مروارید ملو ملو و آبالون از کمیاب ترین مرواریدها

مد و زیباییجواهرات

- 97/10/09
مروارید ملو ملو و آبالون از کمیاب ترین مرواریدها

مروارید ملو ملو (Pearl Melo Melo) از گران ترین مرواریدها


مرواریدهای ملو ملو ، توسط حلزون های دریایی که در آب های جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند به وجود می آیند . این مرواریدها هم همانند مرواریدهای " عادی " در اثر ورود یک مایع خارجی به درون لاک حلزون ایجاد می شوند . مرواریدهای ملو ملو ، در یک محدوده ی رنگی بین زرد کمرنگ و قهوه ای تیره در دسترس بوده و نارنجی محبوب ترین رنگ آن هاست . مرواریدهای ملو ملو بسیار کمیاب هستند .
مروارید ملو ملو و آبالون از کمیاب ترین مرواریدها
تا به حال تمامی تلاش هایی که برای پرورش آن ها انجام شده با شکست مواجه شده است به همین دلیل فقط به شکل طبیعی در دسترسی هستند . چندی از جواهرسازان ، شامل Hemmerle ، Boghossian و YOKO London ، مرواریدهای ملو ملوی نارنجی رنگ درخشان را به جواهرات مدرن و خارق العاده تبدیل کرده اند .

این نوع مروارید از حلزون‌های دریایی واقع در سنگاپور، مالزی و دریای جنوب چین یافت می‌شوند. این مرواریدهای بزرگ معمولاً وزنی حدود 200 قیراط دارند و دارای رنگ‌های نارنجی، زرد یا قهوه‌ای با الگوی مواج هستند.

مروارید حلزونی از مرواریدهای نادر


مرواریدهای حلزونی هم جز مرواریدهای غیر صدفی کمیاب بوده که قابلیت پرورش ندارند . در هر هزار حلزون ملکه تنها یکی در صدف خود مروارید حلزونی دارد . در نتیجه ، مرواریدهای حلزونی ، مخصوصا صورتی کمرنگ آن ، بسیار ارزشمند بوده و حتی دانه ی نخود مانند آن ، قیمتی بالاتر از 120000 دلار دارد . Mikimoto اخیرا یک کلکسیون از مرواریدهای حلزونی را معرفی کرد .

مروارید های صورتی همواره توسط David Morris که در خصوص این مرواریدهای نادر مهارت دارد ، به جواهرات تبدیل شده اند . این مرواریدهای نادر که از هر 10 هزار صدف حلزونی در یکی از آن‌ها یافت می‌شود، می‌تواند تا 500 دلار در هر قیراط ارزش داشته باشد. غالباً به این نوع مروارید، "مروارید صورتی" گفته می‌شود. البته رنگ‌های قهوه‌ای و سفید آن نیز یافت می‌شود.

مرواریدهای آبالون (Pearl Abbalone) از کمیاب ترین مرواریدها


خوش رنگ ترین و کمیاب ترین مرواریدها توسط حلزون های آبالون تولید می شوند . حلزون های آبالون در آب های نزدیک سواحل و صخره ها زندگی می کنند . مرواریدهای تولید شده توسط این حلزون ها رنگ های بسیار متنوعی مانند سبز ، آبی ، صورتی و نقره ای دارند . مرواریدهای آبالون اغلب سبک باروک داشته و به شکل دندان و یا شاخ می باشند . مدت زمان شکل گیری مروارید های آبالون طبیعی بین 8 تا 10 سال می باشد . در بین 500/000تا 900/000 حلزون فقط در یکی مرواریدی با قطر بیش از 15 میلی متر پیدا می شود . پرورش این مرواریدهای نادر نیز بسار دشوار است چون آبالون مستعد هموفیلی بوده و اگر همانند صدف های خوراکی جمع آوری شود از شدت خونریزی از بین خواهد رفت .

مرواریدهای نادر قوس قزحی آبالون بر روی جواهرات پرشکوه خارق العاده به نظر می رسند ، اما به دلیل کمیابی بیش از حد ، انواع بزرگ آن ها تنها بر روی گرانترین و منحصر به فردترین جواهرات یافت می شود .اغلب نام های آبالون و صدف مروارید برای اکثر مردم قابل جابجایی اند. اما دقیقا مثل آمونیت و آمولیت که یکی هستند و در عین حال کاملا دو چیز متفاوت هستن؛ آبالون و صدف هم همین شرایط را دارند. آبالون یک پوسته زیبا است که بازی های رنگی زیبایی از آبی روشن، سیاه، قهوه ای و فیروزه ای را درسطحی جلا خورده به نمایش می گذارد که بعضی می گویند شبیه رنگین کمانی تیره از رنگ ها است. پوسته آبالون خانه و یا اسکلت خارجی موجودات دریایی است و آنها وسیله ای خارق العاده برای پیدا کردن صدف هستند.
advertising