. این پیام برای اغلب مصاحبه‌های کاری پیام درستی نیست، بنابراین بهتر است از این رنگ‌ها در لباستان با احتیاط استفاده کنید. این رنگ‌ها برای مشاغلی که نیاز به خلاقیت زیاد دارند، مناسب‌تر هستند.

لباس مناسب مصاحبه کاری


در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که روز مصاحبه روز مهمی است. فکر نکنید قرار است زندگی شما در این روز متحول شود. به توانایی های خودتان ایمان داشته باشید و با پوشیدن لباس مصاحبه مناسب به جنگ سرنوشت بروید. ممکن است توانایی های شما بیش از انتظار شرکت مورد نظر باشد؛ ممکن است لباس مصاحبه شما فوق العاده باشد؛ ممکن است اعتماد به نفس شما بسیار بالا باشد؛ اما در نهایت نتیجه ی مطلوب دریافت نکنید.این را به فال نیک گرفته و خود را برای روز دیگری آماده کنید. همیشه موقعیت های کاری مناسب برای افراد با اراده و با کفایت وجود خواهد داشت.
advertising