چگونه رنگ لباس مناسب انتخاب کنیم

مد و زیباییسایر

- 98/10/03
چگونه رنگ لباس مناسب انتخاب کنیمبا انتخاب های بسیار زیاد، انتخاب رنگ لباس می تواند مشکل باشد. بیشتر اوقات این انتخاب با توجه به لباسی خاص برای موقعیتی خاص می تواند پیچیده تر شود. با انتخاب رنگ هایی که مکمل رنگمایه طبیعی پوست شما است روند این انتخاب را آسان تر کنید و از رنگ ها برای نشان دادن حس و حالتان استفاده کنید.

انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست


رنگ رگتان را برای تعیین رنگمایه پوستتان بررسی کنید. رنگ برجسته ترین رگ ها را در مچ دستتان نگاه کنید. آنها آبی یا بنفش رنگ به نظر میرسند؟ اگر این طور است پوست سرد رنگی دارید. اگر رگ هایتان سبزرنگ به نظر میرسند رنگ مایه پوستتان گرم است.

اگر رنگمایه پوستتان گرم است، بهتر است رنگ لباس شما در دسته خاکی باشد. رنگ هایی مثل عسلی، مرجانی(سرخ مایل به زرد)، زیتونی و کرمی، رنگمایه گرم پوست را بهتر نشان می دهد.

برای رنگمایه های خنثی پوست به دنبال لباس های خاکستری مایل به قهوه ای، خاکستری روشن و کاپوچینویی باشید. از آبی های سرد یا رنگ هایی شبیه رنگ جواهرات (از جمله آمتیست، زمرد و روبی) استفاده نکنید.این رنگ لباس ها در تضاد با رنگ پوست شما قرار می گیرد و هنگام پوشیدن، پوست شما را بهتر نشان می دهند.

اگر نمی توانید رنگ رگهایتان را مشخص کنید یا اگر رنگ های آبی و سبز هر دو در رگ های شما مشخص است احتمالا رنگ پوستی خنثی دارید. این یعنی شما با بیشتر رنگ ها عالی به نظر می رسید! رنگها را امتحان کنید تا بهترین رنگ را برای خودتان پیدا کنید.برای رنگ مایه خنثی خاکستری روشن، سفید و سرمه ای بپوشید. نارنجی و زرد هم با پوست شما در تضاد هستند.

اگر رنگمایه پوستتان سرد است رنگ های سرد از جمله رنگهای اقیانوسی را بپوشید. بهترین رنگ ها برای شما سرخ، سبز روشن، بنفش تیره و آبی یخی است.

انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ چشم ها


روشن ترین و تیره ترین قسمت چشمتان را شناسایی کنید. لباس هایی با رنگ های خنثی عنبیه چشم همیشه فوق العاده به نظر می رسند. رنگ های نزدیک به رنگ چشمتان را انتخاب کنید و پیراهنها، ژاکتها و لباسهایتان را زیباتر کنید. شما همچنین می توانید از این ترفند برای پیدا کردن تیرگی رنگ مشکی که بهترین تناسب را با پوست شما دارد استفاده کنید. هر پوشش مشکی را با لبه مشکی دور عنبیه چشمتان جفت و جور کنید. مثلا اگر چشمانی آبی دارید سیاهی دور لبه عنبیه چشمتان احتمالا سایه ای سرد به رنگ سنگ سلیمانی است.

انتخاب رنگ لباس برای موقعیت های خاص


انتخاب رنگ لباس ها در هر موقعیتی می تواند به شکلی نامحسوس بیان کننده روحیات و شخصیت شما باشد. بنابراین بد نیست اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و در هر موقعیت تاثیرگذاری بهتری روی افراد داشته باشید.

رنگ لباس مناسب برای مصاحبه شغلی


لباس های آبی و مشکی، خنثی و بیان کننده اعتماد، اعتماد به نفس و تجربه است. از آنجایی که این رنگ ها تیره تر هستند، نشان دهنده عقل و درایت، جدیت و کیفیت های بالا در یک فرد خواهان شغل است. برای مصاحبه های رسمی از پوشیدن رنگهای زننده مثل نارنجی دوری کنید.اگر برای شغلی غیرمعمول و خلاقانه به مصاحبه میروید میتوانید انعطاف پذیری بیشتری برای بیان خودتان با استفاده از لباس هایتان داشته باشید. لباس های رنگ های روشن می توانند در این مورد مناسب باشند. برای جلسه های حرفه ای از رنگ های خنثی استفاده کنید. قطعا استایل محل کار به قوانین شرکت بستگی دارد اما تا زمانی که با میزان سختگیری قوانین پوشش محل کارتان آشنا می شوید باید در کل به دنبال رنگ های خنثی باشید. برای حفظ پوششی حرفه ای، لباس هایی با رنگ خاکستری، خرمایی، مشکی، آبی یا قهوه ای بپوشید.

رنگ لباس مناسب برای اولین قرار


لباس رنگ مشکی بیان کننده هوشمندی، اسرارآمیز بودن و اعتماد به نفس است در حالی که رنگ قرمز نشان دهنده شور و شوق و جذابیت است.لباس هایی مثل شلوار، کتهای مردانه دو دکمه، مانتو و پیراهن هایی با این رنگ ها تاثیری قوی و پایدار ایجاد می کند.

رنگ لباس مناسب برای عکس گرفتن


رنگ های روشن یا پایه مثل سیاه و سفید تضاد خوبی دارند و شما را در عکس ها متمایز می کنند. همچنین رنگ هایی در تضاد زیاد با رنگمایه پوستتان، شما را بهتر نشان می دهد. این رنگ ها را در لباس هایی مثل ژاکت، پیراهن و روسری و نزدیک به صورتتان استفاده کنید.

برای عروسی از لباس هایی با رنگ مشکی یا سفید استفاده نکنید. از آنجایی که عروس و داماد در جشن عروسی های مرسوم احتمالا لباس هایی به این رنگ بپوشند، بهتر است این رنگ ها را نپوشید. هر رنگ دیگری تا وقتی به رنگ های سیاه و سفید نزدیک نباشند مناسب است.
- اگر نگران این موضوع هستید می توانید یک لباس طرح دار مثل پیراهنی گلدار یا کرواتی راه راه بپوشید.
- لباس برای عروسی در زمستان می تواند به رنگ های تیره سنگ جواهرات مثل سبز زمردی، ارغوانی و آبی تیره باشد.
- رنگ لباس برای عروسی در تابستان، بهتر است از رنگ های روشن و شاد پاستلی مثل زرد یا ترکیبی از بنفش و قرمز باشد.

انتخاب رنگ لباس بر اساس حس و حال درونی


رنگی را انتخاب کنید که با حس و حال شما جور باشد. اگر احساس آرامش و اعتماد به نفس دارید آبی بپوشید. رنگ آبی بیانگر مفهوم آرامش و مثبت بودن است و برای افزایش خلاقیت و استقلال در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید احساس تمرکز و مثبت بودن را به اطرافیانتان انتقال دهید رنگ آبی بپوشید.

اگر فردی خلاق هستید رنگ های روشن بپوشید. رنگ هایی مثل زرد، سبز، بنفش و نارنجی برای بیان حالتی مثل هیجان زده و الهام بخش بودن رنگ هایی مناسب هستند. این رنگها جلب توجه هم می کنند پس برای پوشیدن در جشن ها یا مراسمی خاص عالی هستند. به یاد داشته باشید رنگ های روشن تر ممکن است نشانه ناپختگی باشد. اگر می خواهید در مراسمی خاص جدی به نظر بیایید پوشیدن لباس هایی ساده و شیک به این رنگ ها را امتحان کنید.

اگر می خواهید قدرت و توانمندی را احساس کنید قرمز بپوشید. لباس رنگ قرمز بیانگر جسارت، شجاعت و شور و شوق، به خصوص در جلسه های تجاری است.

اگر می خواهید کسی را متقاعد کنید یا او را تحت تاثیر قرار دهید قرمز انتخابی عالی است. این رنگ را در لباسی که به چشم بیاید مثل ژاکت یا پیراهنی قرمز استفاده کنید.

برای نمایش خلق و خوی هنرمندانه رنگ ها را با هم ترکیب کنید. اگر ذاتی فوق العاده هنری یا خلاقانه دارید رنگ های مختلف که همدیگر را بهتر نشان می دهند یا با هم تناسب دارند بپوشید. ترکیبی از نارنجی و فیروزه ای یا صورتی و سبز را امتحان کنید. برای دوری از ترکیبی شلوغ، لباس هایی با رنگ یکدست را امتحان کنید.

رنگهای پاستلی و بیان حالتی آسوده می باشد. رنگ های پاستلی مثل نعنایی، صورتی و ارغوانی تاثیری دوستانه و آرامش بخش دارند. با کنار هم قرار دادن لباس هایی با این رنگ های روشن تابستانی، یک دست لباس شاد آماده کنید.
advertising