سنگ و جواهر مناسب برای حلقه نامزدی و ازدواج

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/29
سنگ و جواهر مناسب برای حلقه نامزدی و ازدواج

معرفی بهترین سنگ های قیمتی برای حلقه های نامزدی


افزایش محبوبیت حلقه‌های دارای سنگ‌های قیمتی رنگی به این معناست که طیف وسیعی از انتخاب‌های مختلف و متنوع را در اختیار خواهید داشت که سایه‌ های زیبای آبی، نارنجی آتشین و سایه‌های پاستلی صورتی و ارغوانی را شامل می‌شود و شما با هر سلیقه و میزان سرمایه به راحتی می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.از آنجا که این نوع حلقه‌ها معمولا از دست درآورده نمی‌شود و همیشه همراه شماست پس دقت کنید که سنگی را انتخاب کنید که درجه سختی آن بالا باشد تا در برابر استفاده روزمره طاقت بیاورد.
سنگ و جواهر مناسب برای حلقه نامزدی و ازدواج

الماس سنگ مناسب حلقه


الماس های رنگی روی حلقه ی نامزدی هم به علت زیبایی و هم به علت ویژگی های خاص خود از عوامل مهمی است که جز دسته پر فروش ترین حلقه ها ی نامزدی قرار دارد.از دیگر عوامل و ویژگی های مهم آن سختی زیاد آن ( 10) است که باعث مقاومت آن در برابر خراشیدگی و آسیب می شود.که باعث کیفیت بالای آن نیز می شود.الماس صورتی در میان گرانترین الماس ها قرار دارد.با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور الماس صورتی که باعث شده خرید این سنگ تنها مخصوص گروه خاصی از افراد جامعه باشد، یاقوت صورتی جایگزین مناسبی است که می‌تواند با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با الماس همان کارایی و زیبایی را برای شما داشته باشد.

نگین مناسب حلقه یاقوت سرخ و کبود


این سنگ به سنگ خاندان سلطنتی مشهور است.برای فهم این موضوع نیازی نیست به زمان های خیلی گذشته بازگشت.بلکه تنها با نگاهی اجمالی به انگشتر نامزدی افراد خاندان سلطنتی کیت مدلیتون می توان این موضوع را دریافت .که این انگشتر متعلق به مادر شاهزاده ویلیام پرنسس دیانا بوده است.از دیگر افراد مشهور مانند پنه لوپه کروز و الیزابت هارلی، نیز حلقه هایی شامل یاقوت کبود داشتند.با سختی 9، یاقوت کبود یکی از سخت ترین سنگهای غیر الماس طبیعی است.به طور سنتی حلقه‌های دارای یاقوت سرخ و کبود محبوب‌ترین انتخاب‌ها در میان افرادی است که کمی فراتر از انتخاب‌های سنتی نگاه می‌کنند و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. هر دو این سنگ‌ها به خانواده سنگ‌های کوراندوم تعلق دارند که مقیاس موس یا سختی آنها ۹ است و باعث می‌شوند که آنها در مقام دوم و پس از الماس تقریبا ناشکستنی قرار بگیرند.

مقیاس سختی موس معیاری است که فردریش موس «Friedrich Mohs» سنگ‌شناس مشهور در سال 1812برای مواد معدنی مشخص کرده و سنگ‌ها از 1تا 10بسته به میزان سختی دسته‌بندی می‌شوند.البته باید توجه داشت که این سیستم مقیاس نسبی است و با اینکه به طور فرض کوراندوم از نظر سختی یک شماره با سنگ‌های خانواده الماس تفاوت دارد در واقعیت الماس چهار تا پنج برابر سخت از کوراندوم و سنگ‌های این خانواده است.در حالی که آبی رنگ اصلی یاقوت‌هاست اما این سنگ زیبا و چشمگیر سایه‌های دیگری نظیر زرد و صورتی تا نارنجی و ارغوانی نیز دارد که این روزها برای استفاده در حلقه‌های نامزدی بسیار پرطرفدار هستند.رنگ آبی سالیان دراز است که به عنوان نماد وفاداری و صداقت شناخته می‌شود، و یاقوت کبود (سفیر) زمانی به عنوان یکی از سنگ های قیمتی عالی برای حلقه نامزدی و ازدواج استفاده می‌شده است. (قبل از این‌که در قرن بیستم الماس جای آن‌را بگیرد)

جواهر مناسب حلقه زمرد


این سنگ به جواهر پادشاهان معروف است.سختی این سنگ 8است با اینکه به خوبی تراشیده می شود اما به مراقبت ویژه نیاز دارد.نادر بودن و رنگ فوق العاده و خیره کننده آن باعث می شود علاقه مندان این سنگ قیمتی زیاد باشد.

سنگ مناسب حلقه نامزدی سیترین


با مشاهده این سنگ زیبا به راحتی می توانید ببینید که چرا سیترین تبدیل به یک انتخاب محبوب برای حلقه های نامزدی شده است.رنگ آن می تواند از ، لیمو زرد روشن تا طلایی و حتی قهوه ای باشد.سیترین دارای ویژگی فیزیکی با دوام تمام انواع مختلف کوارتز است .

سنگ مناسب حلقه ازداج آکوامارین


مانند زمرد، سنگ نیمه‌قیمتی آکوامارین نیز به خانواده بریل تعلق دارد. این سنگ قیمتی با طیف رنگی که از سایه‌های بسیار روشن و تقریبا شفاف سبز آبی تا آبی اقیانوسی در مقیاس موس دارای درجه سختی 7.5 و 8است. نام این سنگ که برگرفته از واژه لاتین به معنای آب دریا است در بسیاری از مواقع بدون هیچ ترک و شکستگی و به زلالی و یکدستی آب دریا یافت می‌شود. شفاف بودن این سنگ باعث شده است که حلقه‌های مزین به آکوامارین از نظر سبک طراحی حلقه با طرح‌های الهام گرفته شده از دهه‌های گذشته و انواع مدرن به زیبایی هماهنگ شوند. جنبه دیگر این سنگ که بر طبق اساطیر سبب بروز خوشبختی می‌شود نیز محبوبیت این سنگ برای استفاده در حلقه‌های ازدواج را افزایش داده است.آکوامارین سنگی است که موفقیت، شفافیت ذهن و سلامت را به ارمغان می‌آورد. به دلیل پیوستگی که با آب دارد، از این سنگ های قیمتی توسط دریانوردان برای مراقبت از حالشان و زنده ماندنشان، استفاده می‌شد.

سنگ مناسب حلقه تورمالین


فقط کافیست رنگ محبوب خود را انتخاب کنید و احتمال اینکه انواع تورمالین این رنگ وجود داشته باشد تقریبا صد در صد است. تورمالین به سنگ رنگین کمانی شهره است و طیف رنگی آن از تمامی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی بالاتر و متنوع‌تر است. بر طبق اساطیر مصر باستان این سنگ‌قیمتی با رنگین کمان برخورد کرده و تمام رنگ‌های آن را به خود جذب کرده است. تورمالین در سراسر دنیا یافت می‌شود و محبوب‌ترین و منحصربفردترین آنها مربوط به سریلانکا، برزیل و آفریقا است. تورمالین‌های سبز زمردی این مناطق بسیار مشهور است و قرار دادن آنها به عنوان سنگ مرکزی در حلقه‌های نامزدی زیبایی منحصربفردی دارد. البته باید اشاره کرد که هیچ تورمالینی از نظر زیبایی به تورمالین پارئیبا نمی‌رسد. این نوع خاص از تورمالین اولین‌بار در سال 1987در برزیل کشف شده است. این سنگ در انواع آبی روشن و سایه‌های سبز یافت می‌شود و از محبوب‌ترین سنگ‌های رنگی دنیای جواهرات به حساب می‌آید.

سنگ مناسب انگشتر نامزدی آمتیست


به جرات می‌توان گفت که آمتیست زیباترین کوارتز کریستالی است. این سنگ طیف رنگی متنوعی دارد و سایه‌های رنگی آن یاسی بسیار شفاف تا سایه‌های پررنگ‌تر بنفش را شامل می‌شود. با اینکه شفاف و روشن بودن باعث کم رنگ شدن رنگ می‌شود اما دوام و سختی نسبی این سنگ در مقیاس موس 7است و چقرمگی خوب این سنگ آن را به انتخابی محبوب در میان زوج‌های جوان تبدیل کرده است. این سنگ در ترکیب با طلای زرد شکوه و عظمت بی‌نظیری دارد و ترکیب آن با طلای سفید احساس عاشقانه و رمانتیکی را منتقل می‌کند.به دلیل رنگی که دارد، یونانیان باستان آمیتیست را به عنوان شراب خدای دیونیسوس - باکوس (ایزد شراب، زراعت و انگور در یونان باستان) می‌نامیدند و معتقد بودند که این سنگ های قیمتی از لایعقل شدن‌شان جلوگیری می‌کند. همچنین اگر کسی از آمیتیست استفاده می‌کرد ذهنی همیشه صاف و پویا داشت.

سنگ انگشتر نامزدی گارنت یا لعل


گارنت با مقیاس سختی 7تا 7.5 به سختی خواهرزاده زیبایش یاقوت قرمز نیست اما قیمت مناسب و زیبایی منحصربفرد آن این سنگ را به محبوب این روزهای دنیای حلقه‌های نامزدی تبدیل کرده است. طیف رنگی این سنگ بسیار گسترده است اما محبوب‌ترین رنگ گارنت در میان زوج‌های قرمز بسیار پررنگ است که در ترکیب با طلای زرد درخشندگی بی‌نظیری دارد. حلقه‌های نامزدی با سنگ‌های گارنت حال و هوا و فضایی قدیمی دارد که شاید علت آن استفاده بسیار زیاد این سنگ در جواهرات عصر ویکتوریا باشد، اما در کنار این فضای قدیمی مدرن و امروزی بودن نیز کاملا احساس می‌شود. انواع نارنجی رنگ سنگ‌های قیمتی به «گارنت ماندارین» مشهور است. این سنگ‌ها جزو تازه واردهای دنیای جواهرات به حساب می‌آیند و نزدیک به ده سال است که به میزان بالا بر روی حلقه‌های نامزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معادن اصلی این نوع سنگ در نامیبیا و نیجریه قرار دارد. بر طبق شواهد تاریخی گارنت سنگ محبوب فرعون‌های مصری بوده است.
advertising