چگونه الماس و جواهر ریز انگشتر خود را بزرگ تر نمایش دهیم

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/24
چگونه الماس و جواهر ریز انگشتر خود را بزرگ تر نمایش دهیمخرید حلقه نامزدی و ازدواج، از مهم ترین بخش های تشریفات ازدواج است. اما شاید لازم باشد بدانید که چگونه می‌ توان انگشتر الماس را پر زرق و برق تر و بزرگ تر نشان داد.اگر به دنبال خرید حلقه نامزدی یا جواهرات دیگر باشید، به زودی خواهید فهمید که الماس چقدر گران است. اما نگران نباشید، عواملی هستند که بر اندازه و ظاهر الماس تاثیر گذارند؛ برش الماس، فرم آن و مشخصات آن بر ظاهر الماس موثر است و دقت بر این عوامل به شما کمک می‌ کند الماسی داشته باشید که بزرگ تر و ایده آل تر به نظر می‌ رسد.به طور مثال:جواهرات با شکل هندسيه مربع یا دایره که روی انگشتری هستند حلقه راکوچک تر نشان می دهند. بهتر است از جواهراتی که سنگ لوزی یا مثلثی و اشک دارند ، استفاده کنید. این انگشتر ها کشیده تر و بزرگ تر دیده می شوند.یا هر چه پهنای انگشتری زیاد و نگین های آن در یک راستا قرار بگیرند ، انگشتری بزرگ تر دیده می شوند. علاوه بر این اگر رکاب انگشتری دارای سنگ ها و یا نگین های ریز باشند به بزرگ تر دیده شدن آن کمک خواهد کرد.
چگونه الماس و جواهر ریز انگشتر خود را بزرگ تر نمایش دهیم

انتخاب الماس با اشکال نا متعارف برای بزرگ تر به نظر رسیدن جواهر


انگشتر الماس با اشکال نامتعارف بین دو الماس با وزن برابر، الماسی که برش نا منظم دارد، معمولاً بزرگ تر از مدل گرد به نظر می‌ رسد، مخصوصاً الماس هایی که کشیده هستند نظیر برش مارکز (Marquise)، برش بیضی (Oval) یا برش اشک (Pear)، بهترین نمونه ها هستند.

الماس های بزرگ و کوچک در کنار هم بزرگ تر به نظر می رسند


حلقه مدل نگین دار دور الماس انگشتر را انتخاب کنید که در آن، الماس در مرکز قرار گرفته و دور تا دور آن با الماس های ریز پوشیده شده باشد. قرار گرفتن این الماس های ریز، قطر کلی نگین روی انگشتر شما را بزرگ تر نشان می‌ دهد.تشخیص این که این سنگ ها جدا از الماس اصلی انگشتر شما هستند، کار سختی است. درنتیجه الماس انگشتر شما بسیار بزرگ تر از آن چیزی که هست به نظر می‌ رسد. البته به خاطر داشته باشید که حلقه هایی که تعداد بالایی از الماس های ریز دارند، ممکن است بسیار گران باشند، در نتیجه خریدن یک حلقه با الماس بزرگ تر شاید به صرفه تر باشد.چینش الماس ریز روی رکاب انگشتر باعث می‌ شود علاوه بر زیبایی بیشتر، نگین اصلی حلقه هم بزرگ تر از زمانی دیده شود که یک الماس تک روی انگشتر است. دقت کنید که الماس های جانبی به اندازه کافی کوچک باشند تا تاثیر مناسب را ایجاد کنند.

انتخاب جواهر و الماس گرد روی پایه انگشتر مربع


از سال 1940 تا کنون، حلقه هایی مد شده اند که در آن ها، الماس گرد کوچک روی یک پایه مربع شکل سوار شده است. در این مدل ها، چنگک های پایه به شکل مربع در کنار هم قرار گرفته اند. قرار گرفتن الماس دایره کوچک باعث می‌ شود این نگین مربع شکل به نظر برسد که هم خاص است و هم زیبا.

استفاده از پشت حلقه با انگشتر الماس


انگشتر پشت حلقه، یک حلقه باریک پر نگین است که جدا از حلقه به فروش می‌ رسد. این انگشتر را می‌ توانید قبل یا بعد از حلقه تک الماس خود دست کنید. این انگشتر علاوه بر زیبایی، هم به درخشش انگشتر شما اضافه می‌ کند و هم الماس انگشتر را بسیار بزرگ تر از آنچه که هست، نشان می‌ دهد.تناسب اندازه الماس پشت حقه با ضخامت حلقه را رعایت کنید مثلا اگر اندازه الماس انگشتر شما کوچک است، حلقه را طوری انتخاب کنید که خیلی پهن نباشد. هر چه حلقه انگشتر ظریف تر باشد، الماس آن بیشتر در مرکز توجه بوده و بزرگ تر به نظر می‌ رسد.

انتخاب انگشتر الماس با پایه چنگک 6 تایی


شاید باور نداشته باشید اما مدل پایه بر سایز الماس تاثیر گذار است. پایه هایی که 6 چنگک دارند، باعث می‌ شوند الماس کوچک تر به نظر برسد. پس بهتر است از پایه هایی استفاده کنید که 4 چنگک دارند.اگر می خواهید انگشتری شما الماس ریز باشد بهتر است ارتفاع پایه آن بیشتر باشد. برای داشتن ارتفاع زیاد لازم نیست که حلقه ی شما تو پر باشد. شما می توانید از انگشتری های که به صورت سه بعدی و توخالی دارای ارتفاع زیادی است استفاده کنید.

انتخاب یک ردیف نگین به جای انگشتر تک نگین


یک ردیف الماس به جای انگشتر تک نگین اگر به دنبال الماس بزرگ تر و زیبا تر با پرداخت هزینه کمتر هستید، به جای یک حلقه تک الماس، مدلی را انتخاب کنید که چندین الماس کوچک اما براق داشته باشد.

اضافه کردن دو نگین کوچک تر به دو طرف الماس


دو نگین کوچک تر دو طرف الماس اضافه کردن دو نگین کوچک براق به دو طرف الماس اصلی، حلقه فوق العاده ای برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر می‌ خواهید الماس اصلی انگشتر بزرگتر به نظر برسد، دو نگین کناری را به اندازه نصف الماس اصلی انتخاب کنید تا ترکیب این سه، هم متناسب باشد و هم باعث شود الماس انگشتر شما بزرگ تر به نظر برسد.

انتخاب الماس های با عمق کم


الماس ها برش هایی با عمق متفاوت دارند. شاید بهتر باشد الماسی بخرید که عمق آن کمتر از حد معمول است. الماس هایی که با عمق کمتری برش می‌خورند، به نسبت الماس هایی که قطر یکسان و عمق بیشتری دارند، بزرگ تر به نظر می‌ رسند. اما به خاطر داشته باشید به همان میزان درخشش خود را نیز از دست خواهد داد. چرا که به سبب کم بودن عمق، شکست نور کمتر خواهد بود.

درصد خلوص الماس انگشتر


هر چقدر درصد خلوص الماس بیشتر باشد، درخشش آن بیشتر است و هر چه درخشش الماس بیشتر باشد، اندازه آن بزرگ تر به نظر می‌ رسد.

تاثیر رنگ طلا در درخشش الماس


تلفیق حلقه سفید یا پلاتین با الماس باعث می‌ شود الماس انگشتر شما بزرگ تر دیده شود. به علاوه استفاده از حلقه زرد، به الماس هم زمینه زرد می‌ دهد.

تمیز کردن انگشتر الماس


یک الماس تمیز و درخشان، همیشه بزرگ تر از یک الماس کثیف و کدر به نظر می‌ رسد. با آبکاری مجدد یا شستن الماس انگشتر در خانه، جلوه اولیه آن را باز گردانید.
advertising