انواع کفپوش مناسب فضای حیاط باغ و ویلا

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/21
انواع کفپوش مناسب فضای حیاط باغ و ویلا

مزایا کفپوش محیط بیرونی منزل


کف سازی این امکان را به شما می دهد که از فضای خارجی خود بهترین استفاده کنید و جلوه خاصی به فضای تراس ، پشت بام و یا باغ خود بدهید. تغییر سطح ، ایجاد بافت متفاوت در واقع یک ترفند عالی برای ایجاد عمق و فاصله در فضای بیرونی شما می شود.مسیر ها، صفه ها، پاسیو ها، چمن ها، پوشش های گیاهی و ... بستر هایی برای کف هستند که بر روی آن ها راه می رویم ، اشیا قرار می دهیم و یا حتی می نشینیم.گزینه های زیادی برای کفپوش حیاط و فضای سبز وجود دارد که سه عامل کارایی، زیبایی و پایداری در انتخاب آن ها بسیار مهم اند .تراس خود را تبدیل به فضایی برای استراحت کنید. فضای باز تراس مجالی برای ساکنان آپارتمان های شهرهای بزرگ است. استفاده از کفپوش های چوبی و PVC باعث میشود فضا راحت تر و زیباتر به نظر برسد و حس خودمانی تری نسبت به کفپوش سنگ و آجر ایجاد میکند. بالش های نرم پارچه ای هم استراحتگاه شما را کامل میکنند.فضای بیرونی منزل شما , یک تراس کوچک باشد یا یک باغ بزرگ ؛ کفپوش آن کمک میکند تا شما بیشترین استفاده را از فضای آزاد منزلتان داشته باشید . تغییر سطح و بافت کفپوش ترفندی عالی برای اضافه کردن عمق بصری به فضای باز است . به علاوه مصالحی که برای کفپوش استفاده میکنید حس و حالتی میدهد که میتواند در مبلمان باغ , کاشت گیاهان و دیگر ویژگی های فضای بیرونی منزل شما هم ایجاد شود .طراحی کفپوش را فقط محدود به کف نکنید , میتوانید آن ها را تا قسمتی روی دیوار ادامه بدهید . در یک پاسیوی کوچک باریک که بی حس و حال است و نور به آن نمیرسد ؛ اضافه کردن کاشی های براق که تا قسمتی روی دیوار ادامه یافته اند میتواند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کند .فضاها را تعریف کنید! حتی در یک پاسیوی کوچک و بدون فضای سبز زیاد با استفاده از اشکال مختلف میتوانید فضا ها را ایجاد کنید.
انواع کفپوش مناسب فضای حیاط باغ و ویلا

گیاهان به عنوان کفپوش فضای سبز


علاوه بر مصالح بی جان ، مواد جان دار مانند گیاهان نیز بدین منظور وجود دارند . برای استفاده از این مواد به عنوان کفپوش نیز باید هدف شما مشخص باشد: برای مثال برای ایجاد یک فضای مفرح و سرگرم کننده، چمن های سطح باید مرتب و زیبا زده شوند .آب و هوای منطقه ای که زندگی می کنید ، در انتخاب و نگهداری گیاهان به عنوان کفپوش خیلی تأثیر دارد. اگر در منطقه ی بارانی زندگی می کنید ، نیازی به آبیاری نیست و روش های طبیعی زیادی برای مراقبت از چمن ها و پوشش گیاهی وجود دارد که شما را از به کار بردن مواد شیمیایی بی نیاز می کند . اما در آب و هوای خشک به دلیل صرفه جویی در مصرف آب و سخت بودن نگهداری گیاهان، بهتر است از کفپوش های گیاهی و چمن استفاده نشود ، اما آیا به استفاده از چمن مصنوعی در فضای سبزتان فکر کرده اید .علف زار ها با ظاهر به هم ریخته اما زیبایشان برای ایجاد حسی روستیک مناسب اند . شما می توانید در بین آن ها مسیر درست کنید یا از ترکیب این علف های بلند و کفپوش های کوتاه گیاهی، به فضای باغ تان زیبایی و تنوع ببخشید.چمن مصنوعی در شکل ها و کیفیت های مختلفی وجود دارد. از نمونه هایی که کاملا طبیعی به نظر میرسند تا نمونه هایی که به وضوح مشخص است که مصنوعی هستند

صفحه چوبی در طراحی کفپوش محوطه و فضای سبز


صفحه های چوبی صرف نظر از مقدار بتونه کاری ضد آب بر روی آن ها، در نهایت تسلیم موریانه ها می شوند . اما اگر خانه ی شما بر روی زمین شیب دار قرار گرفته و به سطحی مسطح برای وقت گذرانی در فضای بیرونی نیاز دارید و می خواهید از هزینه کردن و تخریب دیوار های باربر ساختمان منزل تان اجتناب کنید ، صفه سازی با چوب، تن پوش ایده آل برای کف تراس شما است .برای اجتناب از تأثیر هوازدگی و پوسیدگی، صفحه را با الوار های پلاستیکی کارخانه ای که از بطری های بازیافتی، کیسه های پلاستیکی و ته مانده های چوب ساخته شده اند، بسازید. این الوار ها در اندازه های استاندارد موجود هستند ، به یکدیگر پیچ می شوند و فاسد نمی شوند . در نتیجه برای ایجاد بام سبز در پشت بام مناسب اند.

مصالح سست در کفپوش فضای بیرونی


اولین چیزی که باید در نظر بگیرید ، کاربری فضای بیرونی و سپس انتخاب مناسب ترین مواد و مصالح برای آن کاربری است .مصالح سست برای فضاهای غیر رسمی . مصالح سست بی قاعده مثل خرده سنگ و شن برای مسیر های غیر رسمی و معمولی حیاط یا محل های استراحت مناسب اند . این مصالح ارزان تر اند و نیاز به نیروی متخصص ندارند. فقط به دلیل قابل حرکت بودن شان، باید در نگهداری آن ها دقت کنید .مصالح سست مانند شن ، خرده سنگ و گرانیت تجزیه شده انتخابی ارزان اما زیبا به عنوان کفپوش هستند ، مخصوصا وقتی با مصالح گران تر مانند سنگ یا آجر مرزبندی می شوند . مزایای این مصالح شامل نفوذپذیری، هزینه ی کم و نصب آسان است . با این وجود این مصالح قابل جا به جا شدن هستند، مخصوصا وقتی آب از روی آن ها عبور می کند .

مصالح سخت در کفپوش فضای بیرونی


مصالح سخت برای نواحی رسمی تر . از طرف دیگر ، مصالح سختی همچون سنگ فرش ، آجر، کاشی ، بتن و تخته چوب برای کاربری های متمدنانه تری مثل پاسیوها ، صفحه ها و ورودی ها مناسب اند . این مصالح تردد های زیاد را تحمل می کنند و تمیز کردن شان آسان است .تکرار خطوط افقی.عناصر را به هم ارتباط دهد و همچنین فضا بزرگتر به نظر برسد. سنگفرش مستطیلی شکل یک سیستم شبکه ای درست میکند و به علاوه مکمل خطوط افقی موجود در فضا است.

بتن کفپوش فضای بیرونی


بتن یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمندانه است . سنگ فرش های بتنی، مصالحی ایده آل برای طراحی محوطه خانه شما هستند . این ماده به دلیل نیمه مایع بودنش در شروع کار، هر شکلی می تواند به خود بگیرد . اگر پیاده روی های خاکستری ساده ی قدیمی را دوست ندارید ، بتن برای ایجاد طرح های برجسته می تواند به رنگ و بافتی شبیه به سنگ در آید ، سنگ ریزه بر آن پاشیده شود یا رنگ دانه در آن به کار رود . یکی از مشکلات بتن سنتی ، نفوذناپذیر بودن آن است که به جای نفوذ آب در خاک ، آب بر روی آن جاری می شود.

سنگ در طراحی محوطه بیرون


سنگ، پایدار ، خالص و بسیار شکل پذیر است . جایی که سبکی طبیعی مورد نظر است ، قطعه های بی نظم سنگ فرش بهترین گزینه اند . در تراس های غذاخوری رسمی نیز اشکال هندسی سنگی راه حل مطلوبی هستند . در هنگام انتخاب سنگ مناسب برای پروژه تان، در کنار رنگ، بافت سطح را نیز در نظر بگیرید . سطوح خیلی هموار ممکن است خطر لغزندگی داشته باشند ، در صورتی که سطوح خیلی ناهموار نیز ممکن است راه رفتن را سخت کنند .ثبات و امنیت از نگرانی های اصلی هستند، پس دقت کنید سنگ های زیر پا بر روی پایه ای فشرده قرار گیرند و اندکی از حجم آن ها در زمین فرو رود تا از جا به جایی و کج شدن آن ها جلوگیری شود . سنگ های مسیر را نیز به اندازه ی کافی بزرگ و با فواصل منطقی انتخاب کنید تا راه رفتن را مختل نکنند . رنگ سنگ باید با فضای بیرونی منزل تان و عناصر طبیعی و غیر گیاهی دیگر در حیاط تان هماهنگ باشد . طیف رنگی وسیعی از تقریبا سیاه گرفته تا خاکستری و سفید و قهوه ای ها در سنگ ها وجود دارد .اگر فقط یک درب , فضای بیرونی و داخلی منزلتان را از هم جدا میکند و مرز بسیار نزدیکی به هم دارند ؛ نکته این است که باید کفپوش فضای داخلی و بیرونی یک شکل باشد.

آجر کفپوش حیاط


آجر یکی دیگر از مصالح با دوام برای کف است که می تواند حس یک فضای سبز کلاسیک به حیاط شما ببخشد . اگر شالوده ی نمایان خانه تان آجر است، از همان آجر به عنوان مرز مسیرها استفاده کنید تا ترکیبی منسجم از خانه و حیاط تان ایجاد کنید یا می توانید خلاقیت خود را بروز داده و با استفاده از حضور تصادفی مصالح دیگر مثل سنگ و کاشی های تزیینی الگوهای تصادفی ایجاد کنید .طیف رنگ های آجر شامل خاکستری نزدیک به سیاه، قهوه ای، قرمزو برخی از ته رنگ های زرد است . با وجودی که شکل آجر های منفرد مستطیلی است ، الگو های بی شماری مانند چینش چپ و راست ، بافت سبدی، طرح شعاعی و منحنی های ملایم می توان با آن ها ایجاد کرد .در موقعیت های رسمی ، آجر روی بستر فشرده ای از شن بنایی گذاشته می شود یا روی یک قطعه ی بتنی وصل می شود . این روش باعث می شود آجر فروکش نکند یا جا به جا نشود که امری حیاتی برای زیر میز ها و صندلی ها است .برای نواحی سایه دار و مرطوب که خزه باعث لغزش آن ها می شود ، در انتخاب مصالحی مانند آجر هوشیار باشید که البته با شستشوی پرفشار توسط شلنگ یا یک جاروب زبر مقاوم می شوند .
advertising