معرفی و شناخت مبلمان چستر فیلد

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/22
معرفی و شناخت مبلمان چستر فیلداگر نگاهی به تاریخچه‌ ی سبک‌ های مبلمان بیندازید، مشاهده می‌ کنید که بیشتر سبک ‎ها معمولا فقط در دوره ‎ی خاصی محبوب بوده‌ اند و پس از مدتی از رده خارج شده‌ اند. اما در این میان مبل مدل چستر فیلد، به لطف طراحی منحصر به فرد هیچ وقت از مد نیافتاده و همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. برای بیشتر ما خرید مبل راحتی سرمایه‌ گذاری مهمی به شمار می ‎آید زیرا که معمولا به مدت طولانی از آن استفاده می‌ کنیم. مدل مبل چستر گزینه ‎ی مناسب و مطمئنی می‌ باشد که شما می‎ توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید.
معرفی و شناخت مبلمان چستر فیلد

مبلمان چستر فیلد چیست؟


مبلمان چستر به مبلمانی گفته میشود که از لمسه زیادی در این مبلمان به کار رفته است معمولا این نوع مبلمان لمسه در پشت کار و کف کار زده می شود لمسه همان فرو رفتگی داخل پارچه است.معمولا لمسه کاری مبلمان راحتی زیبایی خاصی به مبلمان می دهد و مبلمان را از خیلی سادگی بیرون می آورد این البته به یاد داشته باشید لمسه کاری باید با دقت خیلی بالا زده شود که ظرافت مبلمان حفظ شود همان طور که عرض کردیم مبلمان راحتی معمولا ساده است و ظرافت کار در این مبلمان خیلی مهم است همچنین پارچه خوب نقش خوبی در مبلمان چستر و انواع مبلمان راحتی ایفا می کنند.مطمئنا یکی از ویژگی‎ هایی که مبل چستر فیلد را از سایر سبک‌ های مبلمان متمایز می ‎کند، ظاهر کلاسیک و تاریخی آن می‌ باشد.

تاریخچه مبلمان چستر فیلد


نظریه‌ های متنوعی در مورد قدمت و منشا کلمه چستر فیلد وجود دارد. طبق فرهنگ لغت آکسفورد، کلمه‎ ی چستر فیلد حدودا در دهه‎ی ۱۸۰۰ در انگلستان و برای توصیف کاناپه‌ ها‎ی چرمی استفاده می شده است. با اینکه کسی قدمت دقیق مبل چستر فیلد را نمی‌ داند اما گفته می‏ شود که لرد فیلیپ استون هوپ اوایل دهه ‎ی ۱۷۰۰، مبل‎ های چرمی دکمه‌ دار را طراحی کرد.تعریف مبل چستر در فرهنگ لغت آکسفورد به این شکل آمده است :مبلی با دسته‎ ها و پشتی پهن و با ارتفاع یکسان که به سمت عقب پیچانده شده‌ اند. این تعریف کاملا درست است و شما این ویژگی ‎‌ها را در مبل چسترفیلد می‌ بینید. دسته‌ ها و پشتی مبل در ارتفاع یکسانی قرار دارند و به سمت عقب کشیده شده‌ اند. یکی دیگر از ویژگی‎ های اصلی مبلمان چستر فیلد لمسه‎ کوبی آن در پشتی و دسته‌ ها می‌ باشد که ظاهر اشرافی و خاصی به آن داده است. اگر چه امروزه شما می ‎توانید این سبک مبلمان را در انواع پارچه ‎های متنوع پیدا کنید، اما ورژن کلاسیک آن از جنس چرم بوده است.

انواع مختلف مبلمان چستر فیلد


در حالی که مبل چستر پارچه ای می ‎تواند انتخاب مقرون به صرفه ‎ای باشد اما نوع چرمی آن انتخاب هوشمندانه‎ تری است و شما می ‎توانید سال های سال از آن استفاده کنید. انتخاب بین مبل چرمی و پارچه ‎ای یکی از دغدغه‎ های بیشتر مردم به هنگام خرید مبل راحتی می ‎باشد. مبل چرمی معمولا ظاهر بسیار لوکس و براقی دارد و می‌ تواند با تمامی سبک‌ های دکوراسیون داخلی هماهنگ شود. همین طور مبلمان چرمی به راحتی تمیز می ‎شود و نگهداری از آن آسان ‎تر است. طول عمر بالا و ضد آلرژی بودن از ویژگی‌ های دیگر مبلمان چرمی می‌ باشد.
مبلمان های چستر مدل های مختلفی دارند و در رنگ های متنوع تولید می شوند که شما باید بر اساس رنگ دکوراسیون منزل خود دست به انتخاب بزنید,

کاربرد مبلمان چستر در طراحی دوراسیون داخلی


ظاهر رسمی مبل چستر فیلد ممکن است این ذهنیت را در شما به وجود آورد که نمی‌ توانید از آن در هر اتاق نشیمنی استفاده کنید. این مبل کلاسیک می‎ تواند در هر جایی بکار برده شود و شما می‌ توانید آن را با هر سبک دکوری هماهنگ کنید.برای دکوراسیون فضا های بزرگ، می‌ توانید به سمت مدل مبل ال سبک چستر فیلد بروید.اگر به دنبال ظاهر باشکوهی برای اتاق‎ خود هستید، از مبلمان چوبی در کنار مبل چسترفیلد خود استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌ کنیم که برای پشت مبل چسترفیلد خود از یک کتابخانه‌ ی چوبی بزرگ استفاده کنید. همین طور تاثیر آباژور ها در کنار مبل را فراموش نکنید.از یک قالیچه برای جلوی مبل چسترفیلد خود استفاده کنید و فضای نشیمن دنجی را بسازید.

نحوه ست کردن دکوراسیون داخلی منزل با مبل چستر فیلد


اگر شما از سبک مدرن برای طراحی داخلی منزل خود استفاده کرده‌ اید، نگران نباشید. امروزه طراحی‌ های متنوعی از مبل چسترفیلد در بازار موجود است که می‌ توانند نیاز های شما را برطرف کنند. طراحی مدرن سبک چستر فیلد دارای خطوط صاف و مستقیمی بوده و می‌ تواند ظاهر لوکس و تجملی را به دکور شما بدهد.

نحوه استفاده از کوسن‌ در مبلمان چستر فیلد


در حالی که مبل چستر فیلد به تنهایی ظاهر جذاب و دوست‌ داشتنی دارد، اما شما هنوز هم می ‎توانید باعث تاثیر بیشتر آن در فضای منزل خود شوید. کوسن‌ ها روش عالی برای اضافه کردن رنگ ‎های مورد علاقه‌ شما به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن هستند و می‌ توانند جذابیت مبلمان شما را چندین برابر کنند. عموما رنگی که باید برای کوسن مبل انتخاب کنید، به رنگ مبل چستر فیلد شما بستگی دارد. برای مثال اگر رنگ قهوه‌ ای مبل چستر فیلد را انتخاب کرده‎ اید، می‌ توانید از رنگ های مکمل قهوه ای و یا رنگ ها هم خانواده برای رنگ کوسن‌ ها استفاده کنید مانند سفید، لیمویی نارنجی یا آجری و کرمی .اگر به دنبال ظاهر پر رنگ تر و چشم گیر تر برای مبل چستر خود هستید، بهتر است کوسن ‎هایی به رنگ قرمز، سبز یا آبی را به آن اضافه کنید. مراقب باشید که از تعداد زیادی کوسن برای مبل چستر خود استفاده نکنید، زیرا باعث می‎ شود زیبایی مبل چستر پشت کوسن‌ ها مخفی شود.

ایجاد فضای نشیمن جذاب با مبلمان چستر


شما می‌ توانید با کمک دو عدد مبل چسترفیلد فضای نشیمن جذابی را بسازید. میز پذیرایی خود را در مقابل شومینه قرار دهید و سپس مبل ‎های چسترفیلد را در دو طرف آن بگذارید. نتیجه‌ ی نهایی یک فضای عالی برای گپ و گفتگو و دورهمی ‎های خانوادگی و دوستانه است.

ایجاد نقطه کانونی با مبل چستر


شما می‌ توانید از مبل چسترفیلد به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن خود استفاده کنید. برای این کار بهتر است که مبل چستر فیلد در مرکز اتاق نشیمن خود قرار گیرد تا بتوانید بهترین استفاده را از زیبایی و جذابیت مبل چستر خود بکنید.اگر اتاق نشیمن شما نیاز به نقطه کانونی دارد، مبل چستر رنگی می‌ تواند مشکل شما را حل کند. شما می‌ توانید از رنگ‎ های جسورانه مثل قرمز، زرد یا آبی که رنگ‎ های کلاسیک محبوبی هستند، برای مبل چستر خود استفاده کنید.اگر شما از سبک روستیک برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده می‌ کنید، مبل چسترفیلد انتخاب عالی برای چنین فضایی می‌ باشد.


advertising