مراقبت و نگهداری از سنگ اونیکس یا عقیق سیاه

مد و زیباییجواهرات

- 97/09/02
مراقبت و نگهداری از سنگ اونیکس یا عقیق سیاه

روش های مراقبت و نگهداری از سنگ اونیکس یا عقیق سیاه Black onyx


سنگ اونیکس ساختاری نسبتا محکم دارد اما همچنان نیازمند نگهداری و مراقبت صحیح است و باید در شرایط خوبی نگهداری شود. همیشه پیش از ورزش کردن یا فعالیت‌های فیزیکی و حتی هنگام انجام دیگر کارهای منزل اکسسوری هایی که دارای سنگ اونیکس هستند را دربیاورید. این سنگ به‌راحتی خط افتاده بنابراین باید جدا از دیگر سنگ‌ها یا زیورآلات نگه داشته شوند.چرا که این سنگ نسبتا نرم است (6.5-7 در مقیاس سختی Mohs) است.و امکان آسیب دیدن آن زیاد است.مطمئن شوید که هنگام استفاده از آن، از ضربه زدن یا تکان دادن آن جلوگیری نمایید.

تمیز کردن و شستشو جواهرات اونیکس یا عقیق سیاه Black onyx


اونیکس از سنگ های قیمتی است و به علت ویژگی های خاص خود بایستی نکاتی را هنگام تمیز کردن و مراقبت از این سنگ،در نظر داشته باشید.تمیز کردن جواهرات اونیکس بسیار ساده است:برای تمیز کردن سنگ اونیکس فقط از یک پارچه نرم و خشک یا یک برس نرم برای پاک کردن خاک از این سنگ قیمتی استفاده کنید.از مقدار کمی آب برای خیساندن پارچه استفاده کنید و تمیز کردن را آسانتر کنید.کمی آب و صابون رقیق و ضعیف که به سنگ آسیب نزند.آماده کرده و با پارچه‌ای تمیز آن را شسته و حتما آن را به‌خوبی آب‌کشی کنید. پس از تمیز کردن، سنگ را با پارچه نرم خشک کنید.مانند دیگر سنگ‌ها استفاده از مواد شوینده و بخار توصیه نمی‌شود.
مراقبت و نگهداری از سنگ اونیکس یا عقیق سیاه

نکات نگهداری و شارژ سنگ اونیکس یا عقیق سیاهBlack onyx


از آنجایی که اونیکس بسیار جاذب است، نباید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن بر روی آن استفاده کنید زیرا ممکن است به سنگ برسد و باعث تغییر رنگ آن شود.
همیشه قبل از استفاده از جواهرات به سنگ های قیمتی خود از لوازم آرایشی یا سایر مواد شیمیایی مانند اسپری مو یا عطر، که می تواند برای سنگ های قیمتی شما خطرناک باشد، استفاده کرده و سپس جواهرات را در گردن و یا انگشت خود نمایید.
هنگام انجام هر کاری که در خانه انجام می شود، زیورآلات عقیق خود را در آورید : آب و دیگر مواد مورد استفاده در آشپزی و تمیز کردن می تواند به سنگ شما آسیب برساند.
هنگام حمام کردن یا شنا کردن، نیز به هیچ وجه جواهراتی که سنگ های قیمتی دارند استفاده ننمایید.
advertising