معرفی برترین مجله ها و هفته های مد دنیا

مد و زیباییسایر

- 97/09/06
معرفی برترین مجله ها و هفته های مد دنیا

10 مجله برتر دنیای مد


مجلات مد میراث ­دار سبک­ های جدید هستند. جلد این مجلات افراد زیادی را به شهرت جهانی رسانده است و بسیاری دیگر در آرزوی به تصویر در آمدن بر صفحات این مجلات هستند. رویدادهای دنیای مد از طریق این مجلات ارائه می­ شود و در واقع یکی از بهترین ابزارها برای به نمایش در آوردن مد و ایده های جدید این مجلات هستند. با هم نگاهی به ۱۰ مجله برتر مد در جهان می اندازیم:

1.مجله مد Vogue


تاثیرگذارترین و پرطرف دارترین مجله مد که از سال 1892 شروع به کار کرد. این مجله با تاریخچه ای بیش از 120 سال یکی از قدیمی ترین مجلات مد است که در 23 کشور مختلف چاپ می‌شود.

2.مجله مد Harper’s Bazaar


یکی دیگر از قدیمی ترین مجلات مد که اولین بار در سال 1867 در آمریکا انتشار یافت. مجله ای شامل طراحان برتر صنعت مد که عکس ها ،سبک ها و اخبار مد را منعکس می کند و در 32 کشور منتشر می شود.

3.مجله مد Cosmopolitan


این مجله معروف از سال 1886 در آمریکا شروع به کار کرد، به 35 زبان مختلف چاپ می شود و در 110 کشور جهان به فروش می‌رسد.

4.مجله مد Elle


در سال 1945 در فرانسه انتشار یافت و تا به امروز استاندار بالای خود را در زمینه مد حفظ کرده است. این مجله در بیش از 60 کشور انتشار می یابد.
معرفی برترین مجله ها و هفته های مد دنیا

5. مجله مد Marie-Claire


یکی دیگر از قدیمی ترین مجلات که در جایگاه پنجم از لیست ما قرار می گیرد شامل اخبار، مد و مسائل اجتماعی است که در سال 1937 در فرانسه انتشار یافته و امروزه در 35 کشور مختلف منتشر می شود.

6.مجله مد Grazia


مجله مد ایتالیایی که از سال 1938 آغاز به کار کرد. امروزه در کشور های مختلف از جمله آمریکا، ژاپن ، هند و …منتشر می‌شود. نسخه انگلیسی این مجله در سال 2005 انتشار یافت.

7.مجله مد Allure


در سال 1991 در آمریکا انتشار یافت. این مجله در زمینه مد، زیبایی و سلامت زنان معتبر است.

8.مجله مد InStyle


در سال 1994 شروع به کار کرد و حوزه های مختلف از جمله مد، زیبایی و خانواده را پوشش می دهد و در 17 کشور مختلف عرضه می شود.

9.مجله مد Glamour


مجله ای آمریکایی که در سال 1939 منتشر شد و منبع بسیار خوبی در زمینه مد، آرایش و اخبار جهان است. مخاطبان اصلی این مجله را زنان تشکیل می دهند.

10.مجله مد W


مجله مد آمریکایی که در سال 1972 منتشر شد . یکی از قدیمی ترین و پرفروش ترین مجلات در زمینه مد به حساب می آید. هشتاد درصد خوانندگان این مجله را زنان تشکیل می دهند. پرداختن به موضوعات جنجالی یکی از دلایل محبوبیت این مجله است.

هفته مد چیست و در کدام کشور ها برگذار می شود؟


هفته مد رویدادی است که سالانه دوبار و در شهر های مختلف جهان برگزار می شود تا برند ها و طراحان مختلف فرصت ارائه طراحی ها و محصولات خود را به خریداران و علاقمندان دارا باشند. انواع مختلفی از هفته های مد وجود دارد مانند هفته مد لباس زنانه، هفته مد لباس مردانه، هفته مد لباس های آماده و هفته مد لباس های سفارشی که هر یک در تاریخ های خاصی و در شهر های مختلفی برگزار می شوند. هفته مد در بسیاری از شهرهای جهان برگزار می شود و از مسکو و توکیو گرفته تا پاریس و نیویورک هر شهری به معرفی برند های مطرح آن شهر می پردازد اما چهار شهر مهم در میان این شهر ها که هفته های مد آن ها به صورت متوالی برگزار می شود و در واقع ماه مد را تشکیل می دهد عبارتند از نیویورک، میلان، لندن و پاریس. مهم ترین هفته و رویداد مد که بیشترین تعداد مخاطب را دارد هفته مد لباس های زنانه آماده پاییز و زمستان است که همه ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود . ماه سپتامبر هر سال مهم ترین ماه در دنیای مد است.

هفته مد لندن


لندن نیز یکی از چهار شهر مهم در هفته مد است که از سال 1984 همه ساله این رویداد را پس از نیویورک برگزار می کند و هفت روز به طول می انجامد. هفته مد لندن دوبار در سال و در ماه های فوریه و سپتامبر برگزار می شود انجمن مد بریتانیا برگزار کننده و تنظیم کننده هفته مد لندن است و بیش از 5000 مشتری و خبرنگار در آن شرکت می کنند و گردش مالی آن حدود 100 میلیون پوند است.

هفته مد میلان


سومین شهر برگزار کننده هفته مد میلان است که برگزاری این رویداد را پس از لندن به عهده دارد و از سال 1958 به مجموعه شهر های مهم مد اضافه شد. انجمن ملی مد ایتالیا برگزار کننده آن است و بیش از چهل برند و طراح مهم ایتالیایی مثل ورساچه، دولچه گابانا و آرمانی به معرفی و نمایش محصولات خود می پردازند.

هفته مد پاریس


آخرین مقصد مسافران هفته مد، مهد فشن یعنی شهر پاریس است. هفته مد نیز مانند سه شهر دیگر سالانه دوبار برگزار می شود و در هر هفته لباس های فصل آینده معرفی می شوند. اگرچه اولین هفته مد رسمی در نیویورک برگزار شده اما رویداد های نمایش مد ریشه در کشور فرانسه دارند و از قرن هجدهم توسط طراحان مد آن زمان و اشراف پاریس برگزار می شده اند. در هر حال اولین هفته رسمی مد پاریس از 1945 برگزار می شود و برند های مهم فرانسوی مثل شنل و کلویی به معرفی آثار و طراحی های نوین خود می پردازند.

هفته مد نیویورک همه ساله در فوریه و سپتامبر برگزار می شود و هفت تا نه روز به طول می انجامد و یکی از مهم ترین هفته های مد چهارگانه است چون انجمن طراحان مد امریکا در آن حضور دارند و آن ها تقویم رویداد های این هفته را تنظیم می کنند. گفته می شود گردش مالی هفته مد نیویورک بیش از 800 میلیون دلار است. هفته مد نیویورک از سال 1943 در این شهر برگزار می شود و طراحان و خبرنگاران و منتقدان و کارشناسان مد از سراسر جهان در این رویداد شرکت می کنند. از اتفاقات مهمی که در سال های اخیر در هفته مد نیویورک رخ داده می توان به حضور یک مدل با ویلچر در سال 2014 و حضور یک مدل با سندروم داون در سال 2015 اشاره کرد.
advertising