مقایسه مزایا و معایب مبلمان ال با مبلمان راحتی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/15
مقایسه مزایا و معایب مبلمان ال با مبلمان راحتیهر کدام از این نوع مبل ها مزایا و معایب و تفاوت های خود را دارند که با دانستن دقیق آن ها، مطمئنا می توانیم انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید. پس تا پایان این مطلب با من همراه باشید...
مقایسه مزایا و معایب مبلمان ال با مبلمان راحتی

مزایای مبل ال


مبل ال را می توان مانند سوئیتی همه چیز تمام در نظر گرفت که در عین یک واحد بودن، هم می تواند جایگاهی مناسب و با ظرفیت زیاد برای نشستن باشد، هم میز عسلی را در دل خود داشته باشد و هم در اکثر موارد محل مناسبی برای خوابیدن باشد. در عین اینکه از نظر ظاهری جذابیتی دارد که کمتر کسی منکر آن می شود. از طرف دیگر چون یک تکه است فضای بزرگ و زیادی از خانه یا نشیمن شما را نمی گیرد. خوشبختانه در مدل های جدید که تکه های مبل ال قابل جدا شدن هستند، مشکل جا به جایی آن ها نیز حل شده است.بنابراین اگر نیازمند تمام این ویژگی ها هستید، مبل ال می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، مخصوصا اگر این مبل را برای استفاده کاملا شخصی و دوستانه بخواهید. نکته مهم دیگر این است که هزینه مبل ال معمولا نسبت به ست مبل های هم کیشش ارزان تر تمام می شود.

معایب مبل ال


مبل ال به دلیل یک تکه بودن ممکن است تا حدودی دست شما را در چیدمان دلخواه یا تغییر چیدمان های متنوع ببندد. از طرف دیگر چون افرادی که از این مبل استفاده می کنند کاملا رو به روی هم قرار نمی گیرند، شاید این مبل مکان مناسب و راحتی برای گفتگو و معاشرت نباشد (به همین دلیل است که معمولا از این مدل مبل برای جلوی تلویزیون استفاده می شود.ضمنا مبل ال را به دلیلی که گفته شد نمی توان جزو مبل های رسمی حساب کرد، چون نحوه نشستن افراد روی این مدل مبل و در کنار یکدیگر، با آداب رسمی همخوانی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید مبل راحتی دارید که بتوانید علاوه بر استفاده های شخصی، برای میزبانی مهمان های رسمی خود نیز از آن استفاده کنید، مبل ال گزینه مناسبی نخواهد بود.

مزایای ست مبلمان راحتی


ست های مبل که معمولا 5 نفره، 7 نفره، 9 نفره و ... هستند، به شما این امکان را می دهند که هرکدام از تکه ها را با ظرفیت دلخواه خود انتخاب کنید؛ برای مثال یک ست 7 نفره را می توانید هم به صورت 3/2/1/1 و هم به صورت 3/1/1/1/1 و یا به صورت 2/2/1/1/1 خریداری کنید. البته این صرفا یک مثال بود و دست شما در انتخاب بیشتر از این باز است. این امکان محدودیت شما را در چیدمان نیز جبران می کند.از مزایای دیگر ست ها، استفاده از تکه های آن در فضاهای مختلف منزل است. برای مثال اگر دوست دارید در گوشه ای از خانه، فضای دنجی برای مطالعه ایجاد کنید به راحتی می توانید یکی از مبل های تک را به آن فضا اختصاص دهید یا یکی از تکه های دونفره را به اتاق خواب خود ببرید و برای گفتگوهای شخصی خود استفاده کنید. برخی مبل های راحتی معمولی نسبت به ال ها رسمی تر و برای میزبانی مهمان ها نیز مناسب هستند.یکی از جذابیت های دیگر ست های مبل این است که شما می توانید یک یا دو تکه از آن را با مدل ها و طرح های متفاوت از بقیه انتخاب کنید، در حالی که در مبل های ال این کار فقط در حد انتخاب طرح متفاوت پارچه رو مبلی در تشکچه ها و پشتی ها امکان پذیر است.

معایب مبلمان راحتی معمولی


شاید بهتر است نگوییم معایب و به جای آن از عبارت نکات منفی ست های مبل نسبت به مبل های ال استفاده کنیم. این مبل ها به دلیل تعدد تکه ها ممکن است فضای بیشتری از منزل شما را اشغال کنند. معمولا هزینه این نوع مبل ها نسبت به مبل ال با همان ویژگی ها گران تر است.میزان نیاز به میز عسلی در مبل های ال کمتر است، در حالی که برای ست های معمولی مبل تعداد میزها به تناسب تعداد تکه ها بالا می رود، ضمن اینکه این نوع مبل ها مثل مبل ال امکان تعبیه میز عسلی در بدنه خود را کمتر دارند.

با توجه به نکات گفته شده و نکاتی که ممکن است هرکدام از شما بنابر شرایط محل زندگی و عادات شخصی خود داشته باشید، می توانید در انتخاب مبل راحتی موردنظر خود تصمیم دقیق تری بگیرید.
advertising