انواع مدل چاک کت مردانه و کاربرد آنها

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/28
انواع مدل چاک کت مردانه و کاربرد آنهابر خلاف لباس های زنانه، تنوع لباس های مردانه بیشتر در جزییات آن ها اعمال می شود. با اینکه امروزه تغییر محسوسی در طراحی لباس های مردانه به وجود آمده است و شاهد خلاقیت های زیادی در به وجود آوردن یک استایل مردانه هستیم اما باز هم معمولاً این نوآوری ها در قالب همان لباس های همیشگی مردانه هستند. به عنوان مثال شاهد تغیر طراحی یقه و چاک کت، فرم بستن آن ها و یا اضافه شدن یک سری اکسسوری های وصل شده به کت هستیم، اما لباس همان لباس است؛ همان کت و شلوار همیشگی و محبوب. در بین لباس های خانم ها اما، شاهد تنوع بیشتری هستیم.پس بنابراین باید جزییات زیادی هم در لباس های مردانه وجود داشته باشد تا با ایجاد تغییر در آن ها بتوان سبک های متفاوتی را به وجود آورد.یکی از این جزییات چاک کت است.

انواع چاک کت


کت ها نه تنها از لحاظ تعداد دکمه و مدل یقه بلکه از لحاظ سبک و نوع چاک هم مدل های مختلفی دارند. برخی از آن ها بدون چاک هستند و برخی دیگر تک چاک یا 2 چاک در کناره های کت دارند. آشنایی با مدل های مختلفشان و شناسایی اندام ها می توان بهترین کت را برای نشان دادن زیبا ترین فرم بدن انتخاب کرد.سه مدل چاک به صورت معمول در کت‌ها به کار می‌رود که با نام‌های ایتالیایی، آمریکایی و انگلیسی شناخته می‌شوند.
انواع مدل چاک کت مردانه و کاربرد آنها

کاربرد چاک در کت


دلیل وجود چاک یا برش روی کت، حرکت آسان تر و راحتی هنگام نشستن است. وجود چاک باعث می شود تا موقع نشستن، کت چروک نشود و هنگامی که دست را داخل جیب شلوار قرار می دهی بد فرم نایستد. این ایده هم از زمان های قدیم سرچشمه می گیرد، هنگامی که سوارکاران با کت روی اسب می نشستند برشی پشت آن ایجاد می شد تا پارچه کت به راحتی در دو طرف اسب بیافتد.

کت های بدون چاک (ایتالیایی)


این مدل از کت ها معمولاً استایل ایتالیایی دارند و فکر می کنم که بیشتر آقایان از رفتن به سمت آن می هراسند. شاید دلیلش این است که چیز زیادی درباره آن نمی دانند.استفاده از این کت ها برای نشستن و یا پز گرفتن با دکمه بسته کت کمی مشکل ایجاد می کند؛ با این حال چیزی از محبوبیت این مدل کم نمی کند. خصوصاً که کت های ایتالیایی قالباً کمر های تنگ تری دارند. این مدل تو را لاغر تر نشان می دهد و باعث بالا و پایین رفتن چشم در یک راستا می شود، به خصوص اگر با شلوار هم رنگ آن پوشیده شود.اما به طور کلی اگر تو فردی هستی که عادت به قرار دادن دست در جیب شلوار داری بهتر است این مدل کت را انتخاب نکنی چون دائماً ظاهری دفورمه و چروک از خود نشان می دهند. انتخاب یک کت چاک دار برای تو گزینه خوبی ست.
این کت‌ها معمولا فیت جذب‌تری دارند و اگر دست خود را داخل جیب‌هایتان بگذارید پشت کت کمی چین می‌خورد.

کت های تک چاک (آمریکایی)


این مدل که بسیار هم پر طرفدار است به سبک آمریکایی معروف است. یک برش معمول در پشت و قسمت وسط کت دارد. غالباً کت های آمریکایی برشی راسته دارند اما مدل کمر کرستی آن نیز بسیار برای اندام های ورزشکاری مناسب است. مدل راسته آن که عموماً تا نزدیکی ران می آید، بیشتر مناسب افردی با بالا تنه درشت بوده و شکم شان را می پوشاند.این کت‌ها معمولا طرفداران کمتری دارد، چرا که حالت قرار گرفتن پشت کت زمانی که دست‌ها داخل جیب قرار گیرد، چندان مناسب نیست.

کت های دو طرف چاک دار (انگلیسی)


داشتن دو چاک به شما امکان انجام حرکات آزادانه‌تری را می‌دهد. اگر شما بنشینید یا دست‌هایتان را داخل جیب بگذارید چاک‌های کت فضای بیشتری را ایجاد می‌کند که از چین خوردگی یا چروک شدن کت جلوگیری می‎کند.این کت ها دو چاک در قسمت پشت مایل به کنار کت دارند. که اصطلاحاً کت “چاک از بغل” نیز به آن گفته می شود. استایل این کت ها انگلیسی بوده و امروزه برای آقایان جوان، اندام های ورزشکاری و استایل های ترندی بیشتر به کار می رود و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کت های دو چاک باعث حرکت آزادانه دست ها و امکان قرار دادن هم زمان دو دست در جیب را دارند همچنین هنگام نشستن مانع از چروک شدن کت می شوند. این کت ها باسن را بزرگ تر نشان می دهد. انواع مدرن آن که در ناحیه کمر تنگ هستند، شانه ها را پهن و کمر را باریک تر نشان می دهند؛ همان فرم اندامی که آقایان به دنبالش هستند.
advertising