روش های نگهداری و تمیز کردن کیف چرمی

مد و زیباییسایر

- 97/08/08
روش های نگهداری و تمیز کردن کیف چرمی

مراقبت از کیف چرمی


هیچ خانم شیک پوشی بدون یک کیف مناسب از خانه خارج نمی شود. کیف تکمیل کننده اکسسوری های زنانه است و استایل شیک و مدرنی را در ترکیب با لباس به وجود می آورد. انواع کیف های دستی و رودوشی برای مجالس رسمی و نیمه رسمی وجود دارند. کیف چرمی یکی از محبوب ترین کیف های شیک و مجلسی است. چرم بهترین جنس برای کیف است و از انعطاف و کیفیت خوبی برخوردار است. در صورتی که به خوبی از کیف چرمی مراقبت شود، برای مدت طولانی تری خوش فرم و زیبا باقی خواهد ماند. برخی از اشتباهات می تواند مرغوب ترین چرم ها را نیز از بین ببرد. در این مطلب نحوه مراقبت از کیف چرمی را بررسی می کنیم.
روش های نگهداری و تمیز کردن کیف چرمی

شستشوی کیف چرمی


همیشه همراه با کیف چرمی محصولات جانبی نگهداری از چرم را هم خریداری کنید. یکی از این محصولات کرم مخصوص چرم است. کرم محافظت از چرم، مانع ایجاد لکه و کثیفی چرم می شود. علاوه بر آن، کرم محافظ کیف دوست داشتنی و زیبای شما را در برابر پارگی و خراش محافظت می کند. بهتر است هر از گاهی با یک پارچه مرطوب، کیف را تمیز کرده و از این کرم روی چرم بکشید. استفاده از شوینده ها، سرکه، دستمال مرطوب کودکان و هر ماده دیگری برای تمیز کردن چرم ایده خوبی نیست. مواد شیمیایی موجود در محصولات تمیز کننده شیمیایی به چرم آسیب جدی می زند. هرگز کیف چرمی را با آب شستشو ندهید.

مراقبت از کیف چرمی و جلوگیری از لک شدن


کیف های چرمی رنگ روشن خیلی زود لک می شوند بهتر است در مراقبت از کیف چرمی رنگ روشن بیشتر دقت کنید. از بسته بودن در محصولات آرایشی، خودکار و هر چیزی که درون کیف است مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از لکه جوهر روی چرم نیست ولی حواستان به لوازم آرایشتان هم باشد. حتی برخی پارچه ها نیز می توانند کیف چرم را لک کنند.

با دوام کردن کیف چرمی


مراقبت از کیف چرمی کار ساده ای است. اگر برای مدتی قصد استفاده از کیف چرم را ندارید، درون آن را با نایلون حباب دار پر کرده و کیف را در کیسه محافظ قرار دهید تا کثیف نشود. برای نگهداری طولانی مدت، کیف را آویزان نکنید. گرما موجب خشکی چرم شده و در روی کیف ترک های ریز ایجاد می شود. بنابر برای مراقبت از کیف چرمی باید آن را از تابش مستقیم نور خورشید و وسایل گرمایی دور نگه داشت. اگر کیسه محافظ مخصوص در اختیار ندارید می توانید از یک کیسه پارچه ای برای محافظت از کیف استفاده کنید.
advertising