سولیتر چیست و شامل چه مواردی می شود

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/29
سولیتر چیست و شامل چه مواردی می شود

سولیتر(solitaire) به چه معناست؟


به تعریف GIA (موسسه گوهرشناسی آمریکا) سولیتر به قطعه ای از جواهر گفته می شود که دارای یک الماس “تک” باشد. این قطعه می تواند انگشتر , گردنبند , گوشواره یا حتی جواهرات مردانه باشد .به طور رایج، سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک الماس یا کریستال است. اما می توان هر نوع حلقه ای با یک الماس را سولیتر نامید. زمانی که یک الماس با هر شکل و اندازه ای بر روی یک جواهر یا فلز و یا حلقه قرار گیرد، آن را سولیتر می نامند. بنابراین به طور مثال یک انگشتر سولیتر الماس در واقع یک تک کریستال است که بر روی حلقه ای قرار گرفته است.
سولیتر چیست و شامل چه مواردی می شود
یا به طور مثال یک گوشواره ی سولیتر به معنای یک سنگ کریستال بر روی یک جفت گوشواره است. همین قانون برای یک آویز گردن و یا یک گل سینه هم برقرار استا.ین جواهرات در فرهنگ های غربی برای مشخص کردن و یادآوری اتفاق های خاص زندگی همچون سالگرد ها و از همه مهمتر “نامزدی” استفاده می شود .بیشترین استفاده در این حوزه از سنگ گرد یا round است . در حقیقت 53% از تمام حلقه های نامزدی این کات (برش) را دارند و دلیل این انتخاب آنست که تراش های فست (زاویه ای) بر روی سنگ گرد بیشترین برگشت نور و درخشش را دارا هستند .

نام های دیگر انگشتر سولیتر


نام های دیگر انگشتر سولیتر الماس انگشتر تک سنگ، انگشتر یک الماسی و یا انگشتر تک الماس است.عده ای معتقدند که تنها انگشتر هایی که الماس یا کریستال گرد دارند، را می توان سولیتر نامید. لزوما اینگونه نیست. الماس یا کریستال یک انگشتر سولیتر می تواند هر شکلی داشته باشد. این الماس می تواند به شکل قلب و یا گلابی باشد. تا زمانی که این حلقه تنها یک سنگ قیمتی یا کریستال درخشان را حمل کند، می توانیم آن را سولیتر بنامیم.

حلقه ی نگین دار


این نوع حلقه به دلیل ساده بودن و در عین حال مجلل و چشمگیر بودن یکی از بهترین گزینه ها برای این مناسبت است.این حلقه همیشه یک حلقه ی منحصربه فرد خواهد بود چون میتوانید از سنگهای بسیاری مانند الماس،سنگ های قیمتی و سنگ نشان ماه تولد همسر خود استفاده کنید بسیار جالب است که بدانید، انگشتر های سه نگینه سمبل گذشته، حال و آینده ی رابطه ی دو نفر هستند.این حلقه به علت همراه داشتن سنگ جواهر قیمت کمتری دارد.

حلقه سولیتر کلاسیک


هیچ حلقه ای به اندازه ی سولیترهای کلاسیک شیک و امروزی نیست.برای نگین این انگشتر ها اکثرا از الماس استفاده میشود. نوار حلقه ها عموما از جنس طلای سفید یا نقره است. این اگشتر ها به دلیل ست شدن با هر نوع لباسی و به چشم آمدن در میان خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردارند.این حلقه به علت جنس نوار حلقه،سنگ و اندازه ی آن کمی از انگشتر های نگین دار گران تر است.

محل استقرار نگین روی انگشتر سولیتر


حلقه سولیتر هدر این روش الماس به صورت شناور بین دو قطعه فلز بدون جانگینی و تنها با فشار کششی فلز جای گذاری می شود . در این نوع سوار کاری الماس با فلز محدود نگشته و بالعکس نمایی جذاب را ایجاد می کند .برای جانگینی سولیتر از ستینگ های (محل استقرار) مختلفی استفاده می شود که پرکاربرد ترین آن 6 چنگ پایه بلند (cathedra) است که به زیبایی سنگ را در خود جای داده و با ارتفاع مناسبش جزئیات الماس را نشان می دهد .
advertising