چگونه در ست کردن رنگ لباس حرفه ای شویم

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/05
چگونه در ست کردن رنگ لباس حرفه ای شویم

ست کردن رنگ لباس به صورت حرفه ای


ست کردن رنگ لباس یا همان ترکیب رنگ‌ ها بیشتر از آن که علم باشد، هنر است شما حتی اگر ثروتمند ترین فرد روی کره زمین باشید و گران‌ قیمت‌ ترین لباس‌ ها را هم داشته باشید، اگر نتوانید قاعده و قانون ست کردن رنگ لباس را به درستی رعایت کنید، به عنوان فردی خوش لباس شناخته نخواهید شد. شما باید فردی دقیق باشید و به تمام جزئیات توجه داشته باشید. اگر کار های طراحان مطرح مد و لباس را هم دنبال کنید، متوجه خواهید شد که هرکدام از آن‌ها پالت رنگ مخصوص به خود را دارند که در تمام طراحی‌هایشان به نوعی از آن پالت رنگ بهره می‌گیرند. در این جا به شما خواهیم گفت چگونه در ست کردن رنگ لباس‌ ها حرفه‌ ای شوید.
چگونه در ست کردن رنگ لباس حرفه ای شویم

راهنمای استفاده از دایره رنگ ها در ست کردن لباس


سر آیزاک نیوتون در سال ۱۶۶۶ اولین نمودار رنگ دایره شکل را به وجود آورد. از آن زمان تا کنون، دانشمندان و هنرمندان به مطالعه و طراحی نمونه های متنوع و مختلف این مفهوم اولیه بوده اند. ما در این مطلب بر روی استفاده از چرخه رنگ‌ ها در ست کردن لباس‌ ها تمرکز داریم ولی باید بدانیم که این نظریه عمومی است و در مورد هر چیزی که با رنگ ها در ارتباط است، اعمال می شود.

تاثیر رنگ‌ های اصلی و سنتی در ست کردن لباس


در تئوری رنگ , رنگ های سنتی شامل : قرمز، زرد و آبی رنگ‌ های اصلی هستند زیرا دانه‌ های رنگی تشکیل دهنده آن‌ها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ‌ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می‌آیند.

تاثیر رنگ‌ های فرعی یا ثانویه در ست کردن لباس


رنگ‌ هایی که از ترکیب دو رنگ اصلی به دست آید، ثانویه است. همانند نارنجی که از ترکیب قرمز و زرد به دست می‌آید یا بنفش که از ترکیب قرمز و آبی یا سبز که از ترکیب زرد و آبی درست می‌شوند.

تاثیر رنگ‌ های ترکیبی در ست کردن لباس


از ترکیب رنگ‌ های اصلی و فرعی، رنگ‌ های ترکیبی به دست می‌آید. رنگ‌ هایی همانند نعنایی، آبی آسمانی، سبز کبود متعلق به این دسته‌ بندی هستند.

تاثیر رنگ‌ های گرم و سرد در ست کردن رنگ لباس


طیف رنگ‌ های نارنجی، زرد، قرمز و قهوه‌ ای رنگ‌ های گرم هستند. طیف رنگ‌ هایی مانند آبی، بنفش و سبز جزو رنگ‌ های سرد به شمار می‌ روند.

تاثیر رنگ‌ های خنثی در ست کردن لباس


رنگ‌ های خنثی غیر از رنگ‌ هایی هستند که در چرخه سنتی رنگ هستند و نمی‌ توانید پیدایشان کنید. این رنگ‌ ها عبارتند از مشکی، سفید، خاکستری و رنگ‌ های زمینی روشن مانند خاکی.

ترکیب رنگی مناسب و درست چه ترکیبی است؟


داشتن هارمونی در رنگ‌ ها، قانونی است که باید شما در مورد ترکیب‌ بندی رنگ‌ ها، در پوشیدن لباس‌ ها، آرایش خود و حتی خانه خود رعایت کنید. در ادامه به سادگی به شما توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از دایره رنگ‌ ها بهترین ترکیب را انتخاب کنید.

ست کردن رنگ لباس رنگ‌ های مکمل


قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی رنگ‌ های مکمل یکدیگر هستند. همان‌ طور که از نام آن‌ ها مشخص است این رنگ‌ ها در کنار یکدیگر مکمل هم هستند و کار هم را تکمیل می‌کنند. ترکیب این رنگ‌ ها دقیقاً در دایره رنگی رو به روی هم هستند. هر یک از رنگ‌ ها به تنهایی ممکن است جالب نباشند، اما در کنار هم دل‌ نشین می‌ شوند. اگر با دقت به رنگ‌ های مکمل نگاه کنید، خواهید فهمید که لباس‌ های بهاری و تابستانی باید از رنگ‌ های مکمل تشکیل شوند. شاید برخی از ترکیب‌ های مکمل در مقایسه با دیگری، جسورانه‌ تر به نظر برسند، ولی همین جسورانه بودن هم گاهی می‌ تواند جذاب باشد.

ست کردن رنگ لباس با رنگ‌ های نزدیک به هم


رنگ‌های پشت سر هم در دایره رنگی، مشابه هم هستند. این رنگ‌ ها همگی در یک طیف رنگی قرار می‌گیرند. زمانی که لباسی‌ هایی با رنگ‌ های مشابه می‌ پوشید، لباس‌های شما شیک‌ تر و جذاب‌ تر به نظر می‌رسد. برای مثال دوست دارید نارنجی بپوشید، اما نمی‌ دانید چه رنگ‌ هایی در کنار نارنجی جذاب‌ تر هستند، می‌ توانید از دایره رنگی کمک بگیرید، دست خود را روی نارنجی قرار دهید و دو رنگ چپ و راست که رنگ‌ های خرمایی و قرمز هستند را انتخاب کنید.

تاثیر رنگ‌ های سه‌گانه در ست کردن لباس


اگر شما برای ست کردن رنگ لباس به ترکیبی بیش از دو رنگ نیاز دارید باید به سراغ رنگ‌ های سه‌گانه بروید. برای ایجاد ترکیب دلخواه از این سه رنگ، سعی کنید که طیف‌ های رنگی ، روشن آن‌ ها را انتخاب کنید و با یکدیگر ترکیب کنید. برای پیدا کردن رنگ‌ های سه‌گانه، یک مثلث متساوی اضلاع را داخل دایره رنگی محاط کنید. گوشه‌ های دایره ، به شما رنگ‌ های سه‌ گانه را نشان خواهد داد که می‌ توانید در کنار هم استفاده کنید.

پیشنهاد های ویژه برای ست کردن رنگ لباس



ست رنگ‌ های هم‌ خانواده


اگر از جمله کسانی هستید که دوست ندارید ترکیب رنگی‌ های جدید را انتخاب کنید، بهترین پیشنهاد به شما استفاده کردن از طیف‌ های مختلف یک رنگ است. اگرچه پس از مدتی این کار تکراری خواهد شد اما می‌ توانید کمی جسارت به خرج دهید و رنگ‌ های مکمل را با هم ترکیب کنید.

استفاده از ست سایه‌ روشن


یک رنگ انتخاب کنید. از سر تا پا همان رنگ را با کاهش روشنایی و افزایش تیرگی بپوشید. شاید در چند لباس این کار دشوار باشد اما برای یک ست لباس کامل ، انتخاب یک رنگ به این شکل می‌ تواند زیبایی خاصی به وجود آورد.

ست تک رنگ پوشی


برعکس دو مدل قبلی، شما باید از یک رنگ در کل لباس‌ های استفاده کنید. سعی کنید رنگ روشن بکار ببرید. برای خارج شدن از یکنواختی رنگ‌ های تیره، می‌ توانید مقداری رنگ روشن استفاده کنید.

از جمله مواردی که شما باید در انتخاب رنگ رعایت کنید، هماهنگی رنگ پوست و لباس است که در مقاله‌ های مرتبط به آن اشاره شده است، همیشه خوش‌ پوش و خوش‌ رنگ باشید.
advertising