مزایا و کاربرد دیوار پوش های شیشه ای

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/12
مزایا و کاربرد دیوار پوش های شیشه ای

معرفی دیوار پوش شیشه ای


دیوارپوش شیشه ای یکی از متریال هایی است که می تواند پر کننده ی فضاهای خالی در دکوراسیون شما باشد .دیوارپوش های شیشه ای نسل جدیدی از پوشش های زیبا و کاربردی سطوح عمودی و حتی افقی در کاربری های مختلف و متفاوت می باشند. این دیوارپوش ها در سال های اخیر با استقبال زیادی از سوی مردم و کارفرماهای ساختمانی مواجه شده اند و در دکوراسیون داخلی بسیاری از پروژه ها استفاده می شوند.این دیوارپوش ها در ابعاد و رنگ های مختلف می توانند به دیوار موردنظر متصل شده و طرحی خاص را پدید آورند. اتصال آن ها بسیار آسان و مستحکم بوده و نیاز به نیروی کار زیادی ندارد. استفاده از آن ها می تواند به صورت ابعاد برش خورده با هر طرح و هر شکل هندسی یا یک دست و یک پارچه باشد.به راحتی می توان هر طرح و رنگی را بر روی دیوارپوش های شیشه ای ایجاد نمود و بنا بر سلیقه یا ضرورت از طرح های شفاف یا مات با نقش و نگار لوگوی سازمانی، گیاهان، درختان، چهره، منظره و طرح های انتزاعی و غیره استفاده نمود.
مزایا و کاربرد دیوار پوش های شیشه ای

کاربرد و عملکرد فنی دیوار پوش شیشه ای


دیوارپوش شیشه ای به علت سهولت در بهداشت و تمیز کردن از آلودگی ها، شفافیت و انعکاس مطلوب، زیبایی و خلوص، یکی از بهترین و مناسب ترین متریال ها برای طراحی ساختمان های گوناگون به ویژه بناهایی با سبک مدرن و مینیمال می باشد. همانطور که می دانید شیشه یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و به علت عدم ترکیب پذیری با هوا و سایر مایعات، اصطلاحا نجیب ترین عنصر ساختمانی در عرصه ساخت و ساز به شمار می رود.دیوارپوش شیشه ای به علت داشتن تنوع رنگی بسیار زیاد می تواند حس فضای ایجاد شده در یک ساختمان را کاملا تغییر دهد.

کیفیت و مقاومت دیوار پوش های شیشه ای


هرگونه اسید، ماده های بازی و قلیایی، محلول های خورنده و غیره هیچگونه واکنشی با شیشه ندارد. به علت صیقلی بودن سطح شیشه، زدودن چربی ها از روی آن بسیار ساده بوده و با هر نوع ماده شیمیایی خانگی یا صنعتی، قابل شستشو و ضد عفونی می باشد. لذا در آشپزخانه های خانگی، صنعتی، آزمایشگاه ها، پژوهشکده ها، مراکز تحقیق و توسعه، مکان های تجاری و پر رفت و آمد، اماکن بیمارستانی و درمانی و غیره یکی از بهترین گزینه ها شیشه و دیوارپوش شیشه ای می باشد.

دیوار پوش شیشه ای ضد ضربه (سکوریت و لمینیت)


دیوارپوش شیشه ای می تواند ضد ضربه یا اصطلاحا سکوریت و لمینیت شود. در این حالت شیشه ها در مقابل ضربه های شدید مقاوم بوده و پس از شکست احتمالی خرد شده و فرو نمی ریزند. این دیوارپوش ها دوام و ماندگاری بالایی داشته و آنتی یو وی یا ضد اشعه مضر یو وی می باشند.

دیوار پوش شیشه ای مخصوص آشپزخانه


حضور شیشه های رنگی می تواند کل دکوراسیون داخلی فضای شما بخصوص بخش هایی مانند آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که حس خوبی در فضای شما ایجاد شود.به عنوان مثال با استفاده از رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در این دیوارپوش های شیشه ای، در فضاهای غذاخوری و فست فود ها می توان فضایی اشتها برانگیز ایجاد نمود. همچنین به علت انعکاس نور تابیده شده در دیوارپوش شیشه ای و بازتابش آن بر روی غذا، رنگ بهتر و جذاب تری از رنگ واقعی غذا به مشتری منتقل می شود.همچنین می توان در فضای بین دو کابینت در آشپزخانه ها نیز از دیوار پوش شیشه ای استفاده کرد. به علت حجم بالای چربی و روغن در فضای آشپزخانه پاک کردن و تمیز کردن این دیوارپوش ها بسیار راحت است و خلوص و سادگی آن ها فضای بسیار زیبایی در آشپزخانه پدید می آورد.کارکردن دیوارپوش شیشه ای در آشپزخانه حس خوبی در فضای شما ایجاد می کند.

دیوار پوش شیشه ای در سرویس بهداشتی


در فضاهای بهداشتی، همانند سرویس ها و حمام ها یا سالن های ماساژ، استخرها و غیره می توان از دیوارپوش شیشه ای با رنگ های سرد همچون سفید، آبی روشن یا تیره استفاده نمود. شستشوی شیشه در فضاهای بهداشتی بسیار راحت و سریع و ضدعفونی سطوح شیشه ای نیز با درصد بالایی از اصول بهداشتی امکان پذیر می باشد.

دیوار پوش شیشه ای در بیمارستان


در بیمارستان ها به ویژه در اتاق عمل می توان از ترکیب دو رنگ سفید و سبز دیوارپوش شیشه ای استفاده نمود. در فضاهای انتظار بیماران، با ترکیب رنگ های سفید، آبی فیروزه ای و بنفش کمرنگ می توان فضاهای آرامش بخش مناسبی برای بیماران و همراهانشان پدید آورد.
advertising