چگونه اتاق خواب کوچک را به درستی بچینیم

مد و زیباییدکوراسیون

- 98/06/04
چگونه اتاق خواب کوچک را به درستی بچینیم

جانمای وسایل در اتاق خواب


اولین اقدام برای چیدمان اتاق خواب انتخاب مکان وسایل است و بزرگترین و جاگیر ترین وسیله در اتاق خواب، تخت است . اگر اتاق دارای پنجره است بهتر است تخت در سمت راست پنجره قرار بگیرد. تا هنگام صبح نور روز بر روی تخت بیفتد و همینطور امکان باز کردن پنجره وجود داشته باشد تا هوای اتاق تعویض گردد. اگر اتاق پنجره ندارد با توجه به در ورودی اتاق و کمد دیواری میتوانید جای تخت را معلوم کنید.

استفاده از اسانس و گل در اتاق خواب


اگرچه اتاق خواب شما کوچک است اما میتوانید به هر ترفندی جایی برای گل و گلدان پیدا کنید. استفاده از گل و گلدان به تعداد کم می‌تواند در ایجاد فضایی آرام کمک کنند. نبایدتعداد و حجم گیاهان در اتاق خواب خیلی زیاد و پر حجم باشد.استفاده از اسانس‌های معطر برای ایجاد فضایی مطبوع در اتاق خواب، اقدام بسیار بجایی است دقت کنید که حتما از رایحه‌ ملایم و خنک استفاده کنید،چونه رایحه‌های تند و گرم، عملکرد معکوس دارند و باعث اختلال در خواب و سردرد شوند. مخصوصا برای افرادی که سردردهای میگرنی و آلرژی دارند دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مرتب بودن اتاق خواب


ریخت و پاش، شلوغی و تجمع بیش از اندازه وسایل در اتاق خواب یکی از مهم‌ترین موانع ایجاد آرامش در این بخش از خانه است. سعی کنید تا جایی که ممکن است از تجمع بیش از اندازه وسایل غیر ضروری در اتاق خواب جلوگیری کنید و تا جایی که امکان دارد این فضا را خلوت و مرتب کنید. قطعا منظم و مرتب نگه داشتن اتاق به هر کسی احساس آرامش خواهد بخشید. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک حتی فضاهای خیلی کوچک هم قابل اهمیت هستند؛ بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده مناسب از این فضاها و یا افزایش آنها باشید. احتمالا برای شروع لازم است که کمی از وسایل و مبلمان خود را جا به جا و مخلوط کرده و به فکر خلاقیت و نوآوری باشید. اگر احساس می کنید در اتاقی جمع و جور و فشرده هستید شاید حتی لازم باشد به فکر کمک گرفتن از یک نجار نیز باشید.
advertising