الماس چیست و چه تفاوتی با بلریان دارد

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/12
الماس چیست و چه تفاوتی با بلریان دارد

الماس چه ساختاری دارد؟


الماس کانی کمیاب و طبیعی است که از کربن تشکیل شده است. به لحاظ شیمیایی اتم های آن با پیوند کووالانسی که قویترین پیوند اتمی است به هم متصل شده است.
این ساختار پیوندهای یکنواخت و متراکم و ساده باعث تشکیل سخت ترین و بادوام ترین موادی شده که تا کنون شناخته ایم.
در بیشتر کانی ها، اتم ها را منظم و تکراری در کنار یکدیگر قرارگرفته اند که به آن ساختمان کریستالی می نامیم.
الماس در سیستم کریستالی cubic رشد کرده که isometric هم نامیده می شود. در این سیستم گارنت، اسپنل، پلاتین و طلا هم قراردارد.
ساختمان کریستالی اهمیت زیادی برای برش کاران دارد چون اتم ها در الماس در بعضی جهات به هم نزدیک تر و در بعضی جهات دارای فاصله می باشد و برشکاران در جایی که اتم ها فاصله بیشتری دارند موازی با این جهات با وارد کردن یک ضربه شکستگی ایجاد می کنند.
بیشتر الماس ها به علت داشتن ناخالصی، سیاه رنگ بوده و مصرف صنعتی دارند.
الماس های زینتی دارای ناخالصی فوق العاده کم بوده و در رنگ های بی رنگ، نارنجی، زرد، آبی، سبز، قرمز و قهوه ای وجود دارد و دلیل محبوبیت الماس در جواهر سازی و مصرف آن به خاطر خواص نوری و واکنش آن نسبت به نور است.
مصرف الماس در صنایع نیز بسیار پرکاربرد است.
الماس هایی که از رنگ و شفافیت مناسب مصارف تزئینی برخوردار نیستند در صنایع استفاده می شوند و برش، حفاری، ابزارهای تراش و پولیش از موارد مصرف این گونه الماس ها می باشد.
الماس چیست و چه تفاوتی با بلریان دارد

فرق برلیان و الماس چیست؟


با همه گیر شدن استفاده از زیورآلات و جواهرات گاهی به غلط اصطلاحاتی در بین افرادی که به نوعی با این رشته در ارتباط هستند رایج می شود که پس از گذشت زمانی در بین عموم نیز سرایت می کند.
یکی از این موارد استفاده عبارت نادرست برلیان برای سنگ قیمتی و با ارزش الماس است. در حقیقت برلیان واژه ای است که برای نوع خاصی از تراش سنگ الماس به کار می رود.
تراش برلیان زاییده ی نوعی از تراش به نام تراش سوییسی می باشد که مربوط به گذشته می باشد که بر روی سنگ های قیمتی اعمال می شده تراشی که سعی می شد جلوه های دیداری سنگ الماس بیشتر دیده شود.
در این تراش زاویه برشها طوری طراحی شده که نور به صفحات بیشتری برخورد کرده و در نهایت به چشم برسد.
به خاطر داشته باشید واژه برلیان فقط نوع تراش استفاده شده برای سنگ است و از تراش برلیان برای تراشیدن تمامی سنگ های قیمتی و با ارزش دیگر نیز مورد استفاده دارد.

خواص و فواید الماس چیست؟


.تقویت انرژی های درونی
.از بین بردن تردید، دودلی و بی ثباتی در مردان
.تحرک و شادابی و افزایش عزت نفس
.تقویت مثانه و کلیه ها و جلوگیری از بوجود آمدن سنگ کلیه و مثانه
.گذاشتن الماس بر روی مرکز بدن و چاکراها دباعث رفع مشکلات و ناراحتی دستگاه گوارش و مسمومیت ها و تقویت معده و روده و از بین بردن بیماری و بند آمدن ادرار می شود.
. آسان نمودن وضع حمل برای زنان باردار
advertising