نحوه مراقبت و نگهداری از کفش های کتان و اسپرت

مد و زیباییسایر

- 97/08/19
نحوه مراقبت و نگهداری از کفش های کتان و اسپرتگاهی اوقات، کتانی‌های خود را با کفش‌های دیگر تعویض کنید
احتمالا برخی از شما، بعد از خرید کفش کتانی مورد علاقه‌تان، آنقدر در پوشش روزانه خود از آنها استفاده می‌کنید تا بالاخره کفشتان سوراخ و فرسوده شود. اما بهتر است هر چند روز یک بار، آنها را با یک جفت کفش دیگر جایگزین نمایید. این کار به مواد کفشتان اجازه می‌دهد تا استراحت خوبی داشته باشد. استفاده ثابت از کفش یا لباس، باعث می‌شود تا قطعه پوششی مورد نظر سریع‌تر فرسوده شده و عمر کوتاه‌تری داشته باشد.
هنگامی که شما در نهایت به کفش‌های خود یک استراحت کوتاه می‌دهید، مطمئن شوید که آنها را در شرایط مناسبی قرار داده، و در یک جای خشک و خنک نگهداری کنید. نباید کفش‌ها را به راحتی در گوشه‌ای از جا کفشی یا کمد لباس خود بگنجانید. در عوض، مطمئن شوید آنها به درستی ذخیره شده، و به این ترتیب، از عمر و دوام بسیار بیشتری برخوردار خواهند بود.
وقتی که کفش‌های خود را داخل جاکفشی و کمد لباستان پرت می‌کنید، آنها بالاخره در زیر انبوهی از کفش یا لباس دفن خواهند شد. این کار کفش‌هایتان را حتی بیشتر از قبل تحت فشار قرار داده و به شکل و فرم اصلی آنها آسیب خواهد رساند. برای اجتناب از این وضعیت می‌توانید کفش خود را به درستی در کمد آویزان کرده و/یا برای حفظ شکل آن، داخل کفش‌ها را با یک ماده حجم دهنده (به عنوان مثال، مقدار زیادی روزنامه) پر کنید.

تمیز کردن کفش‌های کتانی


تمیز کردن کفش‌های کتانی (به خصوص اگر آنها، یک جفت کتانی سفید براق باشند)، بخش بسیار مهمی از روند نگهداری از این کفش‌ها به شمار می‌رود. معمولا، اگر جنس این کفش‌ها از چرم باشد، می‌توان آنها را به سادگی و با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک و تمیز کرد. همچنین، باید از استفاده از هر گونه مواد شیمیایی که به طور خاص برای پاکسازی کفش چرم تولید نشده (و ممکن است به کفشتان آسیب برساند) اجتناب نمایید.
در واقع، بهتر است کفش‌های خود را پیش از شروع به پوشیدن آنها آماده سازی کنید. اگر شما یک اسپری محافظ کفش خریداری کرده و آن را بعد از خرید (و درست قبل از اولین استفاده) به کفش های خود اعمال نمایید، این کار کفش‌هایتان را از آسیب‌های لکه‌های آب و خاک محافظت کرده و ظاهر بهتری نیز به آنها اعطا می‌کند.
نحوه مراقبت و نگهداری از کفش های کتان و اسپرت

نگهداری


اگر شما فرد واقعا حساس و دقیقی هستید، نگهداری از بند‌های کفش کتانی می‌تواند یک ضرورت به شمار رود. سفید و براق نگه داشتن این بندها، کاری نیست که هر کسی به خوبی از عهده آن برآید. اما بیرون کشیدن آنها از داخل سوراخ‌های کفش و شستشوی آنها به طور منظم و مکرر، می‌تواند به آنها فرصت دهد تا برای مدت طولانی‌تری سفیدتر بمانند.
اگر شما می‌خواهید انرژی بیشتری برای نگهداری از بند کفشتان صرف کنید، می‌توانید با اتو کشیدن بندها، آنها را تازه‌تر نگاه داشته و از بروز چین خوردگی بر روی آنها جلوگیری کنید. این کار، ظاهر تمیزتر و براق‌تری به کفشتان خواهد داد.
البته، دلیلی ندارد که شما تنها از کفش‌های کتانی سفید در پوشش خود استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید یک جفت کتانی کاملا سفید برای برخورداری از یک سبک ظاهری کلاسیک در کمد خود نگهداری کرده، و از یک جفت کفش خاص و رنگی (یا طرح‌دار) نیز در سبک ظاهری متفاوت، جسورانه، و منحصر به فرد خود استفاده نمایید.
advertising