اصول ست کردن لباس را یاد بگیرید

مد و زیباییسایر

- 97/12/27
اصول ست کردن لباس را یاد بگیریدسخت‌تر از بیدار شدن صبح زود، این است كه باید جلوی كمد بایستی و به این موضوع فكر كنی كه شلوار سبز با مانتو قهوه‌ای هماهنگی دارد ؟
كفش بنفش‌ات را با كدام شلوار می‌توانی بپوشی ؟ و ... اگر شما هم روزانه با این دغدغه مواجه هستید و برای پوشیدن لباس لازم است چند دست لباس را از كمد بیرون بكشید و عوض كنید، پس با قواعد ست كردن رنگ‌ها آشنایی ندارید و لازم است این مطلب را بخوانید و با اصول این كار آشنا شوید تا از فردا صبح و چشم بر هم زدنی یك ست لباس هماهنگ بپوشید.

این اصول را حفظ كنید


1. رنگ‌های اولیه و ثانویه كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته‌اند، در تركیب هم با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ‌ها می‌توانند با هم تركیب شوند اما از نظر بصری، نور یكدیگر را به‌شدت كاهش می‌دهند. ست كردن این رنگ‌ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.

2. به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای كه در چرخه رنگ مقابل یكدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مكمل گفته می‌شود مثلا بنفش از تركیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از تركیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز كنتراست (هم‌خوانی) مكمل دارد. این رنگ‌ها «كنتراست مكمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را كامل می‌كنند و وقتی در كنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یكدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است كه به تنهایی استفاده می‌شوند. تركیب این رنگ‌ها در یك ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌كنند.

3. اگر لباسی دارید كه از تركیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است كه با یكی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی كه بیشتر از همه در لباس به كار رفته است.

4. پارچه‌هایی كه طرح‌های مختلف دارند، برای ست كردن و پوشیده شدن در كنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی تركیب یك بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این تركیب استفاده می‌كنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند كه نتیجه كار را دلنشین می‌کند. برای شما كه نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این تركیب پرهیز كنید یا ست‌های كامل طراحان را به كار ببرید.
advertising